Vilde har blivit pappa!
Måste få berätta att min lillkille Vilde har blivit pappa. Det blev bara en kull efter honom eftersom jag kastrerade honom tidigare än jag tänkt. Detta för att han började mucka gräl med min äldsta kastrathane Blaui.
Men en kull blev det i alla fall
Mamman heter Engla och är brunmaskad med vitt.
Det blev 5 stycken 3 honor och två hanar alla maskade, vilken färg mönster och vitfläck har ännu ej visat sig.
De är nu nästan 2 veckor gamla.
mer info finns på min www.avots.net
En bild på den stolta mamman och de fina krulliga bebisarna måste jag ju visa här, de är 1 dag på bilden.
Grattis!
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Grattis.
Stolt ägare till tre La permer
Grattis!
Witches don't get mad, they get even.

Härligt. Fem fina rackare fick han i alla fall. Inte illa!
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.
Oj vad paff jag blir av att se att Engla blivit mamma igen :S Enligt hennes matte skulle hon bli kastrat efter förra kullens problem.
Hoppas det går bättre den här gången iaf!
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se
Vad var det för problem?
Gulliga små!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
#5 kan bara hålla med, problemet som var är att hela kullen som var förra gången (min Jun Matsumoto) fick ju handmatas pga bristande intresse från just Engla + att hon som hade henne förra kullen fick en massa skit härifrån iFokus pga hennes stamtavla… Englas far har en Mild HCM diagnos…
Jag hoppas verkligen det går bättre denna gång!!!
Men som sagt MYCKET förvånad att hon har kull igen eftersom hon skulle kastreras!!!!
Förresten är hon inte brunmaskad utan chokladmaskad med vitt 
Grattis!

Tack för gratulationerna! Jag skall vidarebefordra dem till uppfödaren.
#8 Självklart har du rätt b står ju inte för brun… utan choklad, det gick lite för fort för mig där
Enligt dagens rapport så mår ungarna och mamman prima, de äter och sover och går upp i vikt som de ska, de fyller två veckor på torsdag.

Hej hej allihopa!
Det är jag som är Englas ägare. Engla är världens bästa mamma och rår verkligen om sina små. Tack för gratulationerna!
Det ingick inte något i avtalet att jag skulle kastrera henne när jag köpte henne. Vi tänkte göra det men vi ville vänta lite eftersom hon var så utmattad efter dräktigheten. Hon hade både näringsbrist och vätskebrist, samt ett litet blåsljud på hjärtat (pga. överansträngning sa vet.)
Så vi tyckte och även Englas förra ägare att hon skulle få boa in sig hos oss innan vi genomförde någon kastrering. Sedan efter ett tag så rekomenderade Englas förra ägare (inte hon som tog kullen på henne) fina Vilde till oss. Då blev jag genast intresserad och började läsa på för att sedan bestämma mig för att ta en kull på Engla.
Det ända "problemet" jag har hört talas om från hennes förra kull var att hon började löpa tidigt efter förlossningen och inte ville dia ungarna. Hon fick då p-piller och började dia ungarna. Det är den infon jag har fått.
Och jag är fullt medveten om att Englas pappa Sture har mild HCM och Engla är testad U.A. Vet. sa att det var fritt fram att para. Jag skulle aldrig ha hjärta att para en katt som inte är frisk.
Hos oss får hon all näring och kärlek hon behöver och är i centrum för oss dygnet runt! Hon tar verkligen hand om sina småttingar och är en väldigt stolt mamma!
Är det någon som har några funderingar så kan ni maila mig på Berlina_90@hotmail.com
MVH Maria Berlin

Grattis till bebisarna
Hundar har ägare.Katter har betjänter...
Änglatassen's Cornish Rex
Hade hon blåsljud på hjärtat?
Är hon scannad efter det?
www.mytwiggs.com
#11 Välkommen till forum och tack för att du vill dela med dig av informationen.
Att en hona inte ammar sina små när hon löper är ju inget stort problem Man kan alltid ge ppiller även om jag själv avskyr att göra det.Och är kullen +4 veckor så har de börjat äta riktig mat och är inte lika beroende av mammamjölken.Jag tycker det är värre med blåsljudet.Å andra sidan har jag fått veta att det är mycket vanligt med blåsljud på CRX fastän de visar ett hjärta u.a. på ultraljud.Jag tycker att du ska låta hjärtscanna henne när kullen är avvand ,+12 veckor.Då får du veta om något negativt hörs och syns.Lycka till.
Och angående Stures HCM så var veterinären inte alls säker på diagnosen men skrev det *för säkerhets skull* då det fanns en avvikelse.Ser på Pawpeds att Engla är scannad 2 ggr u.a.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

#13 absolut är hon scannad och besiktad efter det. Och det är snart ett år sen nu. Hon är scannad 2 gånger U.A
Självklart ska vi kolla upp att mamma Engla mår prima och att allt står rätt till efter dräktigheten.
Mvh Maria Berlin 
# 15 Ja, jag bara undrade
Låter bra! Pussa de små!
www.mytwiggs.com