Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettutställningar
Läst 238 ggr
Beccan
0

låtsas utställning

Det ska hållas en prova på utställning  i min stad nu!
Perfekt för mig! man får ju ingen riktig titel o så men det är ju bra övning :)

Har ni hört talas eller varit på någon låtsas utställning? jag har aldrig hört om det förut..

Lullan1
0

Men det var ju jättebra! Önskar att det kunde ordnas något liknande här hemma!

Eine
0

Menar du Klubbmästerskap eller Propagandautställning kanske?

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Beccan
0

hm.. njää.. det tror jag inte… kanske, dt är ju faktiskt en uppfödare som arrangerar… tror jag

Beccan
0

Kollat upp det där nu, det är tydligen en liten tjej som har 2 devons som gör ett projekt arbete i skolan :P

Ska anmäla mig till veckan :)

La_Joz
0

Det låter ju riktigt kul! Hoppas nån gör nåt liknande skolprojekt här i Göteborg! Fast jag måste ju skaffa en till katt först…

Beccan
0

En till katt? Kan du inte ställa ut den du har? :P man behövde inte ställa ut två… Vi får hoppas att den här idén sprider sig :)

La_Joz
0

#6 Mistie som vi precis har blivit ägare till är 5år, och tycker inte om att bli buren. Jag håller på att försöka vänja henne, men det kommer nog inte bli lätt… Vi kommer nog skaffa en kattunge i vår, och den ska få lära sig att bli buren så man eventuellt kan ställa ut den.

Beccan
0

Tråkigt och jobbigt att lära en gammal katt sitta :/ Åhh! vad hade ni tänkt er för färg och kön? *nyfiken* :P

EvaG
0

Låter som ett bra tillfälle att låta både katt och du själv att få övning.

Medarbetare på Vilda västern iFokus

La_Joz
0

#8 Vi hade väl tänkt oss en röd hane. Men det spelar nog ingen större roll. Så fort man ser en kattunge så fastnar man ju, oavsett färg och kön!

Leffe
0

Hur gick det på låtsas utställningen

Anna77
0

önskar de skulle ha en här där jag bor med det är ju en bra ide'!

Beccan
0

:( utställningen är i helgen, och som vanligt så har jag glömt att anmäla i tid, men hon lovde att höra av sig om någon inte kunde komma…
Dum jag är som shabblar bort ett sånt här tillfälle…
så håll tummarna för mig :/

La_Joz
0

#13 Det var ju inte bra… Hoppas du får en plats ändå! Om inte så får du väl gå dit som åskådare! Massor av fina katter att titta på!!

Beccan
0

Jag får plats imorrn! :D men sååå många katter blir det inte :) bara 16
Men det är ju jättebra övning
Jag tar med min huskatt oxå, för skojs skull
Önska mig lycka till :D

Lullan1
0

Vad kul! Du måste berätta allt för oss hur det har gått!

Lycka till!

La_Joz
0

Lycka till Beccan! Nu väntar vi med spänning på bilder och en rapport om hur det gick!

Gittan
0

Lycka till!

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Beccan
0

Bidde inga bilder, men jag och kissarna hamnar nog i tidningen :)
Utställningen var vääldigt .. oproffsig och enkel,… det var 16 katter, mest huskatter och drake var enda cornishen..

Aska (huskatten) vann finaste hona :D Men drake vann inget..

Domaren var inte alls van vid cornish och hade inte alls någon koll på hur dom skulle se ut, så det var ju ganska tråkigt,.. hon sa ju inget jag inte redan visste…

Men det var bra övning! Jag fick oxå berätta och visa upp Drake för många undrande besökare :D

Lullan1
0

#19 Vad kul att du fick visa upp Drake för intresserade besökare! Jättebra reklam för rasen!

Leffe
0

Det bästa med dessa så kallade propagandautställningarna är just det du fick vara med om Att få presentera rasen och framför allt din katt för publiken. På en vanlig utställning har man för lite tid över för publiken tyvärr

Gittan
0

Måste ha varit kul och intressant att din katt fick så stor uppmärksamhet och bra för rasen också.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

cherish
0

Grattis till utställningspremiären! Roligt att det gick bra för er alla! :) Du gjorde nog det bästa jobbet själv, att visa upp din kattras och berätta om den! Hoppas du hamnar i tidningen oxå! ;)

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

EvaG
0

Då har ni klarat av premiären. Fick ni blodad tand nu, du och katten - blir det dtora utställningar nu?

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Beccan
0

Visst hamnade vi i tidningen! Jag och Aska i den ena kommuntidningen och jag och drake i den andra :D

Javisst var det bra ras reklam :) Spec då devon rex också fanns så de kunde se skillnaderna på raserna

Många var facinerade utav hur mjuk han var och hans smala svans
Han och burgrannen som var en maffig maine coon var nog mest intressanta :)

Jag fick blodad tand, men aska ska aldrig behöva följa med mer, även om hon fick bra kritik
Drake tog det ganska bra, men han tyckte ju inte det var så värst kul..

Anna77
0

kul att det gick bra, vore kul att se bilderna från tidningen

Beccan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hittade bilder från en utav tidningarna :D
http://www.karlskoga-kuriren.se/artikel.asp?intId=49930&blnLista=1

La_Joz
0

Kul att det kom med både Cornish och Devon! Bra reklam för raserna! Och nu har vi ett ansikte på dig! Då vet vi vem vi ska leta efter på kommande utställningar! Flört