Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 794 ggr
Bulle
0

Pojkar

Ni som har pojkar hemma som inte är kastrat, hur är det att ha en i hemmamiljö. Tänker på deras beteende är de mjaoigare än flickrna, går de runt och skvätter?

Stickgalen tjej som älskar Cornish rex, Engelsk bullterrier, dabbagamer.

www.horsfieldii.com

www.stickorgarn.com

Heaven1
0

Mina har snackat mer men aldrig kissat i annat än lådan. Jag har nog haft tur:)

Leffe
0

Jag fick bland annat stereon nedsprayad

[Silkwaves]
0

Det har aldrig funkat mer än några månader. Några har kissat andra har "bara" varit stressade och terroriserat honorna kastrerade eller ej med parningsförsök. Det är anledningen till att jag använder mina hanar tidigt. Jag är så rädd för att oönskat beteende ska bli kvar även efter kastrering. Men jag vill ju inte ha hanarna instängda i hankattsrum mer än väldigt korta tidsperioder. Hemskt för en sällskaplig rex - något annat kan jag inte tro.

MonicaLagerquist
0

Fram till dryga året har det fungerat hyfsat.Sen har det varit vissa hankatter som kiassat både här och där,Fast det gör ju honkatterna också i vissa perioder.Det är lite små tufft att ha fertilhankatt men det är smällar man får ta.(sa hon som väntar hem en ny hankatt)

Stolt ägare till tre La permer

Avots
0

Jag har haft tre fertila hanar hemma. Blaui, den första, strilade inte märkbart, kanske någon droppe någon gång den första våren. Han jamade ganska mycket men inte nattetid. Han var fertil tills han var nästan två år.

Cello, den andre, strilade bara vid ett tillfälle, då hade han en hona här som inte var i löp och han var otroligt frusterad så jag släppte ut honom ur parningsrummet, då markerade han allt här hemma på 10 minuter innan jag fick tag på honom…

Annars inget strilande och inte så mycket mjauande heller Han var 18 månader då jag kastrerade honom

Vilde den senaste mjauade inte alls strilade inte alls, det luktade inte ens hankatt ikattlådan, däremot blev han otroligt bossig mot mina andra katter först och främst Blaui så han blev tidigt kastrerad vid 13 månaders ålder.

Cellos helbror Loke bor okastrerad tillsammans med 3-4 fertila honor, han strilar inte och jamar inte så våldsamt… han är 2,5 år nu.

En kompis har em treårig hankatt fertil ocvh han varken jamar ellér strilar han bor också med honkatter…

Sen har jag hört om hankatter som både jamar och strilar hela tiden

Det är alltså olika… jag tror personligen att tar man en hane som har en "skötsam" pappa, farfar m.m så är chansen större att han inte strilar.

Anki-Egerbrandt
0

Har också funderat på det här med att ha fertila hanar tillsammans med honor… Men hur undviker man "tjuvparningar"???

Obestämd

MonicaLagerquist
0

Jag har inte honor ihop med hankatter om de inte får para.

Stolt ägare till tre La permer

Anki-Egerbrandt
0

#7 Ok :)

AlexH
0

har haft en fertil hane - Sture, han blir nu 7 år i februari.. han gick fertil hemma även med hona som jag hade på p-piller tills han var 5,5 år gammal.. Han har aldrig strilat eller skrikigt högljudt! Han hör kanske till undantagen! Nu är han kastrerad sedan ett år tillbaka. och har precis samma beteende som han hade som fertil fast ännu keligare och kurrigare ( om det nu är möjligt)

Få nog se det som att SSture är speciell, Eftersom han aldrig har visat sig stressad över att gå fertil inte ens efter sina parningar…

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se