Scandinavian Winner Show 2010
Hei! Noen som har tenkt seg til Moss, og SWS 11 og 12 september?
Jeg har planer om å komme med Amy. Er så heldig at dette er nabobyen min. Håper det kommer mange cornishar!
Max&Terri -og prinsesse Amy http://cornish.blogg.no/

Jag har ju ett par katter som är kvalificerade men jag vet inte om jag vill åka med dem.Den hankattsunge som jag planerat att köpa in föddes ju dels för sent och dels som hona så det sket sig ju.
Stolt ägare till tre La permer
Jag hade gärna velat åka, men jag har bara Zoo kvalificerad som inte har fullt upp med annat då, och med hennes öronplacering är det kört. Ingen idé att ställa på SW.
Lycka till, ni som ska ställa!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Måste vara måndaens bild :)
Stickgalen tjej som älskar Cornish rex, Engelsk bullterrier, dabbagamer.

Har bara våran blåsköldpadda kvalifierad och hon har ingen chans mot de storörade skönheterna som är där.
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus

#4 Jeg mener helt oppriktig at en cornish er ikke bare ører. Skal ikke starte noen diskusjon på det, men hvis alle var like "ekstreme", hva skulle da vært "ekstremt"? Har nok ikke vinnersjangser vi heller, men gøy å være med, og jeg mener at det er bra for rasen at kall det ulike typer blir stilt ut.
Men jeg skjønner også at det ikke er aktuelt å reise langt hvis man føler man ikke har en sjangse.

¤5 Det är sant men jag har bara en att ställa så det är onödigt att åka dit
# 5 Visst har du rätt i att det är klart att man ska ställa även om man inte tror att det ska resultera i en Scandinavian winner. Man vet aldrig, men för oss är det också lite onödigt att åka bara för sakens skull. Vi hoppas ju på att ha riktigt bra katter att ställa på SW kommande år 
www.mytwiggs.com
Näe tänk vad tråkigt och öde det skulle bli om bara "BIS-katterna" ställdes ut. Många utställningshallar skulle enka tomma då. 
Jag har inte anmält. Det var jättekul på förra årets SW och jag fick definitvt mersmak… I år har jag inte anmält någon av de kvalificerade missarna. Till Bella har jag viskat i örat att hon inte behöver ställas ut nått mer. Hon är ju så fin så hon går nästan alltid till panel, men väl där blir hon så ledsen och ynklig och flärar med öronen vindlar med ögonen och försöker göra sig så liten och osynlig som möjligt. Min lilla rara och i vanliga fall rätt kavat dam 
. Hon får slippa från och med nu och vi nöjer oss med en IC.
Varmt lycka till ni som ställer och vinna är inte allt - det ska ju vara kul också.

#8 Jeg håpet jeg skulle få se deg og det vakre enebarnet der jeg 

Jeg stiller ihvertfall ut fordi det er kul å treffe andre gale kattefolk, og andre cornisher. Så får alt annet være en bonus. Derfor synes jeg det er litt trist på ustillinger i Norge, for det er jo ofte ingen cornisher der. Toppen 2 stk i tillegg til mine.
#9 och jag skulle jättegärna vilja se lilla Amy. Vet inte alls hur det kommer att gå för lilla Maony på utställningar. Vi får se, testa ska jag i varje fall - på hemmaplan till att börja med.

Min fis är ju förhoppningsvis dräktig då så det blir inget av det..
Eventuellt kanske jag åker upp och tittar och eventuellt kanske jag ställer min huskatt, jag ska prova att ställa henne och se hur det går.
Får se om hon hinner kvala bara :)
Jag har planer opå att fara, men får se om det blir fler "härifrån" för det är ju en bit att fara… OM jag kommer så hoppas jag få låna med mig en "liten" också… men som sagt får se för det handlar ju om drygt 100 mil enkel resa (och flyga har varken katterna eller jag nånsin gjort…)

#12 flyga är jättekul! jag lovar
#13 förstod nästan du skulle säga det… hmm kanske vi ska samåka till Norge… då kan vi iaf växla chaufför ;)

#14 Älskar att köra bil men har ju som sagt bara min blåskp att ställa.

Ryanair flyr fra Skavsta til Rygge, som bare er noen minutter med bil fra utstillingshallen. Men de tillater vel ikke dyr?
#16 Mossehallen, visst ligger den i Oslo? har ju ingen närmare info, och tittar man på hjemmesiden för SW så virker det som om alle vet…

Nei, Mossehallen ligger i Moss. Det er en by utenfor Oslo, ca 40 minutter med bil fra Oslo, og ca 40 minutter fra Svinesund. Hvis man tar fly til Gardermoen ligger flyplassen på "andre siden" av Oslo. ca 1 time med bil til mossehallen.
Jag ska som sagt fundera, men nåt flygande blir det nog inte utan blir resan av så blir det med bil… dels för att det brukar vara mindre krångel och att man får chans att se mer av naturen 

Har ju ingen Cornish att anmäla, även om Motorini är kvalicerad. Men hoppas på att kunna ställa Blid, min sphynx. Hon blev ju NOM sis på Sw, dock som junior.
Tyvärr så kan jag inte själv åka, då jag har utbildning just den helgen. Nån som känner att de kan ta han om min lilla sphynx under sw?
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Vi hoppar över den också trots kvalificerade Zoé och Batly. Vi sparar pengarna till lite danska utställningar under hösten

LYCKA TILL imorgon 

Lycka till alla som ska ställa i Norge den här helgen.
Lycka till alla i helgen! Grabbarna och jag håller tassar och tummar för er!
Lycka till!
www.mytwiggs.com

Jeg har ikke helt bestemt meg for om turen går til moss i morgen. Jeg er ikke helt i form, så frister ikke sitte i en hall hele helgen. Og i tillegg så kunne Amy godt hatt litt mer pels.
Men ønsker alle andre lykke til! Kommer uansett til å se på søndag tror jeg, håper formen er bra nok til det.
Oj är det redan SW!! Det var värst vad tiden går. Varmt lycka till alla ni som åker! Rexar med SW titel vill vi se!
#0 Hahaha…jisses vilken bild du har lyckats med Pus-! hoho…en på miljonen
. Häftig!

Nu börjar det trilla in resultat.Tyvärr så ligger inte katalogen ute bara katalognummren.

Nu finns namnen på katterna med.

då ser vi mer än utställarna själva för tydligen finns det inga kataloger!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

En CRX i panel ialla fall en svart kastrat.
Nu finns namnen med också. Lite komiskt att se mina katter i listan när jag inte har anmält dem
. Skrattar åt missen…
Kul att någon rex är med i panelen!

Åh! Då måste det vara freaky! Hejja freaky! :D
Följande rapport har jag fått från Jenny/Emely:
SE*Ullisfjallis Esmeralda Gråisdotter EX1 och NOM
S*Rex Dandy Poker Face Ex1

CH S*Märkeskatten Miss Levis är också nominerad.

Inga cornishar blev SW.
Åh vad tråkigt :-( Men kul att så många blev nominerade!

Hemma efter en trevlig helg i Moss. Vår lilla fröken Essie (SE*Ullisfjallis Esmeralda Gråisdotter) blev som #35 skrev domarens bästa. Vi fick även en röst i panel. Vi är jätteglada för det var verkligen inget vi hade räknat med. Lilla Ziiri (S*Rex Dandy Poker Face) och Essie var konkurenter för nom, lite kul då de är halvsystrar.
Båda brudarna skötte sig exemplariskt och tog det hela med ro och charmade både domare och besökare