Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikett: avel-genetik-och-uppfödning
Läst 642 ggr
LykkeLii
0

Vilken tidpunkt brukar era tycka det är dags?

När era honor fött kattungar, vilken tid på dygnet har det varit? Morgon, dag, kväll eller natt?

Lite nyfiken då jag inte har någon erfarenhet.

Den vågade och eleganta clownen - Cornish rex

Följ med vår vardag med Cornish rex, blogg.ilfirins.se

MonicaLagerquist
0

Mina tjejor har fått sina kullar vid olika tid på dygnet.Några på natten några kullar dagtid och några på kvällen.

Kattutan men stolt Plåtis ägare

Eine
0

Efter 20 år så kan jag säga alla tider på dygnet,med lätt övervikt på 02-06 på morgonen.Den jag minns bäst är en tidig Juldagseftermiddag,med min syster och våra då ganska små barn sittande runt om honan.Så lugn och trygg och säker var honKyss ,och födde mina första maskade ungar.En brunmaskad hona och crememaskad hanne med vit tå.. De fick namnen Djäknens Pei Pei och Djäknens Lord Greystoke.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

[Silkwaves]
0

Vid alla tidpunkter, men flesta förlossningar har börjat mellan 4-8 på morgonen.

MyTwiggs
0

Instämmer! Jag har haft variation, men nattetid-tidig morgon har varit poppis. Man får vaka när det lider mot slutet av dräktigheten. Kisi säger till när det är dags, så man vågar blunda lite. Model spelade cool in i det sista, så jag blev nästan förvånad när vattnet gick Flört

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

citrina
0

Vår hona som fått 2 kullar har fått dem under natten, mellan 02-06.

LykkeLii
0

Anade att det skulle bli varierande tider Glad

Fast det är några dagar kvar så börjar vi att ställa klockan på natten för att kolla till henne, så inte vi blir som zombien ev. om det skulle komma på natten.

#4 Jag hoppas att Tilla gör som Kisi när det är dags.

Xenomorphs
0

en kull 09:30 på förmiddagen
en kull klockan 15:00 på eftermiddagen
en kull klockan 16:30 ppå eftermiddagen

-- Eternity is a very long time --

[Wiveka]
0

kull 1 09.00

kull 2 02.45

kull 3 11.09

kull 4 18.08

kull 5 13.51

Eine
0

#6 är det en delningskull? Annars är det ingen fara om hon startar utan digSkrattandeDu vaknar när hon börjar,i alla fall om du sover ihop med henne.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Spotless
0

Här har det också varierat väldigt. Skrattande Jag gör som ni, ställer klockan när det börjar dra ihop sig, från och med dag 63. Min kära mor som sover tyngre än en björn i ide har försovit sig ett par ggr (hon ställer också klockan på var annan timme när det börjar närma sig) och vaknat när både en och tre ungar varit födda, det har gått bra det också.

Oroa er inte, de flesta honor visar tydligt att det närmar sig, flera av mina vill hålla tass från och med dag 63 och kräver att jag ska titta på bara dem och tala om att de är sååå duktiga. Skrattande Känner jag Tilla rätt kommer hon att vara tydlig och säkert hålla ordentlig koll på er.

AlexH
0

Min första kull födde första babyn vid 9 på morgonen..

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

Xenomorphs
0

Min sista kull kom redan dag 61, och vi fick 4 välskapta ungar så hade jag ställt in mig på dag 63 och framåt så hade jag missat alltihop.

Med detta vill jag bara säga att de små kan titta ut betydligt tidigare än vad vi tror :-)

-- Eternity is a very long time --

LykkeLii
0

#6 Nej, det är ingen delningskull utan bara första gången för oss och vi är taggade Flört.

#10 Jag hoppas att Tilla säger till.

#12 Vi har ställt klockan sedan dag 60 och kollar även till henne på dagen. Lämnar henne aldrig ensamen, sedan så söker hon mycket mer kontakt nu de senaste dagarna.

Igår var även en god vän över och kikade på kulan och hon trodde att de inte kommer inom de närmsta 2dagarna, för de har inte riktigt lagts sig i läge och ingen mjölk kommit.
Men alla som känner Tilla vet att hon ÄLSKAR att suprisa och lura oss, så det är liten extra spänning här hemma. Skrattande

Clee
0

För människor är det ju så att man oftare föder nattetid eftersom stresshormon konkurrerar med de hormon som stimulerar födsel och värkar. När man sover som bäst och kroppen är fri från stress är det alltså ofta fritt fram för "föda barn"-hormoner. ;-) Kanske funkar det likadant med katter?

rexmamma
0

Kull 1: 16.00

Kull 2: 20:50

Kull 3: 20:20

Kull 4: 12:40

kull 5: 21:00

kull 6: 15:50

kull 7: 21.55

Det här är tiderna när första ungen tittar ut, själva förlossningen börjar förstås tidigare. Våra honor har haft godheten att inte börja föda mitt i natten, men nätterna innan förlossningen sover i alla fall jag väldigt lätt.