Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettavel-genetik-och-uppfödning
Läst 822 ggr
MyTwiggs
2010-08-17 07:52
0

Fräckt!

Har ni också varit med om att ni gjort upp tid med kattungespekulanter som ska komma och titta och så har de helt enkelt bara inte hört av sig igen? Igår var jag hemma och väntade på att en intressent skulle komma. Hon ringde på en annons i fredags och vi pratade länge och väl och bestämde att hon skulle få komma på måndagen. Hon skulle åka hemifrån en tid och vi hade räknat ut ungefär när hon skulle vara här. Jag var dum nog att inte ta hennes telefonnummer när hon ringde, men vad besviken man blir när folk verkar jäteseriösa och sen bara struntar i det! Skrikandes Jag blir så arg, för jag hade definitivt kunnat få en del gjort om jag inte hade behövt vara hemma och vänta. Nu har jag lärt mig att alltid ta telefonnumret till folk!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

MonicaLagerquist
2010-08-17 10:09
0

Ja du det har hänt ett antal gånger.Hur svårt kan det vara att slå en signal och säga att man fått ändrade planer eller att man hittat en annan katt.Fast jag brukar tänka att då är de inte nog intresserade så det är lika bra att de inte kom för de hade inte fått köpa katt ialla fall.

Stolt ägare till tre La permer

Leffe
2010-08-17 10:15
0

Jag har faktiskt klarat mig ifrån sådant ofog

nakenkatt
2010-08-17 10:19
0

Har varit med om detsamma.Det här var i påskas det ringde en trevlig kille som var jätteintresserad av en hane ur min senaste kull.Han frågade om han och hans fru möjligen skulle få komma och titta på honom då de så länge hade sökt en svart hane,vi bestämmde att de skulle komma påskdagen vid två tiden.Jag hade tackat nej till påskmiddag hos min dotter pga detta besök,men icke det varken kom ngn eller ringde.Man blir arg och ledsen när man sitter där och väntar.Men jag hade ju ej heller tagit namn och telenr till dessa,dum som man är men det har jag lärt mig av den här incidenten.

lockar
2010-08-17 10:19
0

Ja, det händer emellanåt. Tyvärr

Eine
2010-08-17 11:53
0

Det har hänt en gång.Ledsamt när någon gör så.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Heaven1
2010-08-17 11:53
0

Det är dålig stil.. Kan ju iallafall ge återbud tycker jag..

[Wiveka]
2010-08-17 13:50
0

Flera gånger tyvärr.
Även uppfödare har bokat tid och aldrig dykt uppSkrikandes

Anki-Egerbrandt
2010-08-17 14:55
0

Har hänt mig också….men har även haft kattungeköpare som varit besviken på uppfödare som inte har hört av sig på bokad tid.

Hur svårt kan det vara att ringa och "tacka nej" eller som uppfödare berätta att kattungen är såld…?

Tråkigt när detta händer! Rynkar på näsan

Tycker även att det händer för ofta att kattungespekulanter skickar mail och är jätte intresserade. Och så skickar jag ett mail tillbaka om kattungarna och telefonnr och sen hör man INGENTING!!! Så tråkigt…

MyTwiggs
2010-08-17 15:48
0

Skrikandes

www.mytwiggs.com

EmyJ
2010-08-17 18:42
0

#8 Håller med dig att det gäller båda parter..men det är kanske mer vanligt att köpare inte kommer (?) - dålig stil vilket håll det än kommer ifrån!

www.kickemcattery.se

Moth-79
2010-08-17 20:40
0

då kan jag lägga till en historia som motvikt.Flört

När min förra cornish hade gått bort så var jag ett tag inne på att ta hand om en omplacerings cornish och fick syn på en söt liten hona i en annons. Det var en uppfödare som bla födde upp cornish. Ringde upp en lördag och berättade att jag var intresserad, kunde dock inte komma den helgen och inte i på en vardag då jag jobbade och det var en liten sträcka att köra med bil. Vi bestämde att jag skulle komma nästa helg (lördag klockslag och allt, jag mailade henne telefon nr och hon skickade tillbaka bilder på katten), fick beskrivning dit. Jag hade ingen bil då så jag fixade att jag skulle låna en vänninas. Fredagen innan så kollade jag beskrivning på en karta, blev lite osäker på om den stämde så jag ringde upp, möttes av detta:

Nej det var en som ringde i måndags och kom och tittade på den direkt, katten har redan flyttat till dem.

Jaha tack då, varför mailar man eller ringer man inte då till den andra som är intresserad att katten redan är såld? Speciellt när vi hade bestämt en tid? Om jag inte hade varit osäker på vägbeskrivningen så hade jag dykt upp utan att ringa på fredagen

Sedan kanske det var tur för mig för jag fick sedan möjlighet att jobba hemifrån några dagar i veckan och passade då på att skaffa mig en liten cornish kattunge istället på min semester. Behöver jag tillägga att det inte var av den uppfödaren jag köpte min kattunge av?

MyTwiggs
2010-08-17 21:37
0

Men fy! Det är inte heller ok!

www.mytwiggs.com