OT Har förlorat allt i min dator
Så har det hänt som bara inte får hända…
Min dator är sönder och går inte att rädda.
Alla mina senaste bilder alla papper och info allt jag skrivit och alla mail adresser är borta.
Så ni som vill sänd gärna era mailadresser till mig eftersom ni är borta från min dator.Ni kan sända dem till min mailadress eller pm här.
Nu ska väl inget mer gå sönder hoppas jag.
Först var det handfatet,sedan diskmaskinen,datan och så är det rötskada i min dotters rum.Undrar när det vänder.

Hundar har ägare.Katter har betjänter...
Änglatassen's Cornish Rex

Fy så vidrigt.
Stolt ägare till tre La permer

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Känner du någon datorexpert? (eller du kanske redan försökt fixa) min gubbe lyckades fixa en dator som krashat 
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus

#3 Har lämnat datorn till en vän som arbetar med Datorer.Tänker på alla bilder som inte blev sparade.
Min Bror ska göra ett försök i morgon för att se om bilder går att rädda.Jag hoppas så…

#3 det borde funka om nu inte hårddisken är trasig. det går ju få fram information trots att man skrivit över.
hoppas på det bästa.
..eländes elände,det har hänt mig ett par gånger.Vi lyckades rädda en del,men massor försvann.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Inte kul..
Har hänt här också en gång.. Förlorade massor av kort…
Jag har oxå gjort det en gång. Min son sa att man måste ha en backup eller vad det heter..? En extra mapp där du kopierar dina bilder, ifall hela datan kraschar så man har sina bilder sparade.
#8 det har jag också fått itutat,men tror du att jag har någon? Nej.

Tyvärr så har inte bilderna gått att rädda.Går inte att nå Hårddisken.
Jag har en annan Hårddisk där en del bilder ligger.De äldre,som tur är.Men inte sedan 2009.Så de är förlorade.
Som tur är har jag sänt bilder till endel,som nu sänder dem till mig
Men mina sem.bilder från Grekland är tyvärr borta.Min dotter har tagit några så de har vi kvar. som tur är.Men jag hade tagit såå fina bilder på min dotter i Grekland.Tyvärr borta,men vi får ha minnet kvar.
Nu blir det att dubbla från hårdisk till min dotters dator de bilder man absolut inte vill förlora.Bra att vara efterklok
Tack alla ni som sänt bilder till mig
har du inga bilder kvar på minneskorten i mobil och kamera?

#11 Jag sålde min kamera och laddade ur alla bilder. Annars brukar jag ha kvar bilderna länge i kameran. Ifall något skulle hända.
#12 men så synd.
En hårddisk går aldrig sönder så illa att man inte kan komma åt det som är sparat där, men det kan i värsta fall behövas skickas till experter som tar en massa betalt. Vi hade en som kraschade och då fixade min man (som är lite av en datanörd ;) ) en begagnad likadan hårddisk och skruvade isär och bytte ihop delen där det ligger sparat till den fungerande hårddisken och vi kom åt sakerna. Är det riktigt riktigt viktiga bilder o så man tappat så finns det företag som gör en ännu större isärsskruvning. Det går att rädda diskar som smält i bränder tom. :)
Dem som kollat på den åt dig är dem väldigt duktiga? Tänkte annars om du skulle vilja ha en till som kikar på den så får du gärna skicka den till min man. Han älskar att få lita att bita i ;)
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se

Vi har också haft datahaveri och varit på väg att förlora en massa viktiga saker, men som kissan säger så går det att rädda saker ur den mest fördärvade hårddisk om man lokaliserar felet och byter ut delar som är defekta. En vän till min sambo fixade det åt oss, man kan behöva köpa en ny likadan hårddisk för att ha delar att plocka ur, men är det viktiga saker så brukar det vara värt det. Jag skulle prova att skicka den till kissans man om jag var du. Lycka till!
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.

#14 håller med. gubben har fixat tillbaka saker från hårddiskar som varit riktigt trasiga och en som han råkat skriva över 2ggr.(skrev över fel hd
)
#0 Tycker verkligen inte du ska ge upp om bilderna är värda massor för dig. det går som sagt att få tillbaka, om inte allt så det mesta.

#14 Tack vad snällt
jag sänder den gärna till er,bara jag nu får min dator någon gång.
Trodde jag skulle fått datorn,och hårddisken men det är bara att gå och vänta.Min bror ska titta på hårddisken för att se om han lyckas.
Går inte det så hör jag av mig till dig Kissan 78.
#10 ta ut hårddisken och få den inkopplad i någon annans dator och gör en backup till en extern hårddisk som man kan köpa.. så kan du koppla in den i din nya dator och fortfarande ha kvar dina foton :)
#18 Du har så rätt… Man kan koppla in den som en andra hårddisk i en annan dator… Kan krävas en extra IDE-kabel, men några tior för att få tillbaka "sitt liv", det är det värt…
Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...
Sajtvärd på julen.ifokus.

#10 Har nu fått tillbaka min dator
med en ny hårddisk.Enligt den personen som jag lämnade datorn hos. Så hade det gjorts, utan att få kontakt med hårdisken.
Min bror var till mig idag och hämtade hårddisken. För att se om han kan lyckas bättre.Så nu håller jag tummarna.
#20 Håller tummarna att din bror kan lyckas annars får du gärna skicka hit den :)
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se