Tyst från Rexringen
Hej alla fina!
Det är såhär… Den 9e september skickade jag in formulär och medlemsavgift för att gå med i Rexringen. Idag är det den 24e och jag har inte hört ett ljud. Varken via mail eller post osv om att jag skall ha blivit registrerad som medlem. Jag skickade ett mail till kassören i veckan men har inte fått svar. Jag hittar inget lämpligt telefonnummer att ringa och höra via heller(kan dock vara jag som stirrat mig blind).
Har jag trillat genom sprickorna eller har de bara mycket att göra? Hjälp mig stilla min oro! ;)
Ha en fin dag alla.
Witches don't get mad, they get even.
Ring till alla nummer,någon svarar väl ,och kan föra frågan vidare
.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Den 25e är det idag tillockmed…
Nu ser jag att självaste kassören har ett telefonnummer. Det är ju typiskt att man hittar det man letar efter direkt efter man gjort en massa väsen av sig här nu haha. Aja. Jag ringer henne på måndag. :)
väsen och väsen,det var nog det minsta väsen jag sett
Haha, tack. Vad rart sagt 
Ja jag har samma erfarenhet av rexringen tyvärr,skickde in en blivande avelshane första veckan i juli.igår stod han med den 24 september.men bättre sent än aldrig.
Döm inte hela Nordiska Rexringen för att någon funktionär inte tar tag i sina uppgifter.Det är en bra rexförening!
Jovisst är det en bra rexförening det tycker jag också absolut.men man blir lite frustrerad när man väntar och väntar.Skulle ej vilja vara utan Nordiska rexringen.Det här dilemmat finns säkert i fler föreningar.
#7 Ja,det gäller att få rätt person till alla uppgifter.Lägg in förslag till Valberedningen om du känner någon som du anser vara lämplig.Det är nog det enda sättet
.Alla jobbar på sin fritid och utan lön,men vissa är snabbare än andra,och skulle kanske platsa bättre.Jag vet,tro mig!!Bara att uppdatera en vanlig klubbs hemsida ses på olika sätt.Vissa går in helhjärtat för det och uppdaterar flera ggr/vecka,medan andra är latare och tycker det räcker med 1-2 ggr/månad.Gissa vilket jag föredrar
…
Jo jag förstår det,det är inte lätt att få folk att ställa upp på sin fritid och jobba utan lön.Alla har ju sitt att göra.

Det är jag som lägger in uppgifterna i Nordiska Rexringen, vi HAR haft bekymmer länge med en databas som gjort att vi inte har kunnat lägga in hanar. Tyvärr så har informationen om detta inte gått fram riktigt. När det gäller det andra formuläret så vet jag inte riktigt vilket ni menar, kan ni skicka igen? Just nu har jag inget som ligger och väntar…
Jobbet som uppdaterare nomineras inte till valberedningen utan man blir tillfrågad eller erbjuder sin hjälp. Jag tar hand om CRX-sidan, hanar, kulllar, väntade kullar och uppfödare. Jag försöker alltid att uppdatera CRX-biten en gång i veckan, vilket är ganska ofta men det är inte alltid jag kan leva upp till det t ex under sommaren p g a semestrar, intensiva jobbperioder och liknande. Min dator har också varit minst sagt opålitlig den senaste tiden och jag lever också i kappsäck då min lägenhet renoveras, så uppdateringarna kommer inte att ske varje vecka under en period.
Jag vet att Rexringens kassör är mycket uppptagen med Dalälvkattens utställning som pågår just nu, jag antar att hon inte har haft tid riktigt att svara på mail…
Jag hoppas inte denna tråden tas som någon smutskastning av Rexringen. Det är så långt ifrån det det var menat att vara. Jag kände mig bara lite vilsen och inte så tålmodig som jag brukar vara. Så är det någons tår som känns trampade på ber jag hemskt mycket om ursäkt. Jag har bara hört idel bra saker om föreningen.
Jättebra att du Anna förklarar för oss,hur det ligger till.Då vet vi till en annan gång.