Vår nya lilla cornish!!

Vet ni vad det står för kommentar från veterinären på hennes besiktningsblankett!? "Mkt fin katt! Oerhört söt!" Oj, så stolt jag är!!
Vad söt hon är! Så lugnt och avslappnat hon ligger där!
Vad säger Mistie om lilla nykomlingen? Går det bra?
(kom just på några namn; Iris eller Isis)

När jag kom hem så hoppade Mistie ner från sin hylla och kom fram till mig. Hon ville nog försäkra sig om att hon fortfarande är viktigast och mest älskad. Och jag var väldigt noga med att gosa med henne ordentligt medans hon låg och tittade på nykomlingen.
Mistie har fräst lite, men det är ju bara normalt!
Vi hade funderingar på Isi (typ engelska easy), men det blir fel ihop med Mistie. Det blir lätt att man säger Mistie och issi. Så Isa känns fortfarande bra. Igår var vi nästan helt säkra på Semla, men hon är verkligen ingen Semla. Det klickade liksom inte…
Vad stor hon är! Mer bilder!!! 
Vad jag är glad för er skull!
Funderade på ditt första inlägg här och hittade det! Det var ju inte sååå himla länge sen ni var kattlösa! *retas* 
Vad fin hon är! Hoppas de blir lika goa vänner som mina katter är! Lycka till med den lilla sötnosen!

#4 Hon såg större ut på det kortet än vad hon är. Ska springa iväg och hämta kameran! Strax tillbaka…
*trum trum* Väntar…. 

Lullan, angående det du skrev i #6. Det har verkligen gått fort!! För lite mer än en månad sedan hade vi ingen katt alls, nu har vi två små älsklingar! Jag är såå lycklig!!
Vilka härliga bilder! Hon är ljuvlig!
Visst går tiden fort, tänk vad det kan hända på ett par månader!

Hon är så söööööt! Har hon blå ögon? *kär*

…Ja hon ser alldeles ljuvlig ut…
..jag blir sååå bebissjuk …skulle oxå vilja ha en bebiskatt, men men ….
O apropå på #6 så kika jag in på tråden o läste, å tänk va de kan ändras fort…fniss…från ingen misse till 2 missar 

Åhhhhhhhhhhh, vilken sötnos
Oj vad söt hon är!!!!!
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

#16 Ja, Lullan! Hon har blå ögon! Det är så underbart att bara sitta och titta på henne! Så vacker katt!
*suck*… Hon är bara så…

Mistie och "Isa" (har fortfarande inte riktigt bestämt oss om namn…) sov båda två i vår säng inatt. Mistie är riktigt nyfiken, men morrar och fräser så fort Isa blir för närgången. Men vi märker att det inte kommer ta så lång tid för Mistie att acceptera Isa. Skönt det! Mistie är rätt sur på mig just nu… Jag skulle också bli sur om den jag älskar får för sig att komma hem med en till tjej, och förväntar sig att vi ska dela hans uppmärksamhet! 
Låt du Mistie sura ett par dagar, det går snart över när hon upptäcker att ni älskar henne precis lika mycket fortfarande!
Tror inte att hon surar i ett par dagar ens

Jag tror att de kommer vara kompisar redan imorn, faktiskt. Mistie äger ju mig, så det finns ingen chans att Isa får sova på min sida av sängen. Det gjorde hon mycket klart igår kväll. Isa fick sova vid fotändan. Men jag är säker på att hon kommer ligga och tvätta Isa inom ett par dagar!

Åhhhhhhhhh gud så söt hon är!!!!
Jag är verkligen glad för eran skull med era små "bebisar".
Jag tycker namnet Isi (easy) är mycket fint.
Eller Lizzi / Lizzy
Lycka till

Ska bli spännande att få följa Mistie och den lilla nykomlingen! Hoppas allt går bra!

"Isa" tackar så mycket för allt beröm! Och jag med för den delen! Har tänkt lära mig mer om utställningar, så jag hoppas att hon blir lika populär där! Jag kan ju inte riktigt alla kriterier för en "perfekt" cornish, men det ska jag lära mig!!
Som ni kanske ser så har vi fortfarande inte riktigt bestämt oss för namn… Vi väljer mellan Isa och Isi. Jag föredrar Isa, men när man ropar "Isa" så låter det nästan som Gissa. Jag har ju redan en katt som heter Gissa, som på grund av min sambos allergi bor hos min bror i Borås. Men jag tror ändå att hon kommer bli en liten Isa!
Tack A-M.H för förslaget!
Isa blir jättebra!

Härligt att hon är hos er och hoppas att de snart är bästisar..

Tror att det är Isa som har sitt syskon på blocket just nu, uppfödaren skriver att katten verkar lovade till utställning och avel!!

