Vad är Lisa för färg?
Här kommer den nyaste familjemedlemmen, och jag undrar då vad hon har för färg?
Har märkt att pälsen är mycket mer lockig än på vår Lola, och undrar om det räknas som "finare" inom cornish…
Lägger in några olika bilder och hoppas på hjälp :) Ska försäkra flickan och då vill de veta hur hon ser ut
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08
Grattis till Lisa. En jättesöt liten tjej. Rödvit ser hon ut att vara tycker jag.
Finare och finare… Min drömcornishpäls är sån som utav sig själv ligger in fina tvättbrädesvågoer och som är vågig ändå ut på tassarna.
Men annars ja.. ju mer vågor (inte päls) desto bättre … tycker jag då.
En tjockare päls behöver ofta jobbas lite för att vågorna ska komma fram.
Rödvit, tack :) Heter täckningen nåt speciellt också?
Hon har ingen stamtavla, men har blivit avlad på innan hon kom hit… Vad tycker man om det? minns inte varför hon inte har stamtavla men hon reggades aldrig för då skulle hon få avelsförbud?
Jag fattar nada med det XD Och de som Lisa kom ifrån ville gärna att vi tog en kull till på henne (men jag har inte bestämt mig då jag inte känner henne så bra än)
Vad ska jag titta främst på (förutom hälsa och temperament) eller är det helt kört för henne utan stamtavla och oreggad?
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08
Nog är din söta lilla tjej röd-vit (d09).
Märkligt att hon inte har någon stamtavla om hon nu är en renrasig crx och har varit en del av crx-aveln?
Har du ingen stamtavla skulle jag nog råda dig till att kastrera henne och inte över huvud taget fundera på att använda henne i avel.

Om hon skulle få avelsförbud om hon reggades så innebär det att hon har någon typ av hälsoproblem så som navelbråck eller annat som gör att hon är olämplig att använda i avel.
Förra ägaren sa att det var för att hon ej hade stamtavla som gon skulle få avelsförbud :P Jag skulle gärna regga henne, kul att ställa ut och så ju…
Hon är uppfödd av en vän till den tidigare ägaren, som hade en pappa med stamtavla och en mamma utan (eller tvärt om), men då borde det ju inte varit nåt problem att ordna stamtavla väl?
Hm… Jag blir snurrig på detta :P För det finns väl inget sett att ta reda på om hon är renrasig?

#4 och 6, var ser ni det vita?! Är det inte agoutihaka och mjölkmustach? Jag kan se fel?
#5 Om hon skulle ha avelsförbud som reggad innebär det inte att man kan ta kull på henne oreggad. Precis som #7 säger så kan det vara hälsoproblem eller navelbråck som ligger bakom. Synd att hon inte är reggad. Hon ser fin ut, kanske uppfödaren kan regga henne i efterhand?

#4 och 6, var ser ni det vita?! Är det inte agoutihaka och mjölkmustach? Jag kan se fel?
#5 Om hon skulle ha avelsförbud som reggad innebär det inte att man kan ta kull på henne oreggad. Precis som #7 säger så kan det vara hälsoproblem eller navelbråck som ligger bakom. Synd att hon inte är reggad. Hon ser fin ut, kanske uppfödaren kan regga henne i efterhand?

Hoppsan, dubbel!
#8 Du kan inte ställa henne som cornish rex, oreggad, då får du ställa henne i huskattsklassen.
Kan man kolla upp sånt på en vet-besiktning eller nåt?
Detta blir ju dock bara aktuellt om hon har den personlighet jag tycker om XD Och då blir det ju vet-besiktning på henne om jag går i avelstankar…
Kan jag regga henne om jag går med i sverak?

#12 Du kan inte regga henne, utan det måste hennes uppfödare göra. Har båda hennes förädrar stamtavla så är det inga problem, då behöver bara uppfödaren vara med i en kattklubb och fixa stamtavla till henne. Det kostar 200 kr per stamtavla.
oki :) Då vet jag iaf ^^

#14 Om hon är äldre än 3 månader, vilket jag gissar blir det dubbel avgift.
#10 Första bilden. Där tror jag mig se ett helvitt bröst, men visst bilden är inte superskarp och på de övriga bilderna ser jag inte det vita..Är hon vit på bröstet och under magen?? Eller ser jag fel?

#16 Jag tänkte på bild i #3, där syns inget, iofs ingen aguotihaka heller
Någon sorts röd iaf 
Hon är 2 år, men jag har inget behov av att avla på henne, tänkte bara om det var så att hon visar sig ha ett underbart beteende så är det synd att "kasta bort", men jag vill ju absolut inte röra till något inom cornish-linjerna så om så är fallet så blir hon kastrerad :)
Vet hur mycket "felsteg" inom avel kan förstöra för en ras osv, så näe det vill jag inte riskera!
Men skulle i alla fall varit kul att få hit någon raskännare, för att få veta hur hon är så att säga :) Kan ju fråga Lolas uppfödare om hon har lust att kika på henne :) Kul att veta trots utebliven avel från min sida ^^
Säger som #16 första bilden visar vitt bröst och sen tycker jag det ser ut som ett bakben är vitt på sista bilden. Kan ha fel och min skärm luras lite med färger
Jag ska försöka ta en bra bild imorron, får inte till nåt på kvällen utan behöver bättre ljus :P
Är det mage och haka ni vill se?
Det känns som att du blivit redigt blåst i och med att du är oerfaren.Jag kan bara sitta och svära
över så kallade uppfödare som avlar på oregistrerade katter och dessutom säljer dem vidare fertila! Varför köpte du inte från början en katt med stamtavla är min undran??Man kan ju aldrig gå genvägar när det gäller avel.Jag kan bara beklaga att du råkat så illa ut.Kastrera katt som inte har stamtavla,allt annat är dumt om jag får säga så.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Då är det nog kastrering ja, känner mig inte lurad då jag fått en fin och trevlig katt :) Lisa och Lola fungerar fint ihop och avel är ingen prioritet för mig så länge jag har underbara och friska husdjur och livskamrater. Lola är Änglarnas one way ticket to och ska tas en kull på av uppfödaren, sen får vi se hur det blir med henne, det är mest upp till uppfödaren :)
Ni behöver inte oroa er för kullar från min sida, jag frågar alltid tusen gånger om innan jag ger mig på något, plus att jag skaffar så mycket info jag kan… Och skulle aldrig avla omjag vart avrådd vilket jag blivit nu och det tackar jag för :)
Lisa blir det inte någon avel på utan kastrering, och är glad att jag skrev om det här :) Men som sagt är hon en underbar katt och jag är så glad att jag fick hit henne :)
#23 Katten är det inget fel på,men desto mer fel har den s.k. uppfödaren gjort….
oki, men det blir kastrering på henne :) Så det inte kommer ut fler katter från henne som är stamtavellösa :) Men hon är riktigt snygg tycker jag själv XD Så det var ju tråkigt på ett sätt ändå :)

Nr 13. Fast det går inte att bara regga en katt ur en kull. Alla ungarna måste reggas samtidig.
Men iaf, ska ringa försäkringsbolaget, säger röd-vit men hon har ingen speciell teckning eller?
är hon chippad så kan du uppge det numret.Röd-vit blir bra-
oki, jo hon ska vara det men de hittade inte nummret som de hade skrivit upp, ska kolla om de hittat det annars får jag ta det hos vet på en gång :)
#29 det kan kollas när hon kastreras,så slipper du betala 2 klinikavgifter.
jajo jag tänkte göra nåt sånt :)