Bada katten?
Jag fick tipset att fråga er från Katter.ifokus, såhär skrev jag där:
Såhär står det om Devon på royal canins hemsida: Den måste badas regelbundet, eftersom den svettas och öronen producerar mycket vax.
Stämmer detta verkligen? Uppfödaren sade inget om badning när jag köpte kissen och jag har inte sett det någon annanstans heller?
Alla uppfödare borde upplysa om att katten ska badas,verkar ju konstigt dom inte talade om det för dig.
Ska Devon badas regelbundet? min devon har inga problem med vax.. Därremot fett/torr på halva ryggen ner mot svansen. Ska tilläggas han ska kastreras nu mkt snart.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
http://www.rexringen.nu/index.jsp kanske du kan gå hit och kolla, fråga i forumet där också…Där finns det ju en devon sida med…bara en tanke…konstigt om det nu skulle vara så och uppföadern ej säger nått…
Fett/torr rygg ner mot svansen kanske beror på fetsvans? Vet att många på "pälsade" katter tvättar med alla möjliga grejer *L* och pudrar med talk osv. men jag har fått tipset om galltvål och vet att det funkar…tvätta fetsvansen med det istället för andra saker som man hört yes och såpa *huvaligen* skadligt för kissen ju…galltvål är helt naturligt!
#3 Yes är det bästa man kan bada en Perser i så det så
inte alls skadligt bara man sköljer ur riktigt. Tar bort all fett och skit som blir i pälsen.
Har aldrig hört talas om att en rex behöver badas regelbundet och vad menas med regelbundet. Däremot tror jag att man behöver göra något med Sphynxen en gång i veckan

Jag har heller aldrig hört talas om det, givetvis kommer jag bada henne om det är så att det behövs men jag blev så överraskad när jag läste det eftersom jag ändå läste på innan jag köpte henne och jag såg det inte någonstans.
ska gå in och kolla på rexringen, tack #3!
Jag badar mina katter när de ser smutsiga ut i pälsen, eller ska på utställning, aldrig annars. Det blir inte särskilt regelbundet. Öron gör jag rena vid behov och klorna klipps en gång i veckan. Det är allt. Fast jag har ju Cornish förstås..
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
#3 bra! min katt har fetsvans, ska genast köpa galltvål! bra att du länkade så nu vet jag var jag kan köpa den med 
#8 vad bra…galltvålen är snällare mot djurens hud och päls…Jag litar inte på yes och såpa fast andra gör det och får det *L* Galltvål är bra till mycket *L* den finns numera i flytande också!