Hysteriskt kelsjuk
Min söta lilla Pixie har ett beteende som jag inte blir riktigt klok på, kanske nån här kan hjälpa mig att tolka "katt" eller tipsa om hur jag ska göra.
När hon är kelsjuk är det som att det går överstyr för henne, hon skriker hela tiden, spinner som tokig, mjölktrampar och klättrar omkring på hela mig, kan inte sitta still och vill slicka på ett sätt som får mig att undra om hon vill äta upp mig :)
Det hela ger ett ganska hysteriskt intryck och en mysig stund förvandlas till ett jobbigt och irriterande slagsmål, där jag antingen försöker hålla still henne och kela eller gå ifrån henne, med följd att hon snor runt benen på mig, spinnande och skrikande.
Är hon trött så sover hon helst i knät och då är hon hur mysig som helst och kan mjukgosa, samma på natten då hon kurar ihop sig under min haka.
Kan någon förklara detta för mig är jag mycket tacksam.
Hon är 14 vecor och har varit hos oss en och en halv vecka och har bott in sig bra tycker jag. Vi väntar på ytterligare en katt men det dröjer tre veckor innan den är leveransklar. Än så länge har hon inte varit själv hemma utan har alltid sällskap.
Hon kanske är hungrig?De gör så mot sin mamma ofta, och hon brukar ta med dem till matskålen när hon anser att de har diat färdigt och ska äta riktig mat..prova med en bit rå kycklingvinge så får hon jobba lite.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Jag tycker att det låter som att hon behöver en kattkompis att umgås med och det kommer säkert att förändras när hon får hem sin vän om 3 veckor. Det är min gissning 
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
Ja, jag försökt att få henne att äta mat istället för mig men jag verkar godare :), jag hoppas att hon lugnar sig med sällskap som #2 säger.
#1 Hon fick en kycklingvinge för första gången (hos oss) igår, det var smaskens. Men jag gav henne bara en halv, fixar hon en hel redan, hon är ju så liten? Jag vill inte att hon ska bli dålig i magen.
# 3 Jag tycker att du tänker rätt. Börja med lite i taget så att hon inte blir dålig 
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Jag känner igen beteendet hos min Lova när hon var liten, speciellt nattetid trampade hon och slickade mig hysteriskt. Då klev jag upp och gav henne mat och det blrv lugn och ro sedan. Jag har inte kunnat ha fri tillgång på mat för henne från start då hon inhalerade torrfodret mer än hon tuggade med resultat att hon kräktes för hon inte kände av när hon blev mätt, så det tog ett tag innan vi hittade en balans på hur mycket mat hon krävde.
Men än idag är hon snuttig och fortsätter att mjölktrampa men nu när hon bara vill gosa