Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 2259 ggr
vero78
0

Cornishar - världens roligaste kattras?

Jag har nog aldrig skrattat så mycket åt en katt som åt Dexter! Han gör så många knasiga men roliga saker att jag undrar hur det egentligen står till där upp ibland. Flört

Det är så synd att kameran inte har funnits i närheten men jag tror nog att jag härefter får se till att ha den nära till hands.

B. la har lillkillen stått på huvudet idag med kroppen upp mot väggen i ett hörn! Och han bara låg så! Hahaha! Gud så jag skrattade åt hans ställning! Skrattande

Tidigare idag kom lilla dottern på 2 år släpandes med en hink som hon gick omkring med. I hinken låg Dexter och verkade trivas riktigt bra.

Han får sina "rexfnatt" och racear runt i lägenheten. Hans balans är dock inte den bästa alla gånger måste jag säga. Rätt som det var en dag hoppade han upp mot sängen men landade på RYGG mellan nattduksbordet och sängen och så ligger han fast där! Det såg faktiskt lite otäckt ut och först blev jag rädd men han verkade inte bry sig utan kom sedan loss och fortsatte sitt race.  Crazy! Flört

Vissa dagar är han som en balerina på en nål och andra dagar är han så klantig när han tar sats och hoppar upp i sitt klätterträd för att sedan rasa ner lika fort, och han ser alltid lika förvånad ut lika gång. Som om han tänkte "hur det gick nu det där till?"

Varje dag får han oss att skratta med sina märkliga hyss! Heeeeelt underbar!!! Skrattande

MonicaLagerquist
0

Ja man får sig många  skratt när man lever ihop med cornishar.

Stolt ägare till tre La permer

Eine
0

Det är världesn roligaste och charmigaste kattras,Måste se om jag hittar någon tok-bild..Skrattande

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

[Silkwaves]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja jag kan ju lägga in den här - från gårdagens mega åskväder över Ingarö. Katterna var inte ett dugg rädda, utan helt fascinerade av skådespelet Skrattande

vero78
0

#3 Hahaha! Vilka coola sötnosar! Skrattande

MonicaLagerquist
0

Jag har en liknande bil på mina när de tittar på nyårsraketerna.

Stolt ägare till tre La permer

Bulle
0

Jag tror att de är den roligaste rasen, vi skrattar gått åt vår Putte och många frågar m rex är så här.

Stickgalen tjej som älskar Cornish rex, Engelsk bullterrier, dabbagamer.

www.horsfieldii.com

www.stickorgarn.com

pepsan
0

Vad coola dom ser ut Flört Sonens bondkatter ligger under sängen om det åskar eller är nyår, men min devon och min balines ska gärna kika i fönstret.

[Silkwaves]
0

Ja visst är våra cornishar speciella och nästan alltid en källa till glädje Skrattande

#5 Ja de är samma lika här faktiskt - vilka härliga knaskatter vi har.

nakenkatt
0

Javisst är våra rexar väldigt underhållande,men jag måste bara berätta ngr episoder om mitt första år som sphynx ägare där kan man kalla cirkus på högst nivå.Skaffade denna rynkige krabat i höstas och han är bara det tokroligaste man kan tänka sig.Nu är han en lugn och fin ett årig kastrat,ja om man jämför mot förrut förstås.jo här följer några  exempel.En morgon vaknar jag i vintras av reklam från tv shopen kl 6 på morgonen naturligtvis en ledig dag av att sovrums tvn går för fullt vem har satt på den jo sphynxen.Ett annat tillfälle var jag och handlade och min dotter skulle komma lite tidigare hem,hon möts av att erik saade sjunger manboy på högsta volum,hon undrar ju om jag redan kommit hem,nej då inte alls en viss herre poppade för fullt.En skål med ostbågar vart perfekt en kväll att stå och äta ur,påkommen alldeles gul och söt.En gäst som var här en kväll och åt fick en vinprovare i sitt vinglas när hon vände sig om,men det vart bara en gångs provsmakning föll tydligen inte i smaken.Ja detta år har ej varit långsamt,men när man är så rynkig och söt som min vita prins kan man naturligtvis ej bli arg.Matte till Eddie.

