Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 1808 ggr
TamlinsMatte
0

Annat hemlevererande företag än Foderbilen

Efter att Foderbilen nu strulat till leveranserna två gånger och denna gång återsänt min leverans till Sthlm för att sedan skicka ut den på nytt först efter att den kommit till lager (= jag får köpa foder i affären och blir nästa vecka stående med foder för 6 månader) har jag tröttnat…

Finns det något annat hemlevererande företag som gärna får ha fortsatt med DHL (jag tror Foderbilen hade dem förut, när det fungerade bra) eller möjligen Schenker. Jag vet inte om det är Posten eller Foderbilen som strular men jag litar inte längre på någon av dem…

Tyvärr har RC det enda foder som verkar hålla sphynxens mage i schack (annars hade jag inte valt det) så de behöver sälja RC…

Är det förresten någon mer som upplever att Foderbilen börjat strula eller har jag bara haft otur?

Leffe
0

Affären jag handlar i gör hemlevarans till "stammisar" om behov finns. Så kolla med din affär om de kan göra samma sak

LinusCRX
0

Jag har aldrig haft problem med Foderbilen eller Posten som levererar.

Däremot har jag nästan alltid problem när DHL är inblandat oavsett leverantör…

Kan säkert bero på geografi…

TamlinsMatte
0

Det är förstås möjligt att jag bara har otur, men det fungerar liksom inte att ha otur upprepade gånger… Då kan jag hellre handla själv. Nu ser jag att paketen inte gått från terminal här inatt, och därmed inte kommer tillbaka till Foderbilen förrän på måndag tidigast. Och då ska de packa min order igen och sända ut den och så har det tagit nästa vecka också… *suck*

Jag hade nog varit lite gladare om de faktiskt försökt lösa detta smidigare, typ packat och skickat redan innan leveransen återkommit till dem - inte i sann byråkratisk anda varit tvungna att få tillbaka min order till lager innan de skickar. De konstaterar bara "vi är ledsna att det tar lite lång tid" och så är det bra så.

MyTwiggs
0

Jag handlar ofta från foderbilen och har aldrig haft problem heller…

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

TamlinsMatte
0

Tyvärr har jag under eftermiddagen insett att jag inte alls är ensam om strulande leveranser och att flera personer som till och med varit hemma fått veta att de inte varit anträffbara. För det mesta verkar det vara Posten som strular (men det spelar förstås inte så stor roll eftersom det är dem Foderbilen anlitar) men för mig är det faktiskt så att mina uppgifter om portkod inte gått till posten.

kissan78
0

Använder mig också av postkoden och har aldrig haft problem med någon leverans… Vet inte heller av något likvärdigt företag som har så pass bra fraktkostnad som det är via foderbilen.

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

TamlinsMatte
0

Nej, det är just det… Jag får väl hoppas att det är sommarfnurran som gjort det så illa och att det blir bättre nästa gång. Har Oliver's foder som fungerar för känsliga magar?

Moth-79
0

TS är inte ensam med  att ha haft strul, en gång så strulades mitt paket bort Rynkar på näsan, men de lovade att det inte brukade vara så och att jag inte skulle vara rädd att beställa igen. Nästa gång jag beställde kom det rekord fort Skrattande

Jag hoppas bara att inte flera av mina paket kommer bort i framtiden

TamlinsMatte
0

Alltså, för att vara helt ärlig så är det inte att det blev fel som är min största irritation, utan att det måste vara så förbannat osmidigt att lösa… Och utan direkta ursäkter. Istället för att ge Posten ny utkörningsorder (vilket Posten sa att de kunde göra) måste paketen återsändas till Foderbilen. Och istället för att posta ett nytt paket med samma innehåll nu så måste mitt ursprungliga paket vara tillbaka i lager innan de skickar ut ett nytt/ommärker mitt med portkod. Och under tiden måste jag göra det jag försökte undvika - dvs köpa foder och sand från djuraffären i centrum och släpa hem det på spårvagn. Ett "vi är ledsna att din leverans tar lite längre tid" räcker liksom inte så långt. Att det blir fel händer men systemet verkar fungera dåligt när det gör det…

Ulricah
0

Jag har också haft problem med Posten och hemleveranser, hade ett jättegräl med dem nyligen för att de sa att jag inte var anträffbar trots att jag var hemma.

