Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettkåserier-mm
Läst 3003 ggr
Leffe
0

Alfs bantardagbok 2

Ser ni vad fin jag är ? 5,7 kg rödmaskad kastrerad CRX-hane. Jag vaknade i morse, då var jag hungrig, ja det är inte så konstigt eftersom jag fick somna hungrig inatt.

Med bestämda kattkliv stegade jag upp i sängen där min pappa snickaren, mamma narkossköterskan, min snorksyster Alma och slyngeln den okastrerade hanen Cigge sov, alla under täcket. Jag stampade runt, så det glödde under mina fina rosa trampdynor och sjöng en högljudd matsång. Han kan inte vara hungrig muttrade min pappa snickaren, men min mamma narkossköterskan hon släpade sig upp och för att ge mig mat. Då ja då vaknar de två andra, snorkfröken och slyngeln och plötsligen är de också hungriga. Varför kunde inte de ha väckt upp nån av människorna, varför alltid jag, de där två utnyttjar min "hunger". Men som sagt 5,7 kg. För helsefyr sa min pappa, ja ja sa min mamma. Inte så mycket att helsefyra om tycker jag. Ny matregim är ju på gång. Den har börjat nu ikväll och jag kan bara säga, för att stilla er nyfikenhet, att jag är nöjd. Medans de två andra kommer att få somna hungriga. På återhörande er förtrogne Alf den rödmaskade CRX-hanen

Skrivet av A-M.H

Av: LeffeD

• [Personlig sida](javascript:void top.ShowProfile('LeffeD'))
  • [Kontakta](javascript:void top.ShowProfile('LeffeD', 'Contact.aspx'))

Datum för publicering

• 2007-02-26