Sommarvideos
Nu vill vi se sommarvideos på era Cornishar här på sajten. Lägg in dem i den här tråden så får vi alla se.

Lilla Amelia älskar fåglarna och pratar mer än gärna med dem. Hon vill bara bita i dem liiiite. ;)
Här är en video på en glad kull i sommarvärmen. 
#1 O *min* älskade tjej! Så skönt hon har i sin trädgård!!
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

3# Hon får vara ute minst en gång om dagen. Oftast två. Så hon har det ganska bra. ;) I stugan blir det dock mer då jag kan ha löplinan mellan två träd. Hon älskar det! Man får dock lite dåligt samvete, då man gärna skulle ha dem helt lösa. Men jag är för rädd om dem för det. ;( Det skulle jag nog vara oavestt om jag hade en raskatt eller huskatt! Så mycket rovdjur, bilar, dumma barn/vuxna och dumma katter.
En gång när vi var i stugan så hade hon sprungit mot grannens katt för att hälsa och prata litegranna. Så feg är hon då inte. Men när Vinga fick syn på den kastrerade hanen så körde hon bort Amelia och började väsa som en orm mot hanen Nisse. Hon vill alltid beskydda den lilla. 
Här har du en video till på lillan:
http://www.youtube.com/watch?v=0HOZLLVXwnw
Finns även fler på Youtube. Min avnändare där heter Kayabayamaya Brukar skicka länkarna till Christina då och då. :)
Jag släpper aldrig ut min älskade pälsklingar utan snöre och ledsagare
Tycker för mycket om dem och är alldeles för försiktig för att vilja ta den risken.Lillan hamnade helt rätt hos dig.Jag värdesätter ett kärleksfullt hem oändligt mycket mer än ev utställningsframgångar(även om det också är kul).Jag vet att Christina tänker likadant.Kram, och ha en underbar Midsommar.Klia dina flickor bak vänster öra från mig
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

#1 Jag såg videon du lagt ut på Vinga när hon myser å rullar
där är hon exakt som sin kullsyster Villemo eller Mu som vi kallar henne, det är bara teckningen i ansiktet som skvallrar om att det faktiskt inte är Mu som rullar runt i filmen. Mu tycker bäst om att rulla på sängen eller på den fluffig mattan i vardagsrummet, hälst då i eftermiddagssolen då det är riktigt gött att leva. Jag blev glad av din film!

6# Vad roligt att det finns så många likheter mellan dem. :) Vinga älskar att rulla i sängen och på hallmattorna. Sängen faller hon dock ur ibland. Lite klantigt sådär. Haha. ;) Hon ser verkligen ut att njuta när hon rullar! Kul att du blev glad av filmen. Så mysigt med katter.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Här är våra katter som njuter i sommarvärmen på uteplatsen.

8# Vilken mysig uteplats! Fina mysiga katter också. :D Är det inhägnat (nät/galler)?
#9 Tack! Ja det är nätat med hönsnät så gott som överallt. På taket satte vi först fårstängsel eftersom vildvinet klättrar där men efter att Bubblan suttit på dörrbladet och sedan sträckt sig upp och hittat ett hål som hon sedan hävde sig upp igenom så fick vi näta med hönsnät innanför också. Tror tom att jag har en filmsnutt på när hon knallar runt på taket 
#8 vilken härlig uteplats och vilka härliga katter!
*** Qui vivrqa verra ***
#11 Tack så mycket!