Pee Wee + Sand?
Ja.. Som rubriken lyder.
Jag har sen ett tag tillbaka använt mig utav Pee Wee lådan och träpellets men jag tycker det luktar för mycket utav kisset om man inte tar det direkt ur underlådan även om man har lite pellets där med som suger upp.
Jag har istället provat sand men jag gillar det verkligen inte… Som vi bor nu måste vi ha kattlådan i duschen på grund utav planlösningen och det fungerar bra med pelletsen i och med att det inte går ner i brunnen men det går inte att undvika med sanden.
Dock tycker jag att det är nästintill luktfritt med sand.
Då kom jag på idén att jag har sanden i underlådan på Pee Ween, som då inte sprätts upp och vanlig träpellets i överlådan…..
Vad tror ni om det? Då kappslas kissdoften in i sanden och är lätt att slänga, bajset kan jag slänga rätt i toan…
För Juno verkar det inte spela någon roll, hon går på både pellets och sand så ur den aspekten behöver jag inte fundera.
Jag annväder Pee Wee och är så nöjd!!Men jag köper påsar som är till kattlådor och har i den undre,och en näve pellets på där då suger det upp,och sedan är det bara när det är dax arr byta,ta påsen och knyta i hop.Tror oftast det luktar mest från plasten i lådan.
Köper du eldningspellets?För pelletsensom finns att köpa till lådorna,då luktar det pyton!!

Hmm.. Jag gillar inte lukten av kissblöta pellets, det är nog där det ligger, samt att jag inte kan ha kattsand som sprids över hela badrummet och ner i golvbrunnen, tänkte kolla om någon annan gjort som jag. :)
Påsar som är till kattlådor?
Påsarna finns bla på Granngården,då behöver man aldrig skura underlådan!Köper du eldningspellets?För det luktar inte tycker jag..

Jag har köpt den där gula påsen som finns på mataffären.. Vad den nu heter. Hmm…
Får prova mig fram men jag har lite everclean kvar så vi får väll se om det fungerar i underlådan. :)

Har ni provat worlds best cat litter? Det är gjort på majs och kanske vara bra istället?
Kolla filmen på youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=Gj7x04sws2k&feature=related
Ganska larvig reklam men många tycker den är bra. Dock så smakar det så kostar det: http://www.hemfoder.se/world-s-best-cat-litter-original-7-5-kg/
Jag har aldrig provat den, jag kör extreme classic gold label men ska prova denna sen och så om det är så catchy som reklamen är =)