Avföringsfråga el skitsnack :)
Hej,
Min ena katt av tre har avsevärt annorlunda avföring än de andra två och har alltid haft men nu slår det mig att det kanske finns någon bakterie han har i magen? Men då tänker jag också att de andra två borde ha blivit smittade?
Konsistensen är liksom glansig, hal, slemomhuldad och luktar vedervärdigt. De andras två är hela små korvar och luktar liksom vanligt skit 
Först så lägger han första laddningen i ena lådan som är korvar men dock med ovanstående utseende…sen är han överlycklig och hoppar omkring med svansen i vädret i hela lägenheten och sjunger * jag har bajsat* …sen hoppar han bomben rakt ner i låda nummer två och lägger en komockeliknande laddning alltså lös avföring.
Ingen viktnedgång, äter som vanligt Orijen och har så gjort sen han kom för dryga två år sen.
Ngn med erfarenhet av detta? Normalt?Tänkte man kanske kan få göra ett avföringsprov hos veterinären?

tittar omkring på nätet och hittade denna artikel….http://www.silvernews.se/Artiklar/Diarre-hos.katt3.html..
.men den är från 2000 så jag vet inte kanske är det annat som är aktuellt just nu? Det slår mig ju när jag läser detta att högt protein innehåll kan ha effekten av lös mage och Orijen har ju väldigt högt

självklart läge att fråga veterinär men min iver att få veta är så stor så jag lägger in frågan här då veterinären inte har öppet nu
Hmmm… Kan det vara så att han är lite känslig och inte riktigt tål fodret? Det låter som att det är något i fodret som inte riktigt passar honom. Jag tycker att du ska låta veterinären göra en bedömning, även om man kan få mycket information på ett forum kan en dålig kattmage bero på så många olika saker att det oftast är bäst att vända sig till en veterinär som får undersöka saken. Jag skulle tro att det är en fråga om utfodring snarare än om bakterier i alla fall 
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

TAck och jag hör vad du säger Twiggie och håller med dig att veterinären alltid leder kunskapsligan men är nyfiken på vad det kan vara INNAN jag får tag på veterinären. Resultatorienterad som jag är till min personlighet
Hoppas du har det fint med dina underbara kattebarn!
Jag förstår
Jag är likadan
Jo, minsann! Här är det full rulle med alla katter. Jag hoppas att du kommer fram till en lösning på din kisses magproblem!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Ja, jag har inte exakt samma erfarenhet MEN här hemma är det riktigt riktigt illaluktande från ffa Alonso (sph) när vi haft Orijen. Jag väntade förgäves på att det skule stabilisera sig, men får inse att detta tål inte Lillprinsens magen - fast stödisen får en mycket vacker päls av fodret. Och Chili verkat få mer päls under tiden. Men lillemans mage säger nej. Eukanuba, som också är högt i protein, verkar inte få riktigt samma effekt på hans mage. Så för oss är det det foder vi fått välja. Chili och stödisen kan tänka sig att äta kött, men Alonso tror att jag helt enkelt slutat mata honom och vill hellre äta bröd än både kött och mjukfoder. Så Eukanuba it is.

# 4 Ja tack Twiggie, vi hoppas det löser sig på sikt.
Tack snälla för era svar!
#43 Vilken fin herre! Och vilken tur han haft som träffade på dig!!!
*** Qui vivrqa verra ***
ett annat foder som kan fungera vid känslig mage eller allergi är james wellbeloved. Min kisse tål inte royal eller orijen (och flertalet andra foder) men james wellbeloved (turkey and rice) fungerar jättebra! Finns att köpa från foderbilen.