TamlinsMatte
0

#10 Det där är också knepigt… För den tid som loggas att jag inte var anträffbar var mina föräldrar här om de bara ringt på.

wasagathi
0

www.zooplus.com

Dem leverera med DHL, har inte haft problem med dem än så länge men har haft samma upplevelse med Foderbilen som du.

Zooplus är dessutom ganska mycket billigare på flera olika typar av blötmat än i Sverige. Har ett stor sortiment och är snabba på leverans. Köper du för mer än 69 euro är frakten gratis och köper du för mer än 100 euro får du 5% rabat. Uppfödare kan dessutom få 10% rabat på allt.

Heaven1
0

Jag ska prova foderbilen för första gången nästa vecka.. Hoppas det fungerar då..

feeorin
0

Jag har handlat från Foderbilen i flera år utan problem.

Annars finns ju Olivers också - bra foder och fri frakt vid köp över 199kr. Ofta bra mängderbjudanden och rabatter samt uppfödarrabatter.

TamlinsMatte
0

#13 kan vara värt att prova redan nu om det är leveransproblem pga semster, har man 8 dagar på sig borde även min extrema leveranstid fungera. Fakturan ska inte betalas förrän i månadsskiftet nu.

AlexH
0

jag handlar direkt från Olivers petfood.. de levererar på et par dagar, och jag har fyllt i att de får ställa utanför dörren, har aldrig haft problem med deras leveranser.. dock kan du bara köpa deras foder.. men jag använder det till både hundarna och katterna varvar med BARF.. och katterna mår jättebra :) (hundarna också..)

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

Eine
0

#12 Kan man betala med vanlig net banköverföring?

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

wasagathi
0

#17 nej, det endast möjligen att betala med Visa, mastercard eller American express

TamlinsMatte
0

Både Zooplus och Olivers ska kollas, för såhär kan jag inte ha det. Strulet bara fortsätter och återsändningen till Foderbilen har fastnat och ligger ff kvar i Göteborg. De lovade idag att de skulle sända ny leverans nu idag utan att vänta mer. Men tyvärr har inte mailet att de skickat varorna kommit så jag antar att det strular med den också. Någon kompensation har det inte varit tal om - även om de sa att jag slipper betala returen (duh! Jag VILLE ju inte ha någon retur utan en ny utkörningsorder). Foderbilen är de som gjort fel, då det visar sig att de inte lämnat de uppgifter jag lämnat redan förra gången. Idag råkade kundtjänst säga att "nu har vi lämnat mer information om hur de kommer in". Jaha? Ja, det var ju den information jag lämnade redan förra leveransen (som fungerade) och som bla innehåller portkoden *suck*. Men ff hävdar de att det är posten (som för en gångs skull verkar vara helt oskyldiga, annars brukar jag ju inte vara så förtjust i dem)

Eine
0

#18 tack

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

TamlinsMatte
0

Igår, en vecka efter beställning, kom så slutligen leveransen. När paketet väl sänts för andra gången gick det på 1 dag. Får väl se om jag vågar lita på att det inte ska bli som nu nästa gång. Kan tyvärr inte hitta att någon annan säljer "mitt" foder…

Moth-79
0

#21 så är det med mig också, vet inte vart jag annars kan köpa "mitt" foder

citrina
0

Har handlat av foderbilen många gånger och det har aldrig varit några bekymer. Dock bor jag i radhus så jag kan välja att bara få paketet ställt utanför dörren.

Däremot har jag haft problem DHL som påstått att de varit här när de bevisligen inte har varit det. Då lämnar det paketet hos posten företag. Eftersom jag är en kärring så har jag helt enkelt talat om för posten företag att jag vill ha en ny utkörning, gratis, för jag tänker minsann inte pallra mig iväg någonstans och hämta paket, som jag betalt för att få levererat hem, för att DHL inte kan läsa kartan eller ringa på dörren.

kissan78
0

Hemfoder.se är ett företag liknande foderbilen men med mkt mindre sortiment än så länge. Kontakta deras kundtjänst ni som är missnöjda med foderbilen och DHL och som inte har Ert foder i Hemfoders lager. Dem utökar sortimentet allt eftersom o säger man till så kanske dem tar in det foder Ni använder.Hemfoder använder sig av posten som leverantör.

