Damon med ostyriga öron

Så söt han är.En katt som är vitfläck så där skulle jag kunna tänka mig att äga.
Stolt ägare till tre La permer

Så søt han er. Og så perfekte hvite sokker 
Max&Terri -og prinsesse Amy http://cornish.blogg.no/
Kolla in rynkorna på hans framben.. Han har för stora kläder på sig..
Härlig kille..

Vilken söt kille i frack! 

Vad söt han är
My god! Han är bedårande!!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
Ursöt bebis och det ser ut som man använt linjal när man "ritat" hans sockor 

Men jösses så söt han är! Hoon skulle jag kunna tänka mig att norpa ;) haha
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
#10 …han har annan utrustning därbak än vad hans systrar har
..Men han är så söt just nu så man kanske kan missta sig framifrån
Ska bli kul att ställa ut honom så småningom.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Åh, herregud! Så söt får man nästan inte vara 
Fy farao vilken sötpotatis! Senaste bilden är fantastisk! 

www.mytwiggs.com
Åh han är helt fantastiskt underbart snygg!!!! Jag blir ju helt fnossig av se bilder på detta underverk.
#2 Jisses! Solsting? 
Så söt! Går verkligen inte att missta att det är en hane, redan nu :)
*** Qui vivrqa verra ***
#2 tänk även du börjar skåda ljuset 

Jo men är de symetrisktvitfläck så kan jag tänka mig det.(sen kan jag ju berätta att jag har haft en vitfläcks crx och att jag har en vitfläcks la perm)
Vilken vacker kisse =)
Sorry om jag bryter mig in i tråden, men jag bara älskar svarta bicolors och kom på att han har ett så näpet uttryck som Zoopan hade som liten 
www.mytwiggs.com
#19 O så lika de är!Bortsett från att Damon ser flat ut som ett golv på skallen

Hihi! Ja… Men så får nog han öronen där de ska vara också 
www.mytwiggs.com
vi får hoppas, annars blir det nog ingen avelshanne som vi tänkt,min vän och jag.Då blir det kanske någon enstaka kull hemma , för linjernas skull.
Hmmm…. Jag håller med om att det är schysst om öronen sitter som de ska, men jag tycker inte att det är något att döma ut en katt för som avelsdjur om öronen inte har perfekt placering. Damons öron blir säkert jättefina, men oavsett tror jag att en katt kan ha massor av bra kvalitéer och är det bara öronplaceringen som inte är perfekt så ska man ju vara glad… Ingen katt har allt 
www.mytwiggs.com
#23 Nej ingen har allt dessvärre.Men jag resonerar som så, att finns 2 likvärdiga katter(till exempel kullsyskon) vad gäller hälsa ,päls,temperament,kropp etc.,så väljer jag inte den med sämst öronsättning.Och ja,jag vet att jag är pälstok och jag är noga med öronplacering
men det är mina svaga punkter. Och vi väljer ju som uppfödare vilka egenskaper som sätts främst i vår avel.Kanhända prioriterar jag fel,det får vi se..
#23 och #24 Jag tror att det är bra att uppfödare går lite olika vägar och vågar tänka själv på sitt alldeles egna sätt. Vad som blir bäst i slutändan vet vi ju inte och mångfalden gynnar nog aveln i slutändan.
Jag är noga med öronställningen precis som Eine. Storleken på öronen kommer i andra hand t.ex. Pälskvaliteten är också viktig men jag kan tänka mig att använda en lite svagpälsad katt i avel om den har andra bra egenskaper, men är då lite extra noga med vilken partner jag använder.
Jag kan visst tänka mig att använda en bra katt med lite halvskum öronställning, men däremot inte en cobby cornish i min avel. Det kan jag inte kosta på mig. Jag har en del att jobba med kroppstyp fortfarande och tror jag har lättare att kompensera för päls eller öron.
Oj vad det blev OT - puss på Damon, sötnosen och lilltjejen åt a Twiggie.
Ja, det är ju bara kul att vi prioriterar olika
Jag prioriterar öronform och storlek, ögon och kroppstyp… och jag har inte några pälsproblem på mina så vi får se när den dagen kommer hur jag gör mina val, men öronplaceringen är viktig den också… Allt är viktigt, men inte lika viktigt. Precis som eine väljer jag ju den bästa katten helt enligt vad jag själv bedömer, och har jag två likvärdiga katter, en med bra och en med dålig öronplacering så är det ju inte precis svårt (såvida inte hjärtat ändå kniper den med sämre öronplacering) 
Som sagt, kul att vi är olika och tänker olika!
www.mytwiggs.com
Ja han ser verkligen maskulin ut din fine kille! 
Vilken sötnos han är!
www.mytwiggs.com
Vad läcker han är! 

