Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikett: övrigt
Läst 451 ggr
prinsessorna
0

Nu tänker jag sticka ut hakan *L*

och vara så fräck och fråga om det finns någon som kanske har en CRex kisse som skulle vilja bo hos oss, som inte ska ställas ut eller avlas på, bara för sällskap, bara bli våran egna lilla champion!
Kanske till reducerat pris pga. tex: nått sånt som gör att dom ej kan ställas ut eller avlas på, då vi vill kastrera…[hane helst]

Det jag nu också tänker fråga om är ifall det då kanske är någon som vill ha hjälp med en hemsida också *L* Kan verka lite knasigt att jag frågar så här men då jag är sjukpensionär och ensam mamma så går dom mesta pengar som kan sparas och blir över till min dotter…Tex. nu fick jag investera i en keyboard denna månad för nästan 3000 kr då hon börjat spela piano på skolan och musik fröken säger hon har gehör och hon är visst skit duktig…Och hon vill spela men måste kunna träna hemma och på anslagskänsliga tangenter och med pedal och en piano bok, ställ för keyboarden och noter…vart det en slant!

Fick ta lite av det vi hade börjat spara till en kisse för…Samtidigt har jag fått gå till optikern och nu vart det progresiva glas för 5200 kr och som tur är så får jag betala av dom hos min optiker (med mitt syn fel gick det ej att få billigare via nätet, kollat allt)…Det känns så hemskt att man som fattig ensam mamma och sjukpensionär inte ska kunna ha råd att köpa en CRex kille då jag aldrig har sådana klumpsummor, har kollat min budget och räknat ut att vi har då råd att föda, försäkra och ha en kisse…Men dessa stora klumpsummar är omöjliga för mig och så fort jag börjat spara så händer alltid nått som jag måste ta pengarna till istället…Som nu!

Men då jag bygger hemsidor [då jag orkar] och har byggt till vänner, bekanta, företag, kennelklubbar, rasklubbar m.m. så funderade jag på om det var någon som ville kanske byta lite "tjänster"??? eller om någon behöver hjälp att bygga hemsida….???

Då vi bara vill hitta en Crex kille som vi kan få slösa kärlek på och som förgyller våra dagar mot att jag gör en hemsida….
Kanske låter knasigt…men jag måste fråga, kan bara få nej och fortsätta vårat sökande på en kisse och fortsätta spara så gott det går…

Visst vi kan ju ta en hemlös kisse eller annan billig kisse på blocket.se men då jag vet att vi reagerat på andras kissar alla utom Crex så vore det dumt att chansa…Vi reagerar på alla hundar också som har annan päls än släthårig [vorsther]…

Vi vill så gärna hitta en Crex kille som skulle vilja bo hos oss…Vi längtar så in i vassen och ser fram emot att få busa, leka, kela och pyssla om…Bygga klätterställningar och ordna…

Mvh Mia

Leffe
0

Det finns något som heter fodervärd också. Det innebär att du har en CRX hos dig en tid man bestämt med en uppfödare. Oftast innebär det när det gäller hane att du får ta emot honor för parning eller att han då åker till annan plats, att han finns redo för ev utställningar (ett bestämt antal oftast).
När det gäller hona så oftast åker hon till en hane för parning. Oftast har du hand om ev kattungar. Hon ska också vara redo för ett visst antal utställningar osv.

Hur allt detta sker gör man ett fodervärdsavtal om och där står alla praktiska saker mm.

När tiden gått ut och förpliktelserna är gjorda övergår katten i födervärdens ägo med eller utan en låg köpesumma.

prinsessorna
0

Okej, jag vet om fodervärd, har varit det på en hund en gång för många många år sedan och jag hade en kull valpar hos mig…

Vill inte tyvärr vara fodervärd, då jag ej fixar, orkar utställningar eller att ha katter för parningar eller kullar…Man måste nog då verkligen hitta en underbar uppfödare som tar allt sånt ansvar på sig och tar allt sånt hemma hos sig eller sköter den biten…Och då jag varit med om både det ena och andra inom djurvärlden, blivit lovad valp 2ggr mot att göra och sköta hemsidor, lurats och ej fått valparna, haft en kisse på halvfoder som vart sjuk där uppfödaren inte brydde sig så det slutade med att jag reklamerade kissen via KO…

