Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettavel-genetik-och-uppfödning
Läst 2224 ggr
Avots
0

dräktig eller inte?

Jag har en undring. Får alla honkatter alltid "hallontuttar" vid dräktighet?

Vildes sista hona har inte visat sådana denna gång, men hon har heller inte löpt som hon brukar var annan vecka. Hon är lite rundare och lite keligare nu än tidigare. Det är drygt 4 veckor sedan parning…

Finns det några andra "test" för att veta om katten är dräktig?

Dolleminas
0

Tja det är väl i så fall UL

[Silkwaves]
0

Ultraljud kan se om en katt är dräktig efter dag 18 ungefär. Kostar runt 500 kronor.

Jag har tvärt om här hemma jag har en hona som haft hallontuttar sen i juli och jag har UL henne och hon är inte dräktig.. fast jag tvekar varje dag… Hon har ingen bebismage däremot bara lite övervikt… hoppas jag…

Heaven1
0

Kan hon vara skendräktig??

Avots
0

#3 Det kan hon ju vara, jag såg en parning och är ganska säker på att det skedde åtskilliga till, men skendräktig kan hon ju vara. Men skendräktighet visas väl på samma sätt som vanlig dräktighet, eller är jag fel ute där?

Heaven1
0

När mina honor varit det så har de börjat marsa 5-7 veckor efter parning men då har de ju ioch for sig fått rosa tuttar också.. Klurigt..

[Silkwaves]
0

å andra sidan så om man har is i magen så kommer man ju förr eller senare att veta om honan är dräktig på riktigt eller ej… UL känns mest aktuellt om det är lite överhängande kastrationsbehov på hanen eller så…

Avots
0

#6 Hanen, Vilde är redan kastrerad så det blir väl tiden som får utvisa, någon andra chans finns ju inte, det är bara jag som är så nyfiken och hoppas på att det blir lite Vilde bebisarGlad

Så undrade jag också lite allmänt om honorna alltid visar rödljus eller om det är några av er som varit med om att de är dräktiga trots utebliven signal.

[Silkwaves]
0

Nej mina har alltid signalerat… men tyvärr så signaleras det ibland utan orsak också…

MonicaLagerquist
0

Mina honkatter har alltid får klart lysande hallaon vid dräktighet.De gånger de visat bara lite så har det varit löptuttar och inte dräktighetstuttar.

Stolt ägare till tre La permer

Avots
0

Ja, ja tiden utvisar väl om Vildes tjej är den första som inte visar hallon… och trots det är dräktig eller om det är skendräktighet eller inget allsSkrattande

Avots
0

Nu har tiden utvisat… Hon var inte dräktig utan troligare skendräktig hon började löpa cirka 5-6 veckor efter parning. Tråkigt tycker jag men en kull efter Vilde blir det i alla fall.

[Wideudde]
0

Jag väntar som på nålar efter när Disney ska börja löpa så jag inte råkar ut för någon ev tjuvparning, så det här var en bra tråd, nu är det beteende, läten och tuttar jag ska hålla utkik efter (hur mysko det där än lät)