Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettavel-genetik-och-uppfödning
Läst 254 ggr
Linda357
0

gott råd sökes

så nu har jag äntligen hittat en stilig hane att para fröken Elvira med han heterS* King Creole

problemet är följande:

hon började att löpa lite smått den 20: jmade lite å strök sig mot det mesta, dom sista 4-5 dagarna har hon ropat/skrikit för allt vad hon är värd, gnidit sig mot allt hon hittar, ligger på golvet å trampar med svansen rakn upp-höglöp vad jag kan förstå.

Så igår kväll fick hon åka till sin friare, så jag trodde att äntligen var det dax, men inte det, hon hoppade upp på tvättmaskinen(dom höll till på toa) å där satt hon å morrade å fräste, när vi pratades vid några timmar senare satt hon kvar på samma ställe, lät lika aggresivt och även mot ägaren till hankatten.

på morgonen(i morse) så var situationen inge bättre, hanen gjorde sitt bästa för att uppvakta, men lilla elvira hade nu krypt in i burden å fräste så jag hörde det långa vägar genom telefon, visade inga tendenser till att vilja para sig. åt inte, drack inte å gick inte på lådan.

till saken hör lite fakta som jag inte vet om det spelar in: hon har aldrig parats förr.

inte träffat andra katter vad jag vet(har inte haft henne första året drygt)

så; hankattsägaren pratade med sverak  å frågade om situationen, dom svarade att hon kan ha varit i slutet av löpet så hon kom av sig när hon kände sig otrygg, tyckte vi skulle pröva med hanen hos mig i stället.

så när hon kom hem idag så var hon en aning trött. MEN hon verkar fortfarande att vra i löpet, jamar ljudligt, rullar sig osv.   ska man ta hit hanen nu, eller låta detta löp gå över och invänta nästa, om hon löper ännu kan hon fortfarande bli dräktig då?

det kanske låter som enkla problem men jag är ju ny innom det här så jag uppskattar alla goda råd..

MVH: Linda

Eine
0

vad heter han i stamtavlan?

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

smirik
0

Det låter som hon är i slutet av löpet och även om det kan lyckas än då skulle jag nog vänta till nästa löp och låte dem träffas lite tidigare i löpet.

Linda357
0

tog hit hanen igår torsdag eftersom hon fortsatte löpa så tydligt, hon har fräst å morrat men ändå varit nyfiken å gått bakom honom , några gånger har hon flygit på honom så tussarna har rykt, natten har varit livlig.

men så nu i morse när jag satt å rökte tittade jag mot trappen för hon fräste så konstigt, då stod han på henne(i trappan) med ett stadigt grepp om nacken.

kan inte sluta le, det kanske blir små krullisar.

trevlig helg förresten.