13-14 November Järva
Hej, nu har vi äntligen registrerat om Elviras färg och nu är det dax att anmäla henne till en utställning.. och hade i förstahand tänkt oss den 13-14 November Järva.
Men hur anmäler jag henne? Finns det någon lapp man fyller i eller skickar jag bara hennes uppgifter till min kattklubb som förmedlar dem vidare och bestämmer klasser eller måste jag meddela i vilka klasser hon skall ställas ut?
Född 2010 01 17
Hona
Fertil
CRX n 09

Du går in på SVERAKS hemsida och klickar in dig på blanketter.Långt ner på sidan finns det blanketter som heter
Utställningsanmälan.
Den laddar du hem och fyller i.det underlättar om du har stamtavlan redo brevid.Fråga här om det är något du undrar över.Sen ska den in till din klubb som sen sänder den vidare till den klubb som anordnar utställningen.
Stolt ägare till tre La permer

Färggrupp?
Utställningsklass?
Assistent ?
Skall betalningen göras nu eller när jag vet att jag fått en plats?

Hon är ju precis under 10 månader.. och är det då klass 11 som gäller?
Japp då är det klass 11.

Färggrupp?
Assistent?
Bör man anmäla henne till något annat också?
Jag är nog en rätt vilsen liten människa :) Någon som vill ta sig ann mig på utställningsdagen :)?

Grupp 2
Assistent innebär att DU vill jobba som assistent så den raden hoppar du bara över.
Testa med en utställning innan du anmäler till fler.Det kan ju vara så att varken du eller hon gillar det.
Tänk på att hon ska vara yngre än 10 månader när du ställer henne,inte när du anmäler
.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

#7 Lillkatten är ju född 2010 01 17 så det blir ju klass 11.

Vad innebär grupp 2?

#9 Grupp 2 är solida katter med vitfläck.
Jag vet inte om det är nämt men betala in så fort som möjligt så du kommer med på utställningen. Det var en miss som jag gjorde från början, trodde anmälningsblanketten var viktigare än betalningen.

Okej.. svart med vitt :)
Nu tror jag allt är med :) eller..
Hur är det med betalningen, ska jag betala direkt eller när jag vet om vi får plats..?

Du ska betala så snart du kan men inte före första anmälningsdagen.Jag brukar lägga en bevakning på betalningen så att den når klubben första anmälningsdagen.Blankettern skickar jag minst en vecka innan till min klubb så att min klubbs utställnings sekreterare kan skriva under och sända den vidare.

#11 Precis svart med vitt 
Jag gör också som Monica, ser till att klubben har pengarna första anmälningsdagen sen skickar jag in anmälningsblanketterna till min klubbs utställningsansvarige. Kommer du inte med så får du pengarna tillbaka. Några veckor innan utställningen får du en bekräftelse i postlådan, då vet du säkert att du har kommit med