Dagens klok ord
Oavsett vad du ger en kvinna, kommer hon att ge dig något bättre. Ger du henne säd, ger hon dig ett barn. Ger du henne ett recept, ger hon dig en måltid. Ger du henne ett hus, ger hon dig ett hem. Ger du henne ett leende, ger hon dig sitt hjärta. Hon multiplicerar och förstorar oavsett vad du ger. SÅ om du ger henne någon skit, så förvänta dig ett TON tillbaka.
Stolt ägare till tre La permer
hehe denna var bra!

Haha, den var riktigt bra!
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.
Är det så man skall vara som kvinna så är jag nog ingen kvinna.
Jag försöker se lite längre än de hårda orden(skiten) och inte vara snar att återgälda orättvisa, hårda ord eller annat. Ofta mår en person som är snarstucken eller hård i orden inte speciellt bra. Att då lägga mer skuld på bördan är inte speciellt snällt. Så mitt råd; kära medsystrar är att "vända andra kinden till" istället.
Fast det kanske är gammamodigt, vad vet jag.
-- Eternity is a very long time --
Kloka ord.
#3 Visst kan man leva så men jag har tröttnat.Jag kanske mår dåligt av att få orättvist skit slängt på mig,och förväntas ta ännu mer för att en annan mår dåligt?Så ,nej,här vänds inga andra sidor till,det blir en rak vänster!Man måste vara snäll mot sig själv också.Lite skillnad kan jag göra på tillfälle och person,men absolut inte generellt.Jag är en hemsk människa.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Fniss…
#3 Det beror på vad det gäller. Men att alltid vara snäll att ta emot har varit mitt stora problem i livet som fick mig att gå in i väggen till slut. Nu har jag lärt mig sätta gränser och mår bra av det, men som sagt ibland måste man kanske vara flexibel beroende på situationen.

Jag håller med Eine i detta, jag ser inte andras dåliga mående som en orsak till att inte säga ifrån. Jag gör det inte ovänligt men väl bestämt. Att någon mår dåligt gör inte att den får mer rätt än andra att behandla folk otrevligt, samma gäller för alla i min värld.
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.
Jag har vänt andra kinden till och gör det fortfarande i bland. Det beror på omständigheter. Mår någon annna dåligt så mår jag också, men jag kommer aldrig lida mer än jag klarar av. Det finns som sagt gränser på allt.

Det är bara i Lexikon som lön kommer före möda.
#8 jepp
*Antingen så finner vi en väg,eller så gör vi en.*

Tuppen gal men hönorna lägger ägget.
#11 Apropå det:
*Vill man ha ägg får man stå ut med kacklet*

är det bara ja som är trög? vad är ton eller vad menar du ?
#13 I det här fallet syftas på TON =1000 kg

okaay xD fatta det efteråt när ja läste det engång till