God morgon 11 oktober
Hemkommen från arbetet. Sitter med en kopp te och ett par smörgåsar. När de är slut är det dags att sova. Ha nu en bra dag allihopa.

Morgon…
För god kan jag inte säga att den är…
Helgen började med att buspoker levde rövare och stukade sin tass.. Oroliga jag åkte in med honom i lördags och kollade honom och det var ingen fara. När vi kom hem från djursjukhuset tog det inte mer än en timme innan Juno började spy…
Igår var hon sämre och dessutom hängig.. Vi åkte in igen och hon hade både feber och en rejäl infektionssänka… Hon fick inte åka med hem och här sitter jag och oroar ihjäl mig.. Luna historien är för färskt i minnet för att inte göra det.
Min älskade fina Juno som betyder ALLT för mig… Det här är ingen rolig dag så snälla håll alla tummar och tår för Juno. 
Dålig dålig morgon för mig också! Jag är dundersjuk igen! Jag orkar inte mer nu! 
#1 Jag håller tummarna… Som sagt, det kan ju vara pyo. Håll mig uppdaterad…
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
Salmissra Usch, vad jobbigt. Håller tummarna för att Juno blir piggare, och att hon får komma hem idag!
Själv ska jag strax pysa iväg till jobbet… Är KALLT ute idag, första morgonen med minusgrader. Katterna ligger ovanpå akvariet, där är det varmt åtminstone.
#1 Håller tummarna för dig och Juno - och lilleman förstås.
-- Eternity is a very long time --

#2 Ja, de ska ultraljuda henne under morgonen, det är ju ganska troligt att det skulle handla om pyo i och med hennes uteblivna löp.
Idag är det en fin dag iaf om man kollar ut genomfönstret men inte mer än så. Har sorg i hjärtat.
Håller tummarna för Salmissra och juno! Hoppas allt blir bra igen!
Å så tråkigt Salmissra
båda katterna också. Hoppas nu att Juna snabbt friskar på sig och att det inte är något allvarligt. Krya på dig Twiggy - du har varit sjuk mer än tillräckligt på sistone och Noir - det kommer alltid bättre dagar, även om man inte tror det.
För mig är det bara en alldeles vanlig måndag … Inget konstigt alls.
Ja nog hoppas vi på bättre dagar :)
Håller alla tummar och tår för Juno och tröstkramar till dig Salmissra!
Och krya på dig Twiggy, nu får det vara nog med sjuk!
Här hemma blir det städning som vanligt, hundarna fäller som f-n! Men nu har hundar och kisen vant sig till 90% vid varandra så nu behöver man inte gå på helspänn längre. Picasso var en verklig hit för brorssonen på 2 år. Satt och kelade hela kvällen :)
Bless!
Witches don't get mad, they get even.

Hemma från sjukhuset.Jag hade inte ett utan många sår på hornhinnan.Just för tillfället är ögat bedövat så läget är under kontroll.Till natten tänker jag ta lite skojsiga piller och jag bad doktorn skriva ut.
Stolt ägare till tre La permer

Kom nyss hem från veterinären, kissungarna blev vaccinerade idag.
Vad nyfikna de var. Hann inte öppna buren inne på rummet knappt innan 4 skuttat ut
men medan vi satt i väntrummet var det en som tyckte att deras hund skulle hälsa på kissarna. .Det tyckte inte jag men hon gick fram med hunden endå. Tycker det var respektlöst att ej fråga om lov innan. Tyra har träffat hundar och hon är ej rädd men 2st av de små blev jätterädda för den närgågna (stora) hunden som började skälla och höll på.
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus

Ingen bra dag för mig heller. Har fått reda på att en god vän har lungcancer. Känns så värdelöst, eländigt och dumt!
Hemskt!
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Tack för alla tummar och tår… :)
Har vart och hälsat på lilla Juno nu på kvällen och hon var mycket bättre…Hon åt en hel portion kokt torsk när vi var där och myste i min famn!
Det knäppa var att när jag frågade om hur hög febern hade vart hade den var som högst på 39.0 idag… Hallå eller… Det är ju inte ens feber. Den så kallade rejäla infektionssänkan var lite förhöjda värden och inte "rejäla" som den behandlande veterinären sa igår..
Ultraljudet var UA och hon är varken snuvig eller några sådana symptom så det lutar att hon ätit något olämpligt.
Förstår inte riktigt hela baletten..
(Samma veterinär trodde att Juno hade FORL för ett år sedan, dryga året gammal och hon fick genomgå sövning och röntgen och dom hittade inte ett jota. Jag börjar bli lite skeptisk till vad som driver dem… Pengar???)
Jag fick inte ta hem henne nu på kvällen i alla fall eftersom ansvarig vet hade slutat. Lika bra att vara på den säkra sidan så inte försäkringsbolaget krånglar ifall det skulle vända till det sämre igen men imorgon ska hon komma hem i alla fall.
Vilken jädra helg…

Sitter och planerar en resa till våren tillsammans med min syster m.fam. Vi skall fira en 60års dag.
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

Tog mina skojsiga piller vid halv åtta och är nu hög som ett höghus men kan inte sova.Har legat i sängen och lyssnat på en bok hela halva dagen och det känns i kroppen.
Ska väl inte gnälla men visst är det typiskt.Antingen får man ha ont eller vara hög som ett hus och inte ha ont.Borde väl inte anstränga ögonen vid datorn men vet inte riktigt vad jag ska hitta på.
Stolt ägare till tre La permer

#15 usch , känner igen det där 
Bara välja, pest eller kolera.
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus