..mer från Båstad..
..måste bara tacka hela SNRF med besättning för en underbart rolig helg i Båstad ..med mycket skratt och en hel del galna upptåg..en del av dem stod jag för personligen…men det berättar jag om en annan gång..samt tack Alexandra för underbart sällskap hela helgen och våran långa bilresa..med diverse U-svängar och galen kvinna som skrek från GPS:en..
Min Martin…Fife IC/IP & WCF PR S*Jazz-Annas Charleston..blev på lördagen DB..BIR..Bästa kastrathane korthår samt Bästa Kastrat totalt..BIS..samt på söndagen DB..Bästa Kastrathane..samt på lördagen fick han även ett speciell utmärkelse som domarens favorit..med fotografering..buckla.och en hängmatta…
Söndags domaren slog sin stämpel med ett schvung på bordet efter Martins bedömningen som hördes över hela lokalen
..min svarta kille som satt på bordet..flög en meter i luften och sedan sprang han några "ärevarv" över datorer..några ggr samt i domarlokalen och i utställningshallen innan den underbara assistenten Micke tog honom i sin trygga famn..domaren trodde inte han skulle klara att tas upp mer..men Martin har en mamma
som inte tror på att man ska sitta i buren resten av dagen…med Martin i famnen gick jag runt på alla ställen där han galopperat som en svart panter ..för att han inte skulle vara rädd..även fram till domarbordet där han blivit skrämd..efter det tog den underbara MIcke upp honom i WCF-ringen..jag hade ju Gunvald…och där satt han på hans arm..med sina långa svarta ben korsade och mjölktrampade..och blinkade nöjt med ögonen..
Gunvald Fife GIP & IDP IP S*Jazz-Annas Georgy Porgy..min svarta diva..tog sina cert….. sen visade han hur man showar på en utställning
…han blev trea i WCF-ringen av totalt 30 kastrater…och den uppvisningen han o domaren gjorde..var grym
…så även när vi var på podiet och hämtade pris..han sträckte sina lååånga ben mot publien och blinkade förföriskt..min lilla krångelpelle…vilket självförtroende han fått…
Söndagens domare bad mig så mkt om ursäkt för smällande med stämpeln…men han sa även att det var fantstiskt att han klarade resten av dagen med bravur..och att den katten litade verkligen 100 % på sin "mamma"..
Vill i allt detta "skryt" över mina svarta killar..som jag är så barnsligt stolt över…som ni alla säkert vet..
säga grattis till alla andra fantstiska resultat bl.a till…mitt barnbarn..Martins dotter..stal ju hela showen..det finns utförligt i en annan Båstad tråd.
Sen om ni vil lhöra om halvnaken kvinna.. ropandes på gården för att det bara finns kallvatten ..såå kan jag personligen berätta om just den händelsen
Alla ni som inte var i Båstad..ni missade en underbar helhelg som innehöll..ALLT..
Grattis, grattis
!
Jag missade kalajset bara för att jag jobbade som ledsagare och kom hem på fredagen före utställningen.Skulle kommit hem vid 1700 men det visade sig att det blev 1500 i stället. Hade i vilket fall som helst ingen att åka med.Så var det med det.Men vete f*n om jag inte nästa sommar måste åka med och kanske rentav strunta i jobb(haha
)!Jag menar,det blir snart ett måste, när stordelen av mina vänner åker ner dit!
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Ja detta var det mest roliga hysteriska helg jag vart med om! Speciellt med en halvnaken Ann-Marie spingandes i atriumet och ropande efter recpetionens telefonnummer för att vattnet var iskallt!!!! Inte nog med det hon joggade ett antal gånger i glasgångarna efter sitt barnbarn Andromeda som lyckades smita ur hennes grepp flera gånger! *fniss*
Eine sikta in alla kronor på nästa års Båstad! du kommer inte ångra dig!!
Längtar redan dit!

Gratulerer til vakre Martin, og Gunvald så klart. De er flotte svartingene dine 
Leste jeg et sted at dere kommer til Moss i September?
Max&Terri -og prinsesse Amy http://cornish.blogg.no/
Grattis igen AMH

Ja det är spännande att resa ihop med AMH.Är det inte tv-fjärrkontrollen som spökar kan man ju alltid tvätta kläder och torka dem med hårtorken.
Stolt ägare till tre La permer

Så härligt att höra att allt gick så bra och att han lugnade ner sig så bra efter att ha blivit så skrämd.
Grattis till fina resultat till grabbarna.
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.