Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettkattmat-sand-och-tillbehör-böcker
Läst 782 ggr
aranels
0

Kattsand till kattungar?

Jag behöver hjälp och tips åp vad det kan vara lämpligt att ha i sandlådan till små missungar. Tacksam för alla svar då jag har 6 st som börjar bli nödigaFlört

Lullan1
0

Vad kul att de blivit så stora och duktiga så de vill gå på lådan nu!

Du ska inte ha klumpbildande sand i lådan, då kan de små busarna få i sig det och bli hårda i magen. Det kan tom bli jättegalet.

Finns det inte nån typ av kattströ som är gjort av papper, kommer inte ihåg namnet, det ser ut som små papperspelletsar.

Lycka till!

Leffe
0

Använd icke klumpbildande kattsand då de små gärna äter sand för att få i gång magarna

aranels
0

Tack så mycket för tipset, jag kanske kan riva ner lite tidningspapper i lådan ikväll så att det finns till i morgon då vi får fara och handla

aranels
0

jag hade för mig att detvar nått sånt.. Att kattungar är som människan, gärna smaka på det mesta när de är små.

Lullan1
0

#4 Skrattande Lycka till!

aranels
0

Tackar tackar

Natali
0

Jag har köpt det nyaste i kattsandsväg. Och det funkar jätte bra! Det är kattsand gjort av majs! Så det kan dom äta så mycket dom vill, fast det har dom inte gjort, har bara haft lådan i tre dagar, och alla går på lådan!

fast mamma katt tyckte att det var gott att äta, så fick lägga lite gamla sand i botten, plus lite kisslukt från den vanliga lådan, så nu har hon slutat äta!

Men ett hett tips: majskattsand, som är klumpbildande, men inte farlig att äta.

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

aranels
0

#7 En liten fråga? Hur gör du med småmissarna nu när de ska lära sig att gå på låda. Har du nån bra strategi?

Natali
0

Med denna kull har det gått super bra. Trots att inte mamman går på lådorna. Jag har en liten kattunge som dom får gå i, tills dom har lärt sej vad lådan är. Denna gång provade jag att lägga lite mammakiss i botten, och jag har inte ens behövt lyfta dom till lådan.

Annars har det varit att passa dom när dom vaknar, och om de sätter sig någonstans o ska kissa, så lyfter jag dom till lådan.

Förra två kullarna, då jag hade 10 st små tillsammans, lika gamla från två mammor, blev det körigt. Dpom behövde låda redan från 3 veckors ålder. Annars tror jag det är först när dom börjar smaka vanlig mat, som mamma katt slutar toa dom.

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

aranels
0

Va bra att få bekräftat att det jag redan gör är det som jag kan göra. Finns det nått särskilt som dina kattungar gillar?