God Morgon Fredag11/7
God Morgon!
Nu kom regnet.Tur att jag har syjobb att göra så slipper jag vara ute och blöta ner mig.
Till kvällen ska vi grilla kungskrabba ska bara fundera ut någon god sås till.
Stolt ägare till tre La permer

Regnig dag. Skönt! Jag slipper fundera över om jag ska gå ut och promenera eller inte. Stannar inne och dricker te idag. Tvättstugan kanske ska få jobba lite idag också. Passa på när man inte har något annat för sig.
Fick ett SMS från Twiggie i natt. Hon satt på Hard rock café och roade sig. Inte utan att man blir lite avis på henne, där borta i värmen.
#0 Åh, kungskrabba! Om det blir något över så kan du få min adress 
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Du är så välkommen.Vi har en kamrat som direktimporeter kungskrabba så vi har frysen full.Igår körde min man kompisens båt med vår bil ner till hamnen så idag lär förrådet fyllas på för han brukar betala med krabba.

Jag som älskar kungskrabba! Lyllosar!
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
Goddag i regnet!Svalt och skönt.
#0 Saffransaioli: Finhacka vitlök, häll i saffran, ägg gulor och vinäger. Häll droppvis i oljan samtidigt som du vispar. Använd gärna elvisp. Smaka av med salt.
Gott till alla skaldjur
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Det ska jag testa men det måste nog bli en såss till yngste sonen äter inte saffran i någon form.
#5 Vad tror du om denna ?
**Avokadomousse
** 2 st avokado
2 dl crème fraiche
1 st vitlöksklyfta
3 msk citron saft
0.5 tsk salt
0.5 tsk svartpeppar
eller: bara creme fraiche med gräslök och lite andra örtkryddor,salt och svartpeppar
..
Åhh, kungskrabba
det äter vi till nyår då jag är allergisk mot hummer.

Har sytt fyra burskynken nu fattas det bara broderiet.Hade slut på guldtråd så jag har ringt in till affärn och berättat vad för tråd jag vill ha och sen får sonen gå förbi och handla när han är på väg till jobbet ibland är det knöligt att bo på landet och ha tre mil till tygaffärn.
Funderar på om jag har gjort nog med nyttigheter idag.Har passat
på att ställa ut mina krukväxter och låta
regnet ducha dem.Borde bära tillbaka dem ny men saknar energi för det.

God kväll!
Har precis kommit hem från jobbet. Jag var lite sen på vägen dit och tänkte på annat och tänk vem som stod bakom en buske…. Farbror Polisen. Jag blev 3200 kronor fattigare…. jag som redan kände mig så fattig. Nu ser jag till att hålla hastigheten ett tag
Ha en trevlig kväll!
#9 Oj då.Jag undrade just vad polisen gjorde bakom busken(kissade kanske
)---trist att du körde för fort.Men du kunde ha förlorat körkortet också.

Hoppsan.Tur att de inte tog körkortet.

#10, 11 Precis vad jag tröstar mig med! Det hade inte varit roligt med ett arbete 4,5 mil hemifrån utan kommunala kommunikationer.

#14 Fanken så snygga vågor!!Krama lilltösen!

15# Det ska jag göra. Bustjejen min! Hon är Emil i Lönneberga, minst sagt. :)