Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 1108 ggr
Rexjen
0

DÄK 25-26/9, Borlänge

Vi var i Borlänge i helgen på DÄKs utställning och träffade galna vänner och hängde med härligt cornishfolk.

Det var flera cornishar i panel och jag vet en snygging som tog en väldans fin titel, tänkte att de själva kan få redovisa sina resultatGlad

Vi hade med oss Gråis (SC S*Rex Dandy Ben-Gali the Blacksmith) som var helnöjd med att få följa med. Han satt och mös på domarbordet och uppskattade att bli ompysslad. Han fick sina HP och vi hade också anmält honom som avelshane. På lördagen blev han BIS avelshane med 50p och på söndagen blev det delad 1:a plats med en annan hane på 38p.

Lillfian Moi (GIC FIN*Metsäkansan Corleona) Fick sitt cert på lördagen med inte på söndagen pga av att hon är lite tunn i pälsen på sidorna just nu.

Lilla galningen Essie (SE*Ullisfjallis Esmeralda Gråisdotter) knep sina Ex1 båda dagarna.

Spratteldockan Skrutt (PR DK*Løveid Skies Of Arcadia), med lite rund mage, tog sina cert både lördag och söndag och på söndagen blev hon även nominerad och fick en röst i panelen ocksåSkrattande

Med på utställningen fanns även Uje (S*Rex Dandy Bad Romance) som blev BIS-J på lördagen.Glad

MonicaLagerquist
0

Grattis till toppenfina resultat.

Stolt ägare till tre La permer

nakenkatt
0

många grattishälsningar från Hub Cats i kumla.

AlexH
0

Stort grattis!

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

Spotless
0

Grattis igen Jenny till era fina katters prestationer i helgen! Att Gråis var nöjd över att få följa med gick inte att ta miste på och jämfört med min sprattelgubbe var han lugnet och värdigheten själv när Glenn skulle nominera. Glad 

Mina pojkar fick det de behövde, dvs CACS lördag och söndag, vilket gjorde att Utter tog sin SC-titel på söndagen och att Ulv behöver 2 CACS till innan han har sin titel i hamn.

Är fräck nog att smyga in några resultat för två balineser också, de är ju S*Spotless båda två. Flört IP S*Spotless Eskil (BAL o) CAGPIB lördag och söndag. S*Spotless Fabian (BAL b) Ex1 och NOM på lördagen och Ex1 på söndagen.

EmyJ
0

Grattis igen Cool Och grattis även till dig Angela!

www.kickemcattery.se

MonicaLagerquist
0

Grattis angela.Kul att det går så bra för balineserna.Mitt hjärta klappar ju numera lite extra för dem.

Stolt ägare till tre La permer

AnnaS
0

Min S*Jazz-Annas Misabel blev 10 månader i lördags och firade med att ta två CAC den här helgen Skrattande Två svarta grabbar gick det bra för också! Flört

RacerDonnans
0

Mina två små blev Ex1 båda dagarna med fina bedömningar. De fick visa upp sig inför NOM men blev slagen i hård konkurrens. T.ex. mötte Topaz den läckre BIS killen på lördagen direkt hos domaren Flört.

Tack alla för en trevlig helg och grattis till er andra för fina framgångar.

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

A-M.H
0

Skrattande..tack alla för en rolig helg..mina svarta killar ..FifeIC/IP & WCF IP & CFA PR S*Jazz-Annas Charleston…Martin…CAGPIB båda dagarna…slagen i uttagning till NOM av den andra svartingen…Fife GIP & WCF GIP S*Jazz-Annas Georgy Porgy…Gunvald..CAPS båda dagarna och som så alltså knep NOM både lö o sö..slagen i panel av en underskön britt samt på söndagen av en storvinnande manx..grattis till de snygga katternaGlad

Nu ser vi fram emot annan utställning WCF i Tierp..med många cornishar och kul kattfolk…Kyss

Jag har sjukt ont min högra arm..men hoppa en utställning med "fripassagerare" i bilen NEJ se det gör jag inte…hoppas nån vill bistå med lite bärhjälp av greejer om det skulle behövas..katterna fixar jag med vänsterarmen..Flört

[Wiveka]
0

Grattis allihopSkrattande

cherish
0

Grattis till alla fina framgångar och ett extra grattis till Utters SC-titel!! Tack oxå för en härlig helg med massa kattprat - jag och dottern blev taggade att åka på utställning igen!! :D

Jag kom med Dessie (SE*Ullisfjallis Desdemona La Mouche) som på lördagen blev Ex 1 och NOM med en röst i panel (domare Lotte Borch). På söndagen blev hon Ex1, BIV-T och NOM med en röst i panel (domare Glenn Sjöbom).

Line hade med sig Nonhi (S*Shaneequas Agánonhi) som ställdes i öppen klass för första gången. Några förhoppningar hade vi verkligen inte då han är lite rund om magen *harkel* men döm om vår förvåning! På lördagen blev han CAC, BIV-T och NOM med en röst i panel (domare Lotte Borch). På söndagen blev han CAC (domare Glenn Sjöbom). Nu ska han bantas inför nästa utställning!!

Kan som kuriosa berätta att jag valde världens bästa restaurang att fira på under lördagkvällen, eller hur tjejer?! :P

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

Dragonrebell
0

Grattis till samtligas fina resultat! Ingen nämnd, ingen glömd;-D.

RacerDonnans
0

#11 Absolut bäst! Det måste vi göra om, hihihihihi

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

Pus-
0

Gratulerer med alle fine resultater!

Max&Terri -og prinsesse Amy  http://cornish.blogg.no/

Eine
0

Grattis rexareSkrattande!och balinesare också förståsSkrattande

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Rexjen
0

#11 Ho ho, jag är på ;-)