Vi har nu varit utan djur länge länge och verkligen tänkt efter och kollat olika raser både på katt och hund…men då jag är så pass dålig i min fibro ibland så en vovve skulle få lära sig gå på lådan inne och absolut inte få så mycket träning och motion som den kan behöva så har vi lagt hundtankarna på hatthyllan och konsentrerar oss på att hitta en kisse som vi kan älska och slösa all vår energi på…

Det är svårt coh jag är så negativ tyvärr till foderavtal och sånt och det var verkligen efter mycket eftertanke som jag skrev inlägget ovan då jag redan blivit lurad 2ggr att bygga hemsidor mot hundvalpar, två olika tillfällen…Den ena var också en "vän" som jag umgicks med men då valpen gjorde så bra ifrån sig på utställningen första gången så behöll hon den…(hon är inte poppis alls inom sin ras pga. andra saker nu också och ingen "vän" längre heller)

Leffe
0

Det var bara en tanke. Men har man råkat ut för blåsningar vill man ju inte göra det fler gånger förstår jag mycket väl

Gittan
0

#0. Frågar man inte kan man ju inte få några svar. Hoppas du får tg på en Cornish

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Eine
0

Du får göra som vass-strået, böja dig mjukt när det blåser, och sedan resa dig igen. Det finns bra människor i världen, du kommer att möta dem, för de *dåliga* har du efter vad jag kan förstå, redan avverkat din del av…CoolGe inte upp!

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

prinsessorna
0

Tack *L* hoppas också vi finner våran kisse…Och ja, det är sant, det finns bra människor i världen också det vet jag…Men man blir som sagt var lite försiktig då man råkat ut för både det ena och andra, tyvärr…och så säger mina bästa vänner, riktiga sådana att jag är för snäll med att hjälpa till…så jag kör slut på mig själv och ofta blir blåst…

hoppas vi finner en kisse snart…Idag har vi suttit och skissat på våran snart fina altan *L* hyresvärden ska glasa in hela den och min pojkvän ska bygga lite grejer där ute *L* skoj att planera och skissa…

smirik
0

men det finns ju ofta omplacerings katter på nordiska rexringen och rexunited, månge gånge är dem som omplacera mera intresserad av att katten kommer till rätt hem än priset, så det är kanske en möjlighet?

Fritz
0

#6 det finns en liten kille (svart/vit)till salu på blocket.se som är till salu, reduserat pris oxå. Kolla in honom!

prinsessorna
0

Svart/vit? har nog missat den, ska kolla igen…Tack!

Fritz
0

kom nog in idag, hittade du den?

prinsessorna
0

Jupp Amos, har sett den på någon hemsida också *L* har mailat…frågat lite och så…(Tack)

Fritz
0

Varsegod

Leffe
0

Se här också. Du kan också kolla gruppen "Omplaceringar"

smirik
0

Fast leffe, prinssesorna leter ju efter en kille Flört

Leffe
0

Jo, men de kan väl ändra sig -  ärligt talat tänkte jag inte på det.

prinsessorna
0

Tackar! och lillkillen Amos var tingad redan…vi letar vidare! Har fått lite mail och så men mest kissar då som "passar för utställning och avel" och jag orkar inte det…

Men vi ger ej upp…allt är ju av intresse att kika på sen när, vem och så…får vi ju se tiden an…Har ingen brådska så sett fast vi längtar som bara den *L*

Vill ju att allt ska stämma också kemin med kissen och uppfödaren…eller vem det nu blir!

Lullan1
0

Lycka till och hoppas att ni får en Cornish Rex snart!

La_Joz
0

prinsessorna: Bara så du vet, så kan det gå fortare än man tror! Jag blev medlem här 3 januari, och redan den 15 januari skaffade vi Mistie, vår första Cornish Rex. En månad senare skaffade vi lilla Isa!

prinsessorna
0

:) låter ju bra *L* vi ser ju vad som händer och sker…