uppmärksamhetshets här hemma...
jag har ett argt ryggskott sedan en vecka och är sängliggande och det är nu sista veckan för denna terminen på sjuksköterskeutbildningen vilket betyder att jag är extra trött och med toleransnivå noll vilket innebär att jag inte har möjlighet att busa runt med katterna för jag behöver vara stilla och sen behöver jag fokusera på en slut tenta i psykiatri på lördag.
det här känner framförallt min Lova av, hon är som en plåsterlapp och vankar av och an och uttrycker sitt missnöje högt och tydligt…kommer och kurrar och sätter sig helt sonika på mitt bröst när jag ligger och läser eller skriver på datorn, kör in nosen i närborren, örat ja ALLT för att hon vill att jag ska SE henne.
Vi myser ju hela nätterna och jag kan just nu inte ge henne det hon behöver och ibland tänker jag men sötnosen, " gå och lek med de andra två vild djuren"…de har inte alls ett lika uppdämpt behov av sin matte.
Säg att man ibland får känna sig trött på att vara en aktiv Cornsihrex ägare…JAG ÄLSKAR MINA DJUR…tro ingenting annat!!!
När hon beter sig så här känner jag mig värdelös även om jag rent förnuftsmässigt vet att jag inte är det. Herregud jag fyllde ju 40 i april och vet bättre 
Förstår ngn vad jag menar öht?
hälsar en mycket trött småbarnsmamma * läs Cornishrex ägare*

Du ibland är mina katter väldigt billiga kan jag ju bara säga.
När de gör hyss och har sönder dyra hörlurar som är sonens .Eller gnager av kablar så att mannens dator haverarer.
Stolt ägare till tre La permer

Tack Monica…*pust* 

Jag kan trösta dig med att min Tindra kan gosa ihjäl mig ibland. Helst om jag är väldigt trött, hon hon spinner slickar små mycket försiktiga slickar på en bar arm, mjölktrampar spinner spinner går mellan mig och boken jag håller på att läsa……
Ibland blir jag riktigt trött på henne, men sedan ser jag ju att hon bara talar om att hon älskar sin matte mest i hela världen

#3 jag vet att det är kärlek och just därför ramlar mitt samvete över mig 
#4 jag brukar fundera på att skänka pengar till någon som tar över mina katter .De kan kännas som pest och plåga när man är stressad eller sjuk.Jag brukar slänga ut några nya leksaker på golvet för att få lite ro ibland.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

#5 Bra tips Eine, jag har en påse som jag brukar byta leksaker ur…dags att ta fram den nu! Du ser jag kan inte ens tänka i gamla banor längre
men så är det med stress och smärta man kan inte tänka klart…TACK!

Du är verkligen inte ensam, ibland (som nu) går de mig på nerverna. Så fort jag sätter mig framför datorn så kommer en liten Tuss och pipgnäller övergivet och vill ha uppmärksamhet. Om hon inte får min odelade uppmärksamhet så länge hon vill ha den (med odelad menar jag att jag måste titta på henne och klappa henne med båda händerna, en hand duger inte) så välter hon papperskorgen eller biter på sladdarna till sambons eller min dator. Det är tur att mitt tålamod med katterna vida överstiger mitt tålamod till allt annat i livet… 
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.
Känner igen det
Tapini är verkligen överpratig ibland och övergosig

Min Vinga sätter sig ALLTID på min laptops tangentbord. Där är hon inte alls ivägen. Annars så kommer hon och vill mysa mellan 02.000-05.00 på morgonen. Slickar en i ansiktet och ger sig inte, även om man "gömmer sig". Då går hon till min sambo istället. ;) Amelia gnäller när hon inte får uppmärksamhet eller när hon inte får göra det hon vill.
Håller med alla andra här. Ibland är de billiga, trots att man älskar dem mest av allt i hela världen. När man har lite tid eller när de vräker ned ens grejer så att de går sönder.
Kämpa på. :)