Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 410 ggr
A-M.H
0

skadligt med laserpenna ???

Våra missar springer som galna efter laserpenna. Alltså den röda punkten. Vet nån av er om det kan vara skadligt för ögonen. Har inte vågat låta dem göra de mer än en kort kort stund. De vill ju mer tycker det är vrålkul. Laser Pistol 

När jag varit på op-sal med laserkirurgi har man varit tvungen att ha specialglasögon på sig.

Nån av er kloka som vet ??

La_Joz
0

I en tidigare tråd angående att aktivera katter så har jag skrivit om en katt som min mor hade. Han fick antagligen strålen rakt i ögat, för efter att mina bröder hade lekt med en laserpenna med honom så var han aldrig sig lik igen. Han blev helt knäpp! Ska se om  jag kan hitta tråden jag skriver om…

MEN!!! Jag säger inte att man inte ska leka med laserpennor. Jag har själv en laserpenna till mina katter nu. Vi låter dem jaga pricken ibland, men bara under kontrollerade former. Vill ju inte riskera nåt…

Lullan1
0

Jag tror precis som La_Joz att man ska leka under kontrollerade former.
Vi har en laserpekare till katternas stora förtjusning, men vi tar fram den kanske 2-3 gånger i veckan och leker en 5 minuter eller nåt. Då är jag väldigt noga med att aldrig lysa på katterna, utan hela tiden ha den riktad i golvet.

La_Joz
0

Jag hittar inte den gamla tråden om att aktivera katter, men du förstår nog vad vi menar…

Min mor fick lämna ifrån sig sin katt efter att han blivit helt galen. Han sprang omkring som en tok, och kunde till och med springa in i saker… Nu lever han som utekatt på landet!

AnneAlva
0

Jag har hört att det bara är farligt om man pekar med laserstrålen rakt in i ögat på katten för då kan något inuti ögat skadas. Om man gör som Lullan och riktar den i golvet hela tiden ska det inte vara någon fara sålänge man inte leker för länge med den för katterna blir väldigt uppspelta och blir fort trötta (även om de enligt dem själva säkert skulle kunna hålla på timtals…).

Jag tror på att det mesta inte behöver vara så farligt sålänge man tar med sig lite förnuft på färden…

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Anna77
0

Ingen erfarenhet av katter, men hade en schäfer som blev helt tokig och tittig och supernervös när vi hade lekt med den så vi fick förbjuda den helt för han blev helt sönderstressad och letade efter den jämt..  så tänk på det..LEK MED MÅTTA.. jag tänker aldrig skaffa en sån igen.