Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettövrigt
Läst 926 ggr
Bogey
2010-06-14 01:58
0

Se oss!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Gittan
2010-06-14 10:45
0

Den här informationen kan behövas nu när alla motorcyklar kommer ut.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

[Silkwaves]
2010-06-14 10:53
0

Japp - och jag kontrar med - Håll hastighetsbegränsningarna - De gäller även motorcyklar…. (bor vid mycket motorcykelpopulär krokig och smal väg där bilar vanligen kör 50km/h dvs håller hastighetsbegränsningen) Motorcyklar har tydligen "egen" hastighetsbegränsning… I varje fall på "roliga" motorcykelvägar som de här ute på Ingarö…

Tänk på att det är inte bara är motorcyklisterna själva som lever farligt… katter, hundar ,barn och vuxnafår hålla sig undan…

Och en annan sak klä er inte svart. Neonfärger är ett betydligt bättre val.

Gittan
2010-06-14 10:55
0

Kan bara instämma, men numera har väl många MC-förare reflexväst på sig. I alla fall i mina hemtrakter

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Bogey
2010-06-14 12:16
0

#2 Jo jag håller med. Visserligen ligger jag själv i överkant på hastighetsbegränsningarna ute på krokiga landsvägar men kommer jag in i byar och små samhällen håller jag alltid igen. Både för att visa hänsyn men även ren självbevarelsedrift med många utfarter, lekande barn och husdjur.

Jag vet inte hur det är runt Ingarö men här i Dalarna upplevar jag väldigt ofta att bilar generellt är dåliga på att hålla 50. Har jag visslat om en bil på 70-90sträckan och det sen kommer en 50-sträcka genom en by så kan jag nästan räkna med en irriterad bilist uppe i baklyset, speciellt om 50-sträckan inte är alltför kort.

Reflexväst kommer jag aldrig att dra på mig men en jacka i snygg design och med olikfärgade fält kan jag tänka mig. Nytt ska inhandlas inom en snar framtid så vi får se vad det blir Glad

eller möjligen

EvaG
2010-06-14 13:06
0

Det viktigaste är att alla blir uppmärksamma på att cyklar, mopeder och motorcyklar kommer ut nu. Sedan kan man diskutera lagöverträdelser från alla håll och kanter. Dessa överträdelser förekommer, inte i liten skala heller, och det spelar ingen roll vilket fortskaffningsmedel vi använder.

Medarbetare på Vilda västern iFokus