Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettomplacering
Läst 2384 ggr
MiaMariaW
0

Stig söker nytt hem.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

S* Faries One Love for Guzmanias, eller Stig som han kallas till vardags, söker ett nytt hem.

Stig är en underbar cornish rex-kille på tre år som är kastrerad och lever som innekatt. Jag måste nu hitta ett nytt hem till honom eftersom jag på grund av förändrad jobb- och livssituation inte längre kan ge Stig den tid och uppmärksamhet han så väl förtjänar och vill ha.

Jag hoppas kunna hitta ett gott, kärleksfullt och långvarigt hem till honom på det här sättet. Stig är en otroligt charmig, mysig och rolig katt som vill vara med hela tiden och som vill ha mycket sällskap med lek, bus och kel. Han gillar att dricka vatten ur kranen och att jaga snören, bland annat. På natten vill han sova under täcket och han kryper gärna upp i knät och rullar ihop sig när man sitter i soffan. En favorit är att bli borstad och att jaga sopborsten. Sugrör är en annan hit.

Ibland tycker han om att gå ut en stund i koppel, men för det mesta trivs han bäst inomhus. Hoppas att det finns någon därute som letar efter världens bästa kattsällskap.

Jag tror att Stig kommer trivas bäst i ett hem utan andra katter, men en kattunge kanske kunde fungera.

Vi bor i Örebro, men jag är ofta i Göteborg och kan komma ner med Stig till Göteborgstrakten om det skulle vara aktuellt. Hör av er!

Vänliga hälsningar Mia och Stig

Mia Watkins

Telefon: 0709–480 777

mia.watkins@gmail.com

MiaMariaW
0

Här kommer ytterligare en bild på Stig.

MiaMariaW
0

Och här kommer en till.

MiaMariaW
0

En tredje bild kommer här!

MiaMariaW
0

Bild nummer fyra.

MonicaLagerquist
0

Så sorligt att du inte kan ha honom kvar.Hoppas att du hittar ett bra hem till honom.Har du hört med hans uppfödare om hon kan hjälpa dig att hitta ett hem till honom?

Stolt ägare till tre La permer

Heaven1
0

Eller till den uppfödaren som sålde katten till dig. S*Guzmanias..

Hon kanske kan hjälpa till med tips..

Strawberrygirl
0

Oh vad roligt att få se bilder på Stig och vad fin han har blivit. Det var jag som var med Maria när han flyttade hem till er. Så synd att ni inte kan ha kvar honom. = ( Hoppas att ni hittar ett toppenhem till honom.

MariaT
0

Jag är informerad om att Stig inte kan stanna hos Mia så hon har kontaktat mig =)
Jag letar fortfarande med ljus o lyckta efter ett nytt hem till honom men har tyvärr inte hittat något än, om någon snäll på detta forum vet någon som önskar en cornish så hojta antingen på mig eller direkt till Mia.

/ Maria Thim Kokki

S*Guzmania´s Cornish & Devon Rex

MiaMariaW
0

Tack alla fina. Ja, det är verkligen så himla tråkigt att jag inte kan ha kvar honom. Han är ju så otroligt fin, mysig och rolig. Men jag hoppas verkligen att jag kan hitta ett bra hem åt Stig här, det är han så värd. Han har många fina år framför sig och mycket kärlek att ge till rätt person! Hör av er om ni hör något.

Hälsningar Mia

MyTwiggs
0

Vackra vackra stig! Hans halvsyster och halvsysterbarn och jag håller tummarna för att det perfekta hemmet dyker upp! Kyss

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Eine
0

Lycka till med den fina katten! Så synd att han måste flytta igen..

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

MiaMariaW
0

Tack! Glad

cuba
0

Han är jättefin. Jag har Stigs dotter hemma hos mig. Det var roligt att få se hur han ser ut. Synd att han måste flytta. Hoppas du hittar ett bra hem till honom.

Gattacca
0

Har Stig springandes här hemma. Stig och min smått barnslige men ändå älskade sambo leker tafatt så det står härliga till. Vår ögonsten har varit hos oss i en vecka nu och det vi ser i Stig är enormt mycket kärlek och bus.

Sambon och jag är glada över att få Stig till vårt hem!!

MonicaLagerquist
0

Så skönt att Stig har hittat sitt hem.

Stolt ägare till tre La permer

MyTwiggs
0

# 14 Grattis till en vacker stig! Jag hade hans mamma som avelshona och hon blev mamma till min första kull. Här har jag halvsysterbarn till stig just nu och jag har alltid tyckt att Stig är en vacker katt! Kyss

www.mytwiggs.com

Gattacca
0

Trots allt bus i kroppen lyckades jag fånga Stig på bild idag. Det var många flugor och småkryp på balkongen som bara måste undersökas en efter en.

MyTwiggs
0

Kyss

www.mytwiggs.com