PetrasLova
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

MM det är oslagbart ALLA kategorier att vara rex ägare…stundom galet intelligenta för att i nästa visa upp ett svartbälte i att vara kärleksfullt korkad Kyss…jag har tre individer här hemma och naturligvis lika många personligheter som levererar oss en sådan glädje, kärlek, närhet, tanda-gnissel och *jag sliter mitt hår* …vill aldrig vara utan och vår tillvaro är sig aldrig mera lik sen vårdagen 2007 när vi fick förmånen att vara stolt ägare till vår "förstfödda" Cornish - Lova, hon är dotter till Blå Kattens Crille Citodon och Nippertippans Tosca…Kärleken drabbade mig så stort så jag tappade andan när jag klev in hos Annelie och hon hänvisade mig upp på övervåningen…DÄR ligger Chokladpaddan Lova i famnen på sin bror och när våra ögon möts jamar hon och hon är det vackraste jag sett! Hon behåller sitt födelsenamn för att det står för älskvärd…

Året efter sätter jag mig på tåget från Sthlm till Östersund för att besöka Cherish på S*Shaneequas katteri då jag blivit över huvudet kär i Wapi…ALLTSÅ vilka FÄRGER och de turkosa ögonen slog mig av stolen…väl framme blir det kärlek från alla håll och kanter Skrattande…några timmar senare sitter vi på tåget hem till Sthlm igen jag och Wapi som får namnet Wiggo…Wapi blev för svårt att ropa då det liksom låg för högt uppe i halsen Tungan ute

Ja året därpå är det dags att få en rak höger då förälskelsen återigen är ett faktum…denna gången sätter jag mig i bilen till Örebro för att besöka Hanna på S* Brave New Curls för att titta på lilla Garden of Eden…

joråmensåattserrö ett par timmar senare sitter vi där lilla Eden och jag på väg hem mot Sthlm…hon är det minsta jag sett och så söt så jag bara döööör…helt solid Blå med gröna ögon ( ibland ser de gula ut )…vi ger henne namnet Alice.

Lova älskar att gosa, dreggla ner hela lgh när hon får en kvist kant nepeta att leka med, hon ligger gärna i solen och dricker Champagne och äter jordgubbar och tvättar sig…sen är hon friluftsnerd som matte och älskar att ta lååånga raska promenader i skogen på flera km…hon har bara sin sele på sig och viker aldrig en tum från mig.

Ja Wiggo finns det så mycket knasigt att berätta om men jag nöjer mig med några, finskättad som han är älskar han att sitta vid spisen varenda morgon när jag kokar mina ägg och basta i ångorna…låter farligt med spis men han sitter liksom på bänken precis nära spishällen och myser, han är det osmidigaste på jorden och lyckas sällan att träffa rätt när han hoppar upp på ett bord eller på klösträdet…antingen missar han att lägga upp alla tassarna på bordet och trillar ju därför ner och välter gärna med sig ett glas eller två…

Det finns ingen som helst basröst utan det pips likt en kattebäbis och detta är en lååång och reslig herre så det ser helt knasigt ut…när vi ligger och badar vill han gärna sitta på badkarskanten och känna värmen från badvattnet och inte helt sällan tappar han balansen och glider förvånat ner med hela underkroppen…matvrak som liten så när vi öppnade kylskåpet kom han flygandes som en raket över axeln och kraschar förvånat rätt in på översta hyllan i kylskåpet…say no more Skrikandes…skulle det hända idag kan jag säga att vi skulle få ett diskbråck eller två då vikten idag ligger på 5 kg och han skulle med största sannolikhet krascha rakt in i nacken ist för in i kylskåpet…

Alice aka Lilla blå är familjens yrväder och är det snabbaste på jorden…kvick som ingenting annat är hon högt över våra huvuden på ALLT som går att hoppa upp på…hon älskar att buffa och knöla in sig i allt typ som finns vare sig det är en av mina BH:s, en mysig filt eller huvan på en hood…hon kan sitta i timmar på handfatet för att det värms upp av spotlightsen på badrumsskåpet…

det här med att ligga still och gosa fungerar inte på en endaste punkt…hon vankar, stångar och kråmar sig likt en hästsko och gnider sig mot våra händer, knäskålar eller fötter och är alldeles till sig men rörelse ska det vara, så fort vi ska packa ngt i en väska hoppar hon i och sätter sig, det blev ngt av en chock upplevelse dock när hon hoppade ner i kylväskan där jag bara hunnit få ner kylklamparna Foten i munnen

En bild på min goshög Kyss