Fisunge!!!
Ja, det är lilla Isa jag pratar om! Hon fiser så fruktansvärt illa!
Såna där fisar man kallar "silent, but deadly!"
Vad kan det bero på? Det måste väl vara fodret, eller? Är det vanligt bland kattungar, eller ska jag kolla upp det? Kanske byta foder?
Hon ska alltid fisa när hon ligger i mitt knä framför datorn. Aldrig när hon är hos sambon! Eller jo, när hon ligger under täcket passar hon på att fisa så han tror att det är jag!
Riktiga äggfjärtar är det hon klämmer fram dessutom!
Kan jag göra nåt? Blir ju förpestad här…
*asg* Svärmor har en fisande katt! Hon fiser alltid så fort hon sätter sig i knäet och börjar gosa, kurra och…. fisa… Sen luktar man kattfis tills man duschar nästa gång! Hon är 17 år nu och har hållt på så sen jag lärde känna henne, och det var 11 år sen…
Lite seriöst kanske du ska fundera över kattmaten du ger henne, kanske prova att byta sort och se om hon blir stabilare i magen. Verkar hon lida av det, eller är hon lös och bullrig i magen?
Hon är kanske bara en fiskatt helt enkelt, en fisisa! 

Tack, Lullan! Det var ju uppmuntrande att läsa att din svärmors katt har fisit i 17 år…
Hon verkar ju må bra i magen! Varken lös eller bullrig…
Jag har skämtsamt kallat henne för "Fisa" några gånger, men jag hoppas verkligen inte att vi ska behöva döpa om henne!!
Ska nog skicka ett pm till Fritz och fråga om hon fes hos dem med. Hon äter ju samma foder här som hon åt där…
(Fritz, jag förstår att du inte ville ha henne kvar.
)
Skämt å sido… Hon är verkligen världens underbaraste! Hoppas bara hon slutar med fisandet snart…

Åh! Nu fes hon igen!!!
Det kanske är därför inte Mistie vill vara nära henne…

Hon fes lite hos oxå mn inte så jätte ofta, testa o byt foder så kanske det hjälper… 
Vilket skitsnack det är i den här tråden! 
Det pyser sa patron….
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Ja, här är det skitsnack på hög nivå! 
Ni är för härliga! 

Nu fick jag en fis till! Lilla Isa tycker nog att vi behöver förorena luften här lite… 
Prova annat foder
![]()

Ska köpa nytt foder imorn! Men vänta lite nu… Nån har sagt flera gånger att Orijen är bra både för kattungar och för vuxna katter? Mistie äter ju det, så då kanske jag ska testa att bara ta bort Isa´s foder och ge henne av Misties…
Det var en jättebra ide! Prova med det så ska du nog se att hon slutar fisa!
#11 Min lilla sphynx har fisit jättemkt men nu när han äter Orijen fisar han nästan inte alls!! Så testa det, blir mkt bättre av det tror jag!!
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se

Ska plocka bort hennes foder med en gång! Hon blir nog överlycklig, för jag tror att hon hellre vill ha Misties mat än sin egen. Hon brukar bli lite sur när man lyfter bort henne från Misties matskål, men hon har accepterat det nu. Nu blir hon väl istället fundersam när hon helt plötsligt bara får äta Misties mat! 

#13 Va bra! Hoppas det hjälper här med! Det luktar ju inte gott, kan jag bara intyga…
Annars har du en massa många år av kattfisar att se fram emot! Men du vänjer dig nog rätt snart och blir immun!

Ha ha ha…Cigge gjorde det när han var liten, det bara slutade sen av sig självt. Men det luktade verkligen hemskt, ingen av de andra har hållit på så. Men håller med de andra, ett foderbyte är nog rätt väg att gå. Inte döpa den fina flickan till Fisa, jag känner mig ju lite delaktig i hennes namn you know. Lilla sötnosen. *ler*

Drake fes oxå när han var liten :P
Men det gick över för honom med :)

Nu har jag förflyttat mig till sängen! Tänkte att jag bara måste starta den bärbara och kolla här en sista gång innan det är dags att sova. Och vad gör lilla Isa då…
Jo, hon kryper in under täcket, är där några sekunder, och sedan rusar hon ut! Och då kan man ju undra varför hon hade så bråttom ut från täcket? Jo, hon hade ju fisit, och den stanken ville hon inte vara i! Den lilla skitungen!! 
*asg* Så jag skrattade när jag läste inläggen här inne! Jodå, fisande katter har vi oxå … fast det är värre med hunden. Hon har fått nytt foder, ANF, och så fort jag blir frisk ska jag se över det där med Orijen till våra katter.
Våra katter äter allt de kommer över så det är inte konstigt om de fiser illa ibland (de är tyvärr allätare) men håller de sig bara till kattmaten går det bra. :)
Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

Haha, vilken rolig läsning detta var, bra för oss med lite lägre nivå av humor.
Kan avslöja att också haft vår beskärda del av fisande katter, men jag har fått för mig att det beror på kattungefodret och att det är ganska vanligt ändå. Kanske det kan bero på den högre fetthalten i kattungefoder? Min högst personliga teori. 
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.

Jag hann få mig några fisar till innan jag somnade igår, och imorse hoppade hon upp i mitt knä vid frukosten och fes lite. Åh, så glad matte blir när hon gör så…
Det värsta är att man inte kan säga till henne att det inte är snällt att fisa i andras knän… 
Hihi, hoppas att hon blir bättre av fodret hon får nu, det kanske är bra drag i kattungematen som AnneS säger…. 

Ja, nog måste det va bra drag i kattungematen när en så liten fin flicka kan släppa ifrån sig såna dödliga lukter… 
Nu har hon bara fått Orijen sedan igår, så vi får väl ge det nån dag innan vi kan "sniffa" av eventuellt resultat.
Hur har det gått med nya maten? Har hon blivit lite mindre "pruttig" i magen nu?

Nej, det kan jag väl inte påstå att hon har blivit… Man får sig en fis då och då. Nu har jag inte varit hemma så mycket de senaste dagarna, så jag har inte haft lilla Isa i knät lika ofta som innan helgen. Jag tänkte först att det hade blivit bättre, men nu när vardagen är tillbaka så inser jag att det bara var önsketänkande…
Någon som vet nåt annat som hennes fisande kan bero på? Jag har ju testat att byta foder från Hill´s till Orijen, och jag tror inte att de två sorterna är så lika varandra att det hade kvittat. Alltså tror jag inte att det beror på fodret…
Får väl hoppas att det bara är en kattunge-grej, att hon slutar med sitt fisande snart…