26 augusti 2010
God morgon på er. Ännu en arbetspass avklarat. Sitter nu här med ett par smörgåsar och en kopp te och tittar bort mot den väntande sängen. Den trofasta sängen som står där dag ut och dag in och väntar på trötta mig utan att klaga. Ha nu en bra dag allihopa.

God Morgon
Sitter och samlar mig för att gå ner och fixa till i köket.Det jag inte gjorde igår har ingen gjort i natt så det ska jag göra nu.
Stolt ägare till tre La permer
#1 har Ingen gjort något så är du ledig
God morgon alla förresten!
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Godmorgon.
idag blir det fortsatt städning. Sista veckan på semestern. tycker inte att jag har hunnit med något, mycket kvar att göra.
Få se om jag åker bort över helgen.
Ha en bra dag

Trodde problemen skulle vara över nu men nu har Tyra bitit upp en del av sitt sår. hon fick tag på en tråd som hängde ut.
Veterinär igen, de måste tro att man är rik, och tratt. Nu får man hjälpa henne igen med bebisarna….
Går något fel så brukar det följas med fler saker så jag är inte förvånad.
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
#4 vad tråkigt! Har du sett dom uppblåsbara ringarna? Jag kan tänka mej att det är smidigare för en diande kattmamma än en vanlig tratt.
Idag är det vaccinationsdag här, båda katterna och hunden ska bli stuckna:)

#5 nej vart får man tag på såna. det är ju jättesvårt för henne att tvätta ungarna.
http://www.supercat.se/halsa/krage-uppblasbar.html
Här har du en länk, men jag vet att det finns lite överallt, blå stjärnans djursjukhus i Göteborg har dom tex. Har ingen själv men har vänner som haft såna på sina hundar och det har fungerat jättebra! De kan äta, dricka och göra allt utom att komma åt sin egen kropp.
Mona 22 En stödkrage kan fungera,om den inte är för stor i förhållande till katten.(Visst klippte du bort den eländiga tråden som stack ut?)
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

#8 jag har ingen stödkrage hemma. Tyra verka inte ha något emot sin tratt alls. bara jobbigt att tvätta ungarna tycker hon.
Jodå, klippte bort tråden. hoppas nu det läker fint.