Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikett: allmänt-cornish-rexprat
Läst 628 ggr
PetrasLova
0

Taste of the Wild

Sprang på ett nytt foder i djuraffären då jag ger mina Orijjen som heter Taste of the Wild - Rocky Mountain för katt…ska ha samma tänk som Orijjen enl butiken men ett proteinvärde på 42% mot 75% i Orijjen och fettvärde på 18% mot Orijjen 25%…men de har i sötpotatis och ärtor i samt potatisprotein? de marknadsför sig som majs och sojafri…Obestämd

Skulle du ge din katt detta? Några som använder detta foder här?

feeorin
0

Jag har använt det och det fungerade bra.

A taste of the wild är nog mest likt Acana - men Acana innehåller inget tillsatt vegetabiliskt protein.  A Taste…har högre proteinhalt och lägre fetthalt vilket kan göra det lättare för den glupska katten att hålla vikten:-) Det går inte att självklart utläsa hur stor andel av proteinet som kommer från kött och hur stor del som kommer från potatisprotein . mängden köttråvara kan vara lika stor i de båda.

Jag tycker att såväl Orijen som Acana och A taste of the Wild håller högre klass än de flesta andra torrfoder på marknaden - men i slutänden måste man ju ändå se till hur den individuella katten reagerar på fodret. Erfarenheterna av A taste….är för min del bättre än de två övriga.

MyTwiggs
0

Spännande! Ska testas!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

PetrasLova
0

Det har testats här hemma i två veckor och katterna bara ÄLSKAR det och magarna är samma status som innan, alltså konsistensen Tungan ute kanske kanske är det så att Lovas päls börjat att ta fart menför tidigt att säga.

men de får båda sorterna för jag vet inte med bestämdhet om jag skall använda det…då det är båda lägre protein och fetthalt i det än vad Orijenhar i sitt.

Fortsättning följer och jag levererar vidare info framöver.

feeorin
0

Jag använder alltid flera olika sorter (+ färsk mat). Aldrig enbart ett foder eller samma foder någon längre tid…..så det ena behöver inte utesluta det andraFlört