Hejsan allesammans :3
Hejsan, jag är rätt ny här inne och jag skulle vilja ha lite hjälp :/ har nyligen blivit ägare till en cornish rex, och en blandras ( mamman var cornish ). Jag har några frågor angående hur man tarhand om dem. Ett - hur tvättar man deras öron? och två: dom luktar så illa och fiser en massa, vet inte vad jag ska göra :/ har bytt mat från kattunge mat, för jag trodde det var den äldre som luktade så illa pga det. men det visar sig att båda fiser och bajsar riktigt illa.
Edwin
Och lill tjejen Terror( inte lika liten som på bilden )

Vad roligt att du skaffat cornish, det är en underbar ras verkligen!
Hur ser bajset ut förutom att dom luktar illa?
Fick du stamtavla med till den äldre? 

Grattis till katterna.Öronen brukar jag göra ren med en bommulsrondell med lite olivolja på.Ev kan man ta en öronpinne om man inte kommer åt med rondellen.
Katter kan vara känsliga vid byte av mat och miljö så fisande kan bero på att du bytt mat för snabbt.Vad äter de?
Sen kan de ju vara sjuka också-Om de inte blir bättre i magen så skulle jag kolla så att de inte har mask och parasiter i avföringen.Köp Kolla Masken på Apoteket eller på Granngården.
Stolt ägare till tre La permer
1)
Myspluttar är dom :3 Edwin är så fruktat gosig och pratglad, som att ha ett levande element ^^
mörkt och lite löst, men det är inte diarre ._.
Nej det fick jag inte, han är 'räddad' om jag minns rätt? från en person och den personen gav inte stamtavlan vidare. Men han ska nog ändå int ege så mycket med stamtavla för han har varit så tjock en gång i tiden så han har massa löshud så ingen utställning för mig ^^
2)
Tack :3 Ok, jag tog igår och rengjorde öronen försiktigt med en tops ( inte i örat bara på… hud delen ?) vilket uppskattades mycket xD
ska testa försiktigt med lite oliv olja nästa gång :3 men Edwin verkar det inte behövas på så mycket då kattungen tvättar hans öron och suger på dem xD får kolla så hon inte gör honom illa :3
Ok, dom har ju rätt nyligen flyttat hit. just nu äter dom kitkat, min mor tycker jags lka testa bilanx men jag tror inte jag har råd med sådan dyr mat :/
Jag vågar inte kolla sådant, jag har insekts fobi .-. kanske min mamma kan kolla ._.

#3 Många kattfoder som man kan köpa i livsmedelsbutikerna är faktiskt lika dyra som de man köper i djurbutikerna bara det att de är i mindre förpackningar så att man inte lägger ut lika mycket pengar varje gång. Mitt råd är att köpa en större påse bättre foder, det räcker också mycket längre eftersom det oftast är mer mättande för katten så man behöver inte ge lika mycket.
Om du ändå vill köpa foder som finns i livsmedelsbutiker så är Purina One ett av det bättre fodren du kan hitta där.
Och grattis till två hemskt söta kissenosar! 
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.
Billig mat ger ofta problem med magen och är rätt värdelös.Ska du ha katter och ge dem bra omsorg är vettig mat ett av det viktigaste .Burkmat är bra ,helst svensk då.Annars finns större påsar och säckar torrfoder av bra kvalitet hos zoobutikerna.Det lönar sig i längden!Och du har väl redan försäkrat dina katter? Om inte,gör det omgående.för olyckor kan hända och då måste katterna få hjälp av veterinär.Lycka till!
Mask är ingen insekt
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Med Kolla masken tar du en bajsplutt från katten lägger i provröret och skickar in för analys.Sen kommer svaret på meil eller via sinigelposten.
Stolt ägare till tre La permer