Kattgård el liknande
Vi har under några år stängt av en del av vår altan för katterna och låtit dem vara där. Problemet är att det är i västerläge och det blir så himla hett på somrarna och då kan man inte ha fönstret öppet mot altanen, hettan inomhus blir då olidlig.
Nu funderar/planerar vi att bygga en kattgård el liknande på baksidan där det är skugga och svalt och därför tänkte jag höra med er som har kattgårdar el så, hur har ni byggt dem? Jag vill gärna se bilder!! :) Har ni använt nån speciell ritning? Jag vill oxå gärna se smarta lösningar på hur ni "inrett" kattgården oxå. Om den används för vinterbruk, har ni utrustad den på nåt speciellt sätt då …?
Alla förslag, idéer och all inspiration emottages tacksamt!! :)
Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com
Kan ge rådet att söka på nätet efter kattgård eller rastgård, så kanske det kommer upp flera länkar, vet att det funnits en superfin en ute på nätet…
http://www.textochbild.se/lovelejonell/foton/kattgarden.html
där tror jag den finns *L* den är då superfin!!!
Lycka till…//Mia
Åh, intressant! Jag har varken hus eller altan, men någongång ska jag väl också kunna få bygga en kattgård hoppas jag!
In med bilder på era kattgårdar nu! 
#1 wow vilken kattgård!

#1 Ja, den kattgården var inte dum!! Måste bara köpa ett hus med en stor trädgård…
Är det ingen här inne som har byggt en kattgård? Kanske lite mindre avancerad än den i länken.

vad läcker den var!
Det är inte en kattgård. Det är ett kattlandskap (positivt)! Men vad härligt för katterna
Tack för länken!!! Åååh den var jättefin! Maken undrade om tomten ingick i byggnationen oxå … ;) Ja hade vi haft så stor tomt hade det inte varit nåt problem såklart.
Men jag skulle vilja få se bilder på lite mer "normala" kattgårdar … :) Är det ingen här som HAR kattgård till sina katter??! Ni som har hus menar jag då ….
Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

Har inte själv kattgård men här finns lite länker till byggnad av kattgård
http://www.lobyn.com/kattgard.htm

Nja kattgård vet jag inte om den kan kallas, vi har inte något så avancerat som i länkarna här ovan, men vi har nätat in ca 100 kvm på baksidan av huset med 180 cm högt hönsnät. Köksdörren är i inhängnade och det funkar jättebra. Katterna älskar att vara ute och jaga varandra i skogsbacken och till våren skall vi utöka så den blir nästan dubbelt så stor och de får en fin ek att klättra i. Jag har ingen riktigt bra bild som visar hela….men ni ser nätet i bakgrunden.
Jättefint Aje! Mysigt att katterna kan ströva lite i gräset, men ändå kontrollerat!
om man går in på www.mainecoon-katten.se och deras forum…det var så lång adress men jag sökte på google med dessa sökord ihop: *kattgård*Näta in*Balkong*
jättefina foton på olika "kattgårdar"
speciellt nummer två av länkarna till mainecoon forumet!!!
Själv har jag tur *L* om vi hittar oss en rex kisse så har vi nu till våren helt inglasad veranda *L* ska bara göra några nätfönster som man kan sätta in för att få luft!!!