#27 den bilden ser nästan overklig ut. Han är fin grabben! 
Oj vad söt!!!!
Nu har jag fått mycket ögongodis!! En "exoticägare"

#32 jag är lite extra förtjust i utbrytarkungar, härlig bild på en nyfiken kille! Fler bilder! 
#32 Det kommer,jag har ju världens bästa vän/samarbetspartner som skickar massor av bilder på honom.Plus att hon har en skicklig kattfotograf i familjen.Denna är dock tagen med hennes telefon.Jisses,denna kullen med honom skulle ev bli min sista vitfläckskull
,men nu har jag snart enbart vitfläckar i avel och fler blir det..
Söt kille verkligen! (som sagt)
www.mytwiggs.com
#36tack, Du har också söta killar även om de är bara småpytt än så länge.Riktiga pussisar..De kommer väl ut ur hagen så småningom
# 37
Misstar jag mig eller är inte mina smånosar till och med släkt med Damon? India är väl efter Hönapöna som är halvsyrra till Model?
www.mytwiggs.com
#38,Jo det är rätt.Vilket bra minne du har!
Underbar bild på skönheten #32 

Han är en riktig modell kille. Vacker
#27 Den bilden är helt underbar.
Hundar har ägare.Katter har betjänter...
Änglatassen's Cornish Rex
Han är så stilig! 
www.mytwiggs.com

Så superfin han är Eine! Stort grattis till den lille charmören!

Smask 
Max&Terri -og prinsesse Amy http://cornish.blogg.no/
Tack alla!

Han ser ut att utvecklas fint! Jättehärlig, verkligen!

Han är helt bedårande! Vilken UTSTRÅLNING! 
Oj! Härlig kille! vilket uttryck!

Den där katten alltså! Han är så vacker och söt att jag tuppar av varje gång jag ser honom! 
Han är SÅÅÅÅÅÅ FIIIIIIIIIN!!!!! 
Då är vi 3 som tuppar av..
Gud så jag längtar att ställa ut honom!

Förstår det! Det kommer säkert att gå hur bra som helst för honom på utställningarna sådan utstrålning som han har! Om han ska ha en kull senare framöver så får du gärna hojta till. Fina, fina Damon. 
#55 Han ska ha kullar, dock i mycket begränsad utsträckning,då vi väljer att jobba på det viset. Vi har inte restriktioner,men är petiga med vilka vi lånar ut honom till,eller säljer kattungar till.Så visst får du höra av dig
!Nu väntar jag på att du ska lägga ut en bild på din lille vän!

Och jag tycker att man SKA vara petig när det gäller att välja VEM eller vilka som ska få köpa ens katt. Det är så många ansvarslösa kattägare där ute så självklart måste man vara noggrann med vart katten hamnar. Men som sagt, om det blir aktuellt och allt känns rätt och så så är det ju kanon.
Jag har lagt upp en bild på min charmkille i samma tråd där jag skrev "hittat den rätte". Nu vill jag bara ha hem honom! Saknar honom så himla mycket. 

Läckerbit!
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.
#56 Ja visst ska man vara noga,
det betalar sig i längden då man oftast slipper omplaceringar senare.Som uppfödare vill jag(och många andra)hjälpa till med mina bebisar om de måste flytta.Däremot vimlar det inte av lämpliga hem när man sitter och behöver ett akut
.
#58 tack
#61 - vilka lurar! Wow! Ja, nu kan ju ingen ta fel på att det är en kille :)
*** Qui vivrqa verra ***

Oj, Oj, OJ!!! Som sagt… jag smäääälter!!! Han blir bara vackrare och vackrare ju mer tiden går! Jisses man blir ju alldeles kär i honom! 

Älsklingsgrabben
,tänka sig att han har egenuppfödda Djäknenskatter som föräldrar,jag är riktigt stolt!
Han är otroligt fin! Stort grattis!

Han är verkligen vacker
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
Finingen! Provnosade ju honom i helgen och tyckte att han var så rar så jag höll på att kattnappa honom 
www.mytwiggs.com
#68 Jag hörde det och lite mer därtill.Tänk så fint allt kan bli!Och jag hoppas att denna raringen vill bli utställd några gånger.
# 69
Allt ordnar sig med lite djävlar anamma 
www.mytwiggs.com

Oj, vad han har utvecklats fint!
Det känns som om konkurrensen i grupp 2 kommer att bli "värre" än på länge nu med alla fina vitfläckar på tillväxt. 
Jo han ser verkligen fin ut och vad är väl vackrare än svart-vitt?
Lille Damon kommer jag upp med till SNRF utställning i Tierp, oktober.. Räknade ut att jag har med 6 katter dit
Kommer han till Järva så jag får sniffa på honom? Eller på ngn annan SVERAK - FiFe utställning? Jag ställer ju inte i WCF.
#74 han kommer inte till Järva,vi får se hur det blir annars under hösten
Äsch då. Det hade varit kul. Klöset??

Ja vissa har fler katter med sig dit och andra har fler katter med sig hem.Så det kan bli.
#77 Ja det blir nog så,kanske 2 flyttar hit rentav..

Jättefin kille, han charmar nog alla flickor han träffar!
#76 Han kanske ställs på Birka eller så.UK? Vi får se.
Måste kolla kalendern…
#81 bra idé