Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etiketthälsovård-skötsel-omvårdnad
Läst 906 ggr
Salmissra
2010-08-01 13:53
0

Vattenfontän?

Min lilla prinsessa dricker inte ur vattenskål. Hon kan tänka sig att dricka ur vattenglas men helst ska det vara rinnande vatten ur handfatet, badkarskranen eller i köket.

Jag har försökt med en vattenskål i glas, porslin, stål, plast men det inget passar fröken Flört

Just nu är lösningen att det står lite vattenglas här och var för att hon ska kunna dricka när hon vill men inatt väckte hon mig för att dricka ur handfatet…

Å andra sidan vill ju jag ha färskt vatten så jag förstår hennes synvinkel men jag funderar om man skulle prova en såndär vattenfontän.

Så till min fråga :

Vilka tycker ni är bra?

Vilken ska jag absolut inte köpa?

LinusCRX
2010-08-01 14:24
0

Jag har en vanlig Drinkwell Original och är nöjd med den. Har hört från en del att vissa ex tyvärr kan låta en del, men jag har haft turen att få en som är tyst. Både jag och katterna är nöjda. Perfekt när man har fler katter som antingen föredrar rinnande vatten eller vill dricka ur skål… eller använda som tassbad :-/

Jag kommer att uppgradera till Drinkwell 360 så snart den rostfria har kommit till Europa. De borde komma när som helst enligt info. Den i plast finns i Sverige redan.

MonicaLagerquist
2010-08-01 14:33
0

Jag har inte kännt något behov av någon vattenmojäng men den där i rostfritt skulle jag kunna tänka mig.

Stolt ägare till tre La permer

Salmissra
2010-08-01 14:53
0

De största kravet jag egentligen har är att den skall vara lätt att rengöra och inte brumma alldeles förskräckligt.

Bra vore ju också om den efterliknade en vanlig vattenkrav så mycket som möjligt… haha.. Så inte min bluff blir genomskådad!

LinusCRX
2010-08-01 15:33
0

Jag  skulle nog säga att den jag har nu liknar mest en kran… Lättdiskad är den. jag plockar helt enkelt isär den och diskar den i diskmaskinen ;o) Lätt och plocka ihop också.

MyTwiggs
2010-08-02 09:08
0

Tungan ute Du ska få en vattenfontän av mig. Jag vet inte vad den heter men du får den gratis så får du testa om en vattenfontän får Juno att dricka mer. Jag använder inte min eftersom jag har köpt vattenautomater till mina missar Skrattande Funkar vattenautomat så kan du ju köpa en annan om du inte gillar den här.

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

AlexH
2010-08-02 20:52
0

jag har en drinkwell 360 och är supernöjd, trots att den är plast.. näst intil helt tyst och tar 3,8 liter och jag klarar mig med 1 för hundar och katter.. då de dricker ur samma..

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

Lindavictoria
2010-08-03 01:36
0

Köpte nyligen en "cat mate" och är nöjd med den. Låter inte alls (i alla fall mycket lite), lätt att diska och katterna verkar gilla den. Har tyvärr inget att jämföra med så jag kan inte säga om den är bättre eller sämre än någon annan variant.