Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikett: avel-genetik-och-uppfödning
Läst 565 ggr
smirik
0

Vad kräver ni för tester inför parning?

Vilka tester kräver ni av den hane/hona som ni använder i avel?

Jag själv vill gärna att katten är testad för FIV/FelV, Chalymydia och att katten är blodgrupperad.

HCM är inte ett krav men det är klart att jag kollar om det finns HCM bakom en katt och det är absolut önskvärd att katten är testad.

Leffe
0

Det är dessa testar jag ska göra på min hona när ekonomin tillåter

Denna kommentar har tagits bort.
Eine
0

Tänk på att Chlamydiaprovet ska göras via blodprov, inte svabbtest…Jag har lärt mig den hårda vägen.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

smirik
0

"3 ok, det var nytt för mig, hur kommer det sig att det inte räcker med svabbtest?

Natali
0

Jag tar på mina och kräver, Felv-Fiv, chalamydia OCH HCM. Känner att det är lika viktigt att motparten har fri hcm om jag kollar mina katter. Annars kan ju kattungarna likaväl få hcm och linjerna fårn min sida kan ju då bli "anklagade". Även om möjligheten finns att mina katter senare utvecklar hcm, så har jag ju i alla fall gjort det jag kunnat.

Själv blodgrupperar jag, och kommer inte para mina egna honor med en hane som inte är blodgrupperad.

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Eine
0

Jag hade symtomfria smittbärare, det syntes endast i blodprovet, inte när prov var taget i öga och/eller vagina.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

smirik
0

#6 tack för info, det är ju verkligen bra att veta, skall boka tid hos veterinär och få testad via blodprov