Månadens Cornish
Tema för denna månads cornish: Cornish Rexen och sommaren. Tittar du ibland igenom dina kattbilder och fastnar vid någon bild från ett helt oförglömligt tillfälle? Berätta kort och visa upp din bild här! Varje månad koras en vinnare som får ett iFokus plus- eller iFokus minus-medlemskap. (Ifokus minus innebär att du slipper reklam på sidan)
Skriv i tråden kattens "tilltalsnamn", riktiga namn, färg kön och ålder samt en liten kommentar om varför just den bilden ska bli den vinnande! Endast en bild per katt!
Sista dagen att skicka in bidrag 26 september!
Mitt bidrag blir på Silly som gör lyckliga krumsprång i frihet i det gröna!Han är en riktig familjekatt som älskar allt och alla,och följer sitt husfolk överallt.Han är absolut värd att bli premierad.
Han är registrerad som Djäknens Silvery Moon svartsilverspotted bicolourkille,och är född 17 februari 2010 .Han är på bilden runt 5 månader.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Dansa med vargar eller var det simma med cornish ;-) Vem kunde tro att Essie skulle bli den första cornishen, ja kanske till och med första katten i sverige som har erövrat sim-märket guldfisken för godkänt simprov. ;-) Jag ska tillägga att det var en högst frivillig simtur (två dagar i rad dessutom) vi hade 26 grader i vattnet.
Essie heter SE*Uliisfjallis Esmerlada Gråisdotter och är en brunspotted och vit liten cornish rextös som är född i februari i år

#4 Den där blir svår att slå! Underbar bild! :D

#4 Härlig bild.. är hon lika glad i att bada i badkaret?

#5 Tack! 
#6 Vi har inget badkar, men hon brukar sällskapa i duchen
Många fina bilder
. Längtar redan tillbaka till sommaren. Det blev inte så mycket av den varan här.
#4 Spegelbilden av öronen är superläcker.
-- Eternity is a very long time --

#7 Får härliga minnen, min Elvis Presley som syns på bilden i min artikel om uppfödningen gillade duscha med oss. Han satt gärna i famnen när vi duschade. Evita har ju lekt i handfatet några ggr, har fin bild där hon sitter i vatten upp till midjan och leker, men ingen har varit lika vattenkär som Elvis var.
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

ÅÅåh. Vattenbilden borde vinna. Hur underbar som helst! 
#Bilden är kul,men syns det att det är en Cornish,om jag ska säga vad jag tycker?Vi vet ju,men vet alla som ser bilden?Hoppas att bidragsgivaren förstår vad jag menar och inte blir ledsen,det är ju inte menat illa.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
så hon skulle bli stolt om andra tycker om katter i koppel