Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettomplacering
Läst 674 ggr
PiaW
2010-09-10 18:03
0

Omplacera?

Hej! Längesen jag var aktiv här nu.. säkert 2 år sedan sist.  Undrar om ni kan hjälpa mig..
Jag har två katter. Den ena hjärtsjuk och bor här hemma med mig. Den andra har jag boendes hos mina föräldrar sedan ca 1,5 år. Båda katterna fick bo där under en period när vi flyttade och renoverade lägenheten, men Lillan blev kvar för hon kom så bra överns med min mammas katt och det gjorde hon för det mesta inte med min. Lillan.. eller Enya som först döpte henne till köpte jag efter Didi (som jag numera kallar för Maui) Nu är det så att min mamma har det väldigt jobbigt med en del saker och katterna tar mycket energie från henne. Så nu funderar vi på om vi ska behöva omplacera min katt :( Hit kan hon inte komma tillbaka, dels pga av Maui som trivs bäst själv. Dels så har hon alltid varit en osäker katt.. eller iaf väldigt rädd av sig. Och min dotter som hon var livrädd för när hon var liten har blivit två år och mycker livlig och van att leka gasnka tufft med våran katt som gillar det. Dessutom har vi fått en liten dotter till nu som är 5 veckor. Hon springer och gömmer sig när vi är där på besök så hon skulle helt enkelt inte trivas här. Hon behöver lugn och ro, och någon som har tid att mysa i oändligheter, en riktig myskatt är hon :) Usch jag tycker det här är så hemskt, att egentligen när man har tagit sig an ett djur så ska man ta hand om det och det kan jag ínte göra nu :(
Hur ska man gå tillväga  på bästa sätt när man söker efter ett nytt hem? Än är dock inget bestämt så jag söker inte efter ett nytt hem än.

Oj va långt det blev ser jag nu.. undrar om ni orkade läsa allt :)

MonicaLagerquist
2010-09-10 18:20
0

Mitt tips är att börja med att kontakta kattens uppfödare.H*n kanske vet någon som har ett passande hem.Annars så får du kolla bland släkt och vänner,annonsera på Blockat och sen är det bara att sålla bort de som du inte tycker passar.

Hoppas att det löser sig för dig och katterna.

Stolt ägare till tre La permer

PiaW
2010-09-10 18:38
0

Skulle kunna höra med uppfödaren.. och det är väl schyst så hon får veta vad som händer, men tror inte hon kan göra något.. köpte Lillan i danmark, är det inte väldans krångligt att flytta en vuxen katt utomlands? 
Tack för ditt svar Glad

MonicaLagerquist
2010-09-10 18:54
0

Är katten rabies vaccinerad så är det ju inga problem med att ta den till Danmark.

Ja uppfödare vill normalt sett veta vad som händer med sålda katter.

Stolt ägare till tre La permer

PiaW
2010-09-10 23:08
0

Hon var yngre än 3 månader när jag hämtade henne.. har för mig att vi inte behövde vaccinera mot rabies då.

Ska höra av mig till uppfödaren när vi har bestämt oss för hur vi ska göra. Så hon iaf får chansen att ta henne tillbaka om hon vill.