Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettövrigt
Läst 594 ggr
Leffe
0

Kattpresentation

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kan du berätta om och visa bilder på dina katter (inte bara Cornish utan alla dina katter)

Jag börjar med min idagsläget äldsta katt. Detär Cornish Rexen S*Trickster's Mirage en Mauve, kallas till vardags för Mirre. Han har blivit Internationell Champion och Internationell Premier. Han är född 1993-08-08

Leffe
0

Här är S*Vågen's Bond, tilltalsnamn Pysen. Det är honom du kan läsa om under Kåserier. Han är född den 30/9 1995. Har tagit titlarna Grand Internationell Champion och Grand Internationell Premier inom FIFe samt Premier inom IDP. Han har lyckats bli Best of the Best en gång. Är världens hussegris

Anna77
0

vilka snygga katter!!

Anna77
0

Här kommer S*Charolai's Emrick Född 2005-04

Tilltalsnamn Näsan   Bästa vännerna är huskatten Nilsson och orientalen Puma och chihuahuan Gizmo

Intressen är sova i mattes säng och leka med fjädervippan och kompisarna

flis
0

Jättefina katter. Kul att se att rexar kan bli så gamla och vara friska.

La_Joz
0

Här är Mistie. Hon heter kort och gott Mistie! Född 2001-09-11. Har bott hos oss i snart 6 veckor. Hennes intressen är att gosa och tugga på mattes naglar!

La_Joz
0

Här är S*Velvetyhills Galadhriel. Hon kallas för Isa, och är född 2006-11-11. Hon har bara bott hos oss i tre dagar, så än så länge är hennes störta intresse att reta Mistie. Och hon älskar att ligga på den varma, bärbara datorn!

Leffe
0

Här är en bild på Sissi, S*Trickster's Leontyn, min första Cornish. Hon är basen för min uppfödning. På utställningr tog hon titel Internationell Champion. Hon föddes 12 maj 1993 och gick bort 13 augusti 2004. Det är en bild på henne som jag har vid min signatur

Leffe
0

Min första skogis, tillika basen för min skogisuppfödning, heter S*Frostnattens Fröja, till vardags Fröja. Hon är född 1999-09-11. På utställningsfronten är hon inom FIFe Premier och i IDP Grand Premier.

Leffe
0

Här är katteriets terrorist, S*Grändens Brynhilde, kallas Fialotta. Född den 24 april 1997. Hon har också haft en stor betydelse för min uppfödning. Hon är Champion både i FIFe och IDP. Hon är den som bestämmer nu i katteriet sedan de äldsta honorna gått bort

ingor55
0

Det här är min Prinsessa. S*Cubic Zirconia Lilac Kamelia.

Hon kallas för Missan. Är född 1999-09-20 

Jag har haft henne sedan januari 2003. 

Hon vet hur man äger en människaCool 

Sover på en egen kudde brevid matte. Spinner mig i örat tills jag somnar. GOTT

EvaG
0

Här är min huskatt Lisa född 2002.

Medarbetare på Vilda västern iFokus

ingor55
0

Det här är mitt Prinshjärta. Baileys. Halvskogis

Född 2001-09-26

Han kan nästan gosa ihjäl sig. Älskar att sitta på armen och bara njuta.

ingor55
0

Och här är min Docka, Flisa. Syster till Baileys. Vanlig huskatt.

Född 2001-09-26

Hon var mycket skygg förut men har kommit på att det är UNDERBART att gosa, och går gärna emellan när Baileys är framme. 

Annars har hon varit familjens klättrare

Anna77
0

Här kommer katt nr 2. Orientalen Viola OSH n Var, tilltalsnamn Puma. Hon är född 2006-03-28

En underbar liten tjej som alltid är glad och världens socialaste och keligaste katt. Bästa kompis med Näsan Crx, se tidigare presentation. #3 och Nilsson, huskatt.

La_Joz
0

Puma är en riktig läckerbit!! Henne skulle jag lätt kunna komma och kattnappa!

Anna77
0

Här kommer huskatten Nilsson, fem år ca, en katt jag köpte från Oskarshamns katthem för 1,5 år sen som sällskap till Näsan.

En helt underbar varelse som alltid är med! Han är alltid i samma rum som jag är. Bästa kompis med Näsan och Puma. Gillar inte vår chihuahua något vidare.. Lekfull och ultrasocial myskatt.

Lullan1
0

Vad kul att titta alla katter, även om de inte är lockiga! Jätteskoj!

Här kommer en bild på Sigge, min katt vi hade när jag var liten. Hans bästa poare ligger brevid, en Golden som hette Zagall.

Lullan1
0

Här är en bild på min första raskatt, en Maine Coon kille som heter Sudden. Han lever gott hos svärmor, han fick flytta dit sedan jag utvecklat allergi. Han är född 1997, så han är en kille med pondus nu för tiden! Vikt mellan 8-9 kg.

Lullan1
0

Här är en bild på Bamse, en alldeles underbar katt som jag aldrig kommer att få igen…

Läs mer om Bamse här

Lullan1
0

Självklart kommer här en bild på Doris, mammas lilla loppa! Hon fyller 2 år i december.

En riktig lady som jag skulle vilja beskriva så här:

- Fisförnäm
- Frusen
- Nyfiken
- Sällskapssjuk
- Glad
- Påhittig

La_Joz
0

Hon ser verkligen ut att ligga bekvämt där på elementet… Fundersam

Lullan1
0

Ja, fråga mig inte hur hon krånglar sig dit! Det är bara hon som kommer upp på elementet, det gör inte de andra två… Glad

A-M.H
0

Detta är Alf, våran stora matälskare. Han sjunger vid skåpet där maten förvaras. Egentligen är han på diet, men vad han har lurat sin "mamma" och mumsat i sig de andras mat.

Lullan1
0

Och så har vi självklart Findus, en matglad pojke i sina bästa år! Han har nyss fyllt 1 år och är kastrerad.

Att beskriva honom är lätt:

- Lekfull
- Pratig
- Klantig
- Snäll
- Mjuk

Lullan1
0

Till sist, minst men absolut tuffast! Lilla fröken Jissa, snart 4 månader. Kankse ska hon få gå på dejt med en kille när tiden är mogen, men det är ännu för tidigt att säga… vi får se…

Jissa kan beskrivas så här

- Tuff
- Orädd
- Hungrig
- Totalbusig
- Skönsjungande
- Sällskaplig

A-M.H
0

Lilla Cigge snart 8 månader. Har hundratalsbilder på de två andra, men de är tagna med en annan kamera och går f-n inte att få "in" här från Adobe. Känns lite orättvist mot de andra. Har ljuvliga foton på Alf i sommarskogen, men ger upp. Ni får Cigge o "mamsen" som tittar ut mot den kommande vårsolen. Nyvakna och med morgonrock.Hmmmm..Cool

smirik
0

Iris som också heter S*Magicbrook Uptown Girl. Hon är född 2005.11.28 men även om hon är vuxen nu är hon fortfarande mattes bebis.

Hon har ett underbart temperament, är lekful fast misstänker hon har ADHD Flört (är oftast aktiv en 10-15 timmar i dygnet)

Hon är den mest kärleksfulla katt jag någon gång har träffat, hon pussar alla i ansiktet, stora smaskiga katt pussar och är alltid där vi är.

Gittan
0

Ni har fina katter allihop.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Lullan1
0

Det är kul att se lite andra katter här också!

EvaG
0

Gud vad fina katter ni har!

Medarbetare på Vilda västern iFokus