Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettavel-genetik-och-uppfödning
Läst 437 ggr
Natali
0

Åhh nej! Hon har fött!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har två dagara kvar på alfta rehab center, och pepsi var på dag 61. Trodde ju hon skulle vänta till jag är hemma!

Min man ringer NU och säger att hon fött tre stycken levande, och en död kattunge. Så fyra allt som allt, vilket var som jag trodde. Alla hörs vara mörka, men en skölpadda om jag har tur.

Hur ska jag sova i natt! Och i morgon natt, innan jag kommer hem på torsdag kväll! Gråter Fast dom verkar må bra säger min man. Men usch, nu blev jag ju så orolig. Tur jag har fem stycken kattungar som håller i gång mej här!

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Lullan1
0

Nämen! Vad kul, Grattis! Var inte orolig, din man sköter säkert om småttingarna tills du kommer hem.

La_Joz
0

Åh så kul! Grattis!

Jag förstår att du är orolig, men som Lullan skriver så har du säkert inget att oroa dig för. Din man sköter säkert om dem bra! De har ju faktiskt sin mamma också!

Ta det nu lugnt, och njut av att få komma hem till rena och fräscha kattungar!

Eine
0

Inte mycket du kan göra, så var lugn. Det kommer att gå bra. Dag 61 är tidigt, men det brukar gå så bra.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

cherish
0

Grattis vännen! Pepsi är duktig, klart hon fixade det själv!! Blir spännande att hälsa på i helgen och se vad det var Pepsi fick! Samt hälsa på Phoebes småsyskon! :) Kram!!!

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

Anna77
0

Ååå vad roligt, grattis grattis!!Skrattande

Natali
0

I går kväll vägdes dendöda kattungen, och den vägde bara 74 gram, och hade ett deformerat ben. Så jag hade ju inte inte kunnat göra något åt det, även om jag vore hemma.

Också fick jag ett till ännu gladare besked! Det är FYRA som lever. Hon födde alltså fem stycken! Två svarta killar, en brunspotted hane(gissar att det är spotted, då det arvet är starkt, far och farfar…) men den kan ev vara skölpadd, då en hona. Men en hörs var svartsködpadd, alltså en hona. Hon ska ut på foder, vet jag innan jag sett henne!

Så nu har Fylgias nio kattungar! En kull född 26/1 och en kull född 27/2.

Jippi känns det idag! =)

aranels
0

Grattis till de nya små.

cherish
0

Fick hon FEM bebbar??! Men jösses, det är ju hennes största kull!! :) Så skönt att bebisen som dog ändå kanske inte överlevt, då slipper du känna ångest för att du inte var hemma .. och tänk vilken duktig Pepsi hon var, föda alldeles själv utan matte …. :)

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

Linda357
0

man gratulerar Glad

Lullan1
0

Oj, vad många det blev! Vilken duktig tjej du har som klarar det så fint!

Kommer det bilder snart? Flört

Daniella
0

Grattis

Linda
0

#0 Det var den gulligaste gullungen jag sett på länge du bifogade på bilden, hoppas du snart får komma hem o pussa på de nya små bebbarna, tråkigt att en dog bara.

Grattis/Linda

smirik
0

Stort grattis

Natali
0

#11 har ju lite svårt o lägga ut bilder än, då jag själv inte ens sett dom. Men i natt komme rjag hem, så bilder kommer mest troligt i morgon!

Dom hade alla gått upp i vikt i går kväll, så det ser ju lovande ut!

Återkommer i morgon!

Lullan1
0

Glad Väntar med spänning!

flis
0

Stort Grattis till femlingarna. Ser fram mot att få se dom, i synnerhet svartpaddan.

Faxlin
0

Grattis från mig med. Måste vara frustrerande när man inte är hemma och har kollen själv. Men det verkar ju gå bra i alla fall.

Ser fram emot bilder jag med.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Gittan
0

Grattis och välkommen hem till de nya

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Natali
0

Här är några bilder. Först två på paddan

Natali
0

och en till

Natali
0

Brunspotted

Natali
0

en av de svarta, en är helt svart, den andra har vit medaljong.

Leffe
0
Lullan1
0

#20 Gud så söööt! Vilken otrolig bebisbild!

flis
0

Paddan är favorit.Såå gullig.Glad

EvaG
0

Gud vad ljuvligt!
Smiley 3d souffle coeur.gif

Medarbetare på Vilda västern iFokus