Detta verkar ju konstigt… De sålde Isa till Fritz, som var tvungen att sälja henne vidare då de inte talade om att mamman bär på Vitiligo. Nu har de alltså sålt Isas bror till nån i Stockholm, och hjälper den nya ägaren att sälja honom vidare pga allergi. Och i annonsen står det dessutom att han verkar lovande för utställning och avel… Var det inte uppfödaren som sa till Fritz att hon inte borde avla på Isa pga vitiligo?
Mycket skumt… Men jösses vad han är lik Isa!! Kan ju inte säga annat än att de är vackra katter!
Det låter skumt, eller är det bara honor som kan bära på det

#34 nej det var en annan uppfödar som gjorde Fritz uppmärksam på att honan hade vitiligo och anbefallde Fritz inte att avla på en kattunga efter denna hona eftersom Vitiligo är ärftlig.

#34 Det som smirik säger stämmer. har inte fått hjälpa av uppfödaren med om placering av Isa. troligvis så bär denna lilla hane oxå på det…
men kan ingen maila dom i annonsen då och fråga, typ nått om att den är ju väldigt vit/ljus är den bärare av anlag vitiligo…eller nått sånt…fnisss!
Om den nu är det och det står att den kan ställas ut och avlas på så är det väl falsk marknadsföring plus att om man köper en kisse för utställning och den har ett dolt fel eller man får reda på saker som gör att man ej kan ställa ut den så kan man alltid vända sig till KO för man får reklamera djur också lika väl som bilar…Om man nu vill det!
tycker det är dålig stil av uppfödaren om man säljer kattungar med vitiligo utan att tala om det för köparna…

#38 Ja, särkskilt om man vet att katten ska användas i avel.
mm…varför är det ingen som säger nått, kan man ej påpeka sånt till sverak eller?
Finns väl någon form av policy eller lag eller nått som gäller såna saker, det är ju att lura köpare…
mycket dålig stil…(uppfödaren)

#40 Jag har påpekat det för sverak.

Ja, nog kan man tycka att detta är oseriöst………förstår inte vad uppfödaren sysslar med?!??!

Vad sa de på Sverak ?? Man börjar ju undra vad det är med uppfödaren. Det finns ju massor med människor som vill ha en underbar cornish men inte är ett dugg intresserade av att avla eller ställa ut. Varför då då ut med att denna lilla ljuvliga kille passar för det. Ska han kastas land o rike runt till olika ägare p.g.a att uppfödaren kör med falska uppgifter.
Men du La_Joz nu väntar vi på massor av foton av den lilla ljuvliga "grodnosen" Isa.
Som vi, vi letar en kisse som ej ska ställas ut eller avlas på utan kastreras snarast, en hane…till reducerat pris dock…
Har nyss skrivit ett inlägg (sticker ut hakan)
Tycker sånt är verkligen dåligt av uppfödaren, då kan man ju annonsera istället att kattunegn säljs till reducerat pris pga. vitiligo och får ej användas i avel eller ge pengar tillbaka då man kastrerat den…

Sverak tyckte att det lät konstigt att hon inte tog tillbaka katten. När jag pratade med uppfödaren så ville hon inte kännas vid detta och tyckte att jag skulle avla ändå "för det kommer inte att synas". Blir så irriterad!
Här försöker man bli en så seriös uppfödare som det går och så råkar man ut för en sån här uppfödare.

Hmmm..men vad anser Sverak om att det avlas på katter med vitiligo. Det finns ett uppfödarnamn och tydligen en ganska stor uppfödning med flera raser. Trodde i nån sorts enfald att man inte fick avla hur som helst, ja som privat person kan man ju göra vad som faller en in, men om man har ett uppfödarnamn trodde jag att det fanns vissa regler att rätta sig efter. Om ni förstår vad jag menar.
mm…tycker också det är konstigt varför inte helt sonika anmäla uppfödaren då…och säga vad som skett och att hon ej vill ta sitt ansvar utan tycker man kan avla på katter med vitiligo…
sverak är väl samma som skk att man vänder sig dit och att det finns regler för uppfödare som har stamnamn eller?

Eftersom det inte finns ett veterinär utlåtande om att mamman har vitiligo så kan dom väl inte göra så mycket. Tycker det är fel av tjejens föräldrar att inte upplysa henne om att man inte avlar så här. Men hela familjen anser att det är en "ovanlig färgkombination". Har varit i kontakt med konsumentvägledaren och egentligen så skulle uppfödaren tagit tillbaka Isa men jag kände att jag ville ha koll på vad hon hamnade, så därför valde jag att sälja henne själv. Tur var väl det annars hade La_joz inte fått henne!
Men det borde vara vanligt folkvett som säger att man inte avlar på en katt med detta. Det känns som jag har pratat med halva jorden om detta me ingen kan göra något. Vi får väl se vad som händer.

Jag ville bara säga att Isa var supersöt..
//Maria

Det är hon verkligen. Jag tycker att det är synd att hon har det hon har för hon är så otroligt fin i kroppen och hoppas att det går bra på utställningarna för La_Joz.