Alfs bantardagbok 3
Idag har varit en kanondag. Jag mumsar och tycker min nya mat är förstklassig. Mätt blir jag också, till skillnad för min syster snorkfia och den märkvärdiga slyngeln som inte är kastrerad. De äter inte alls, nja kanske en liten tugga, tittar på sin mamma och "sjunger" klagovisor.
Låt de vara hungriga säger min snickarpappa och jag håller med. Jag vet minsann hur det känns, det har de där två aldrig upplevt. All god mat de mumsat medan jag fått äta tråkig dietmat. Ja ibland kastade jag mig ner i i en sån där skål med "god" mat, greppade hela munnen full och sprang iväg så det yrde mat runt köket.

Jag sitter på balkongen och kikar efter vårtecken.
Milde tid säger min nakossköterskemamma, Cigge måste äta, hans päls och han ska ju ställas ut, träffa honor, hans uppfödare blir inte glad om vi svälter honom. Min päls då, vem tänker på min päls när jag är hungrig. Sen undrar jag också, ska det komma hit "tjejjer". Jag vill inte ha hit fler tjejer, min snorkfröken till syster räcker alldeles utmärkt.
Idag har jag badat. Inte bara duschat, näe badat, så där som människorna som bor här brukar göra. Ååååå det gillade jag, vaaarmt o mysigt. Jag satte mig t.o.m i vattnet och njöt. Bara halsen och huvudet stack upp. Min mamma sa att jag såg ut som en liten griskulting, alldeles rosa. Ha ha mer som en fullvuxen tyckte han, snickaren som bor här. Ja jag vet ju inte hur griskultingar ser ut, men på min mamma lät det som om de var söta.
Det verkar inte så tokigt med den nya kosten. Vad de två andra tycker det bryr ju inte jag mig om så mycket. Jag har varit en jätteduktig pojke idag säger min mamma. Det har inte de där två andra kinknosarna.
Ja ja säger snickarpappan, det har bara gått en dag och vi får väl se vid nästa invägning. Jag vet ju inte till när den är planerad, jag tror inte man ska gå ner i vikt för fort. Ja jag förstår ju inte riktigt varför heller, jag är ju jättefiiiiiin o päronformad, det säger ju min veterinär Eleonor och hon är ju högskoleutbildad o allt.
Men dagens duktigaste kille det är jag.
Er förtrogne Alf den kastrerade rödmaskade CRX-hanen.
Skrivet av A-M.H
Av: LeffeD
- [Personlig sida](javascript:void top.ShowProfile('LeffeD'))
- [Kontakta](javascript:void top.ShowProfile('LeffeD', 'Contact.aspx'))
Datum för publicering
- 2007-03-01
Kul

Ohh, det var en trevlig berättelse. Jag tycker om de här som är skrivna ur katternas perspektiv .-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Sådana här artiklar är alltid kul. Finns ju massor under Kåserier
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld