Flanellkatt .....??!
Alla som har en rex av någon sort får säkert en hel del lustiga kommentarer, eller hur?
Många av barnens kompisar som hälsar på är positivt inställda till katter men många gånger har de blivit lite tveksamma när de sett Phoebe … är det där en katt eller en hund är väl en av kommentarerna. Någon har tyckt att hon ser ut som en surikat (kan ju bero på att hon har en vana att komma och hälsa på genom att sträcka ut sig mot våra lår, blir lååååång då) och många tror att det är fel på henne. :)
I morse hade dottern hem en kompis som var lite reserverad mot henne just pga utseendet .. visste nog inte hur hon skulle bete sig tror jag… Phoebe har ju en vana att nyfiket hälsa på och gärna klättra upp på axeln … Dottern försökte förklara att hon var en cornish och att hon har en speciell päls och lockade tjejen att känna … lite försiktigt .. men sen var hon såld! Vilken MJUK päls, sa hon. Feel like my pyjama sa hon sen. *skrattar* Hon tänkte nog på flanell då antar jag … Så då är Phoebe en flanellkatt då alltså ….??!
Vad har ni fått för kommentarer när de träffat era cornishar??! :)
Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com
ufo
får
Min lille son har en kompis som inte vågar komma hem till oss om vi inte stänger in katterna. Han är totalt livrädd för dem, han tror att de kommer från en annan planet!
Men visst, är man 6 år och har lite livlig fantasi så…

Jag har en kompis som är livrädd för Mistie! Hon tycker att hon ser ut som en råtta! Och då kan jag tillägga att min kompis är 25 år…
cherish det var roligt..flanell.. ja de är ju som små ulliga gosedjur i pälsen så lena och goa.. 
#4 ha ha.. känner igen det, min sambos killkompisar två stycken, en 22 & en 25 vågar inte ens ta på katterna och tycker att de är läskiga..
Jag träffar tyvärr sällan någon som tycker de är fina direkt.. men för mig är de den vackraste rasen i världen!!
Anna77: Ja jag har oxå fått höra att de ser ut som både får och UFO. :) Ärligt talat tyckte jag oxå de var fula första gången jag såg dem, tyckte bättre om devon-utseendet. ;) Men när vi fick vara tillfälliga fodervärdar åt Phoebes mamma blev vi bara så förälskade, pälsen var nog det som knäckte oss tror jag. ;) Kynnet är lika för båda raserna - busiga, nyfikna och vill alltid vara med!
För mig är hon den vackraste katten i världen - även om jag älskar familjens andra katter lika mycket, men hon är lite mer speciell … går inte förklara … ni förstår kanske …?
Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

Det allra roligaste jag fått höra var när jag var ute med Karin i koppel och en granne kom fram och frågade "Är det en perser?"

Perser!?!?!? Visst har jag väl fått höra att jag har Siameser här hemma, men det är ju iallafall i närheten liksom!
#7 Fick höra samma sak fast om min sphynx. "öhhh… är det en…öhhh…perser??"
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se
#6 förstår precis.. Näsan är min favorit trots att jag älskar alla katterna lika mycket!
#7 * ha ha* 
Mina vänner frågar alltid första gången der ser min Cornish "Är detta en katt". Jag svarar alltid "Nej, det är en apekatt".
Hos mig säger många "Pälsen känns som silke"