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

TamlinsMatte
0

#24 Det gör iofs foderbilen också, använder Posten alltså. Men mitt problem har varit att Foderbilen inte lämnat min portkod och information vidare till Posten (för en gångs skull var det verkligen inte Postens fel) så det kan vara värt att prova Hemfoder istället. Och om de kan ta in det enda foder som sphynxmagen tål så vore det ju toppen :-)

feeorin
0

Hos Foderbilen kan man välja postpaket som leverenssätt….dvs att man får en avisering och hämtar fodret på sitt postutlämningsställe. Kostar 29kr i frakt upp till 19 kg. Nu när jag bor i stan väljer jag det alternativet eftersom jag inte vill att dom ställer maten utanför dörren och jag vill inte heller sitta hemma och vänta:-)

TamlinsMatte
0

#26 Det vore tyvärr inte möjligt för mig - mina paket väger normalt 38,5 kg… Dessutom är det just hämtandet jag vill slippa - eftersom foderbilen inte är billigare än närmaste djuraffär är det definitivt ett nedköp att hämta mina grejer bortanför spårvagnsnätet där de hamnar om de är över 19kg tunga… Jag har istället gett Foderbilen min portkod och tar risken med att paketen står i trapphuset några timmar innan jag eller min inneboende kommer hem.

kissan78
0

#25 Min miss, är så insnöad på att det är DHL som kommer hit o lämnar saker så har lite smått missat att det är posten nu. Hinner som sällan till dörren innan dem farit härifrån och kvar står bara ett paket på bron ;) Om du provar Hemfoder så meddela gärna vad du tycker om dem. Dem har varken Applaws eller Eukanuba som jag ger mina o då det alltid funkat problemfritt med foderbilen för min del så stannar jag kvar hos dem.

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

Rhani
0

Huveröds på Hisingen har hemkörning. Skrattande
Har för mig att det bara kostar en tia, utöver foderpåsen..
De körde t om hem i snöstormen förra vintern. GladRing och kolla med dem, hette han inte Sammy som kör månntro.. Han jobbar iallafall vanligen i Ucklumsbutiken..
Hoppas att väskan passade herrn förresten.. trots färgen.. Tungan ute

Bulle
0

Det var ett uppvaknande för mig att man kan besälla mat på nätet. Konstigt att jag ine tänkt på det tidigare. Hundmaten på foderbilen är 300 kr billigare och då får man de levererat till dörren. Tack för tipset.

Stickgalen tjej som älskar Cornish rex, Engelsk bullterrier, dabbagamer.

www.horsfieldii.com

www.stickorgarn.com

TamlinsMatte
0

#29 Det kan ju vara en tanke… Jodå, väskan passar - fast Alonso tror att det är en sovtunnel snarare än något man ska resa i :-) Nåja… to each his own, jag får sova med en väska i sängen numera…

AnnaS
0

Jag tycker Zooplus är toppen!!! Skrattande Brukar beställa mat på söndag kväll och man får omedelbart bekräftelse på att de fått beställningen och sedan får man mail när det skickas också med kollinummer. Sedan brukar jag ha maten onsdag-torsdag. Väldigt smidigt!

Kania
0

Jag köper all kattmat hos hemfoder.se löpande numera (jag köper applaws våtfoder till mina katter) De kör ut själva med egna bilar ibland och knackar på men ibland är det vanliga Posten som kommer. De är väldigt trevliga och frågar alltid om allt fungerar bra.

Jag har aldrig provar Zooplus men jag tror att flera på forumet (katter.ifokus) handlar där och det fungerar bra.

noir
0

Blev överlycklig över priserna på vissa av zooplus produkter.
Så jag funderar på att köpa av dom. Är det nått jag bör tänka på då?
Betala det kan man väll göra när man fått sina varor? gillar inte att ligga ute med pengar när jag handar av nya företag o.s.v

AnnaS
0

Jag betalar alltid med kort på Zooplus, har aldrig varit några problem och de har varit superproffsiga om något gått galet.

noir
0

#35 menar du att du betalar iförskott då alltså?

AnnaS
0

Tror de drar pengarna när det skickats eller något…