Matglad rex.
Hur många av er har en matglad rex? Min tidigare katt Xantos han åt nästan aldrig ngt annat än sitt torrfoder. Om han ibland provsmakade en liten bit räka (för att han såg att bonnkatten gillade) så såg man hur han rös å nästan fick kväljningar av konsistensen.Iofs så åt han alltid slatten på min frukost tallrik med mild youghurt med vaniljsmak. Nu är jag lycklig ägare till 11 månaders MyTwiggs Shakespeare och han fullkomligt ÄLSKAR att äta. I går smakade han risgrynsgröt och snodde själv ungsbakad regnbågslax (egenfiskad). Han är totalt tokig när husse kommer hem med fisk å för att kunna rensa så måste vi låsa in Spirre i ett annat rum. Jag är nyfiken på att se om detta är just personligt för Spirre eller om det var Xantos som var egen som inte tyckte om mat. Hur är era rexar, gillar de människomat eller inte?Vilken mat är deras favoriträtt?

Jag har haft några totalt matfixerade katter.Där slinker allt ätbart ned.Limpa ätes gärna med påsen på.Kalla potatisar eller varför inte råapotatisskal.
Stolt ägare till tre La permer
Mina med, dom är överlyckliga när något ligger framme som går att dra iväg med och käka, tack vet jag skafferier :) Blötmat går lika fort som det kommer fram, dock får dom torrfoder på vardagar.
Nej faktiskt så äter ej mina mycket mer än sin egen mat,royal canin och färska räkor när vi äter det.Den som stjäl här är av annan ras och ganska så naken,just idag drack han av min bantningsdryck nutrilett med skogsbärssmak är favoriten,han tycker nog han behöver banta trots att Elisabeth raab har berömt den tjocka magen.
Här har jag ett matvrak av värsta sort! Min lilla cornish tös Nubi äter allt som bara går att äta och tiggar mat konstant man kommer in till köket. Att det finns mat framme spelar ingen roll för man skaaaaa tigga mat! ;) Min andra cornishfröken Bolly är raka motsatsen! Hon nedlåter sig inte ens till att lukta på det som ställs fram om det inte är hennes eukanuba-torrisar eller köttfärs!
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se
Mina två äldsta rexar är förvisso matglada men i sitt eget torrfoder. Människomat är inte lika lockande. Möjligen någon räka ibland, men då måste den vara superfärsk.
Lillen då - jo Spike är ibland hopplös. Äter allt! Mango, skinka, cherios, youghurt och smakar gärna på espresson mm. Är det dags att plocka fram mat på bordet får man vakta för vänder man ryggen till så dröjer det inte länge innan Spike står där på bordet och knycker en matbit. Han är så söt när han inser att han är påkommen ;o)
Det har gått så långt att han är helt besatt av Nespressomaskinen. När den slås på försöker han göra allt för att komma åt den. Sedan följer han efter kaffekoppen… Han har bra smak ;o)
hemma samma! tre mattokiga katter , eftersom jag aldrig har mat stående framme, jag portionerar allt.. så allt man ger slinker ned… Matar mest BARF och Oliver torrfoder..
Men jag kan inte ha nått ätbart framme! Sture har till och med tuggat på pappkartongen med två gls i! -- man kan kanske äta det , eller nått! :)

Oj oj, det verkar som att de nyfikna å företagsamma rexkatterna har nedärvt även en matgen oxå. Som att den äldre sortens rex är lite mer kräsen än de senare varianterna. Jo, visst är de söta när de försöker knycka mat. Spirre ville oxå lukta på min Nutrilettdryck å när jag tryckte på förpackningen så splatchade det upp lite på hans nos så han fick smaka, inte så illa tyckte han.

Min gamla CR som är 2 1/2 år äter bara torrfoder, men uppskattar tonfisk allt annat är inte intressant över huvudtaget. Ja, iof hennes dagar går numera ut på att få i sig kattungemat (som kastrat äter hon ju sterilised och är nu som en tunna)
Men vår nya CR-bebis äter allt. Håller man inte koll så försöker hon släpa iväg en smörgås, hon smakar utan rädsla på allt som finns i glas osv. Och hon har såklart redan lärt sig att man inte får göra sånt och smyger därför.
Min Struntens Lucas,föddes 1988, åt det han fick i skålen.och han fick smaka på mycket.När han blev kastrat började han stjäla pizza,mackor och annat från bord och bänkar
.Min nyaste Cornish ,Faries Joyce Barnaby född i år,äter allt,pizzakanterna i går kväll,yoghurt,kaffe med mjölk
provar hon !!Så jag är inte benägen att hålla med om att födelseår/gamla-nya linjer har ngn större betydelse för att ha aptit på det mesta.
Matvrak!
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
#11 Vilken underbar bild 
#11 varkligen underbar bild
WOW! Spirre är sååååååå fin! Vad kul att se ny bild på honom! Jag älskar hans look och han är så lik sin lilla mamma (som för övrigt älskar att äta det mesta som går att äta) 
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com