Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 383 ggr
Lullan1
0

Min lilla padda!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ville bara stolt visa upp en liten "bildbomb" på lilla skruttan här hemma, bara så ni får se hur mycket hon växer och frodas! Hon heter S*Godreigns Styx (Jissa) och är snart 4 månader.

Här är hon 5 veckor gammal!

Lullan1
0

Här är hon ca 10 veckor!

Lullan1
0

Tillsammans med mamma Thera, lika som bär?

Lullan1
0

Första steget ut ur transportboxen efter en låååång resa från Uppsala till Gotland. Det är inte alla katter förunnat att ha åkt båt inte! Flört

La_Joz
0

Mer! MER!!

Lullan1
0

"Du är allt lite läskig, får jag känna på dig" tycks Doris säga….

Lullan1
0

Redan första dagen sov Jissa och Findus tillsammans! Han är alldeles underbar med "sin" lilla bebis!

La_Joz
0

Så söta de är!!! Vi vill se ännu mer!!

Lullan1
0

Min alldeles egna lilla trollunge! Kyss

Lullan1
0

I tryggt förvar mellan Doris och Findus

Lullan1
0

De är alltid tillsammans!

Lullan1
0

Så här sitter de på tvättmaskinen varje gång man är på toan, duschar eller badar! De är inte så finkänsliga av sig, så de går gärna med gästerna in på toan också. Skulle gästerna (av någon anledning) stänga änglarna utanför så blir det skönsång!

La_Joz
0

Åh! De är verkligen som en liten familj! Jag hoppas Mistie ger sig snart och inser hur mysig Isa är…

En fråga… Jag har en sån där "element-säng", men varken Mistie eller Isa ligger i den. Vad är hemligheten?

Lullan1
0

Leka i handfatet med vattendroppar är jättekul tycker Jissa!

Lullan1
0

#12 Ingen aning, men mina katter älskar värme och elementen är varma så de ligger gärna där. Sen är ju sängen lite mjuk och go, de kan liksom mysa ner sig där allihopa (än så länge).

Lullan1
0

Här har jag tagit en närbild på morrhår som INTE finns…

NÅGON (säger inget namn) här i familjen naggar av lillstumpans morrisar… Hoppas de växer ut så småningom…

Lullan1
0

Nospuss, Jissa och Findus! De är bästa vänner!

La_Joz
0

Ja, det var varken många eller långa morrhår där inte… Men hon är ju underbart söt ändå!

Lullan1
0

Trött liten flicka!

Lullan1
0

Full i bus!

Lullan1
0

Oj vad bilder det blev Generad Jaja… jag sa ju att det skulle bli en massa och det blev det!

Bara en till…. på Jissa och Doris!

La_Joz
0

Du får gärna lägga in fler!!! Jag tröttnar aldrig på att titta på kattfoton!

Lullan1
0

Tack La_Joz! Visst är hon söt! Måste bara få berätta!

Jissa är förövrigt en väldigt pigg och glad kattunge! Hon har så smått börjat få pli på oss och hon har lärt oss hur hon vill ha saker och ting.
När hon känner sig ALLDELES ensam och övergiven så sitter hon mitt på golvet och mjauar för allt vad tygen håller! Hon tystnar inte förrän man lyft upp henne! Hon ser så eländig ut när hon sitter där och tycker att alla har glömt bort henne.
Findus brukar komma som en riddare i skinande rustning och "rädda" sin lilla prinsessa (om inte jag hinner först).

Jissa är riktigt tuff och brottas ordentligt med både Findus och Doris, Findus är jättesnäll och brottas lite försiktigt 
tillbaka, Doris däremot blir sur när Jissa blir alldeles för framfusig. Då brottar hon ner Jissa (och kan du tro) Jissa ylar som en stucken gris och Findus kommer och räddar lilla prinsessan ur Doris grepp.
Sen blir det oftast en liten dispyt mellan Findus och Doris, Jissa busar då redan med nåt annat… Ja, hon är så söt så….

Kan inte låta bli att sätta in en bild till, var det "bildbomb" så var det!

La_Joz
0

Åh… Så gulligt! Det är svårt att låta bli att plocka upp de små liven när de sitter där på golvet och mjauar.

Och Lullan… Det kan aldrig bli för många foton!

Lullan1
0

Hihi, nä… jag är inte nödbedd precis!

A-M.H
0

Härliga bilder . Kan som sagt aldrig bli för många. Jag fastnar har i timmar …ofta…och tittar på bilder, okontaktbar för omvärlden. Kyss

Lullan1
0

#25 Tack, kul att min "bildbomb" uppskattas!

Anna77
0

grabben och jag upskattar bildbomben med Glad

Jättesööööta bilder!!

Lullan1
0

Jag har nog ett par till hemma på lager…. får se om de dyker upp ikväll!

cherish
0

Helt underbar bildserie!! Åh så jag njutit mellan snörvlingarna!! Tack Lullan!

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

Aje-T
0

Åh Lullan1, dina katter är ju bara för underbara!!! Kyss

Lullan1
0

Tack snälla ni för allt beröm! Mina katter är mitt allt, jag vet inte knappt vad jag gjorde eller levde av innan de kom in i mitt liv!

Nu ska jag terra er med lite fler bilder…. Generad

Lullan1
0

Puss på dig min vän!

Lullan1
0

Visst har hon blivit stora tjejen! Den här bilden är tagen i gårkväll. Hon är nu snart 14 veckor, min lilla padda!

Anna77
0

mina katter är mitt allt, håller med Lullan…!! Katterna är min "batteriladdare" Skrattande

Lullan1
0

Ja, visst är de! Skrattande

stumpen30
0

..Lullan1….ja dina katter är verkligen underbara o titta på…antar att de är lika underbara o mysa med…Glad

Lullan1
0

#36 De är jättegosiga, alla på sitt sätt. Doris gosar när det passar henne, Findus gosar alltid och Jissa gosar när hon har tid!

stumpen30
0

#37….helt underbart ju Kyss