Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 735 ggr
miarosa
0

Cornish rex tillsammans med devon rex funkar?

Hej på er!

har nu funnit en Cornish pojke som ev är intressant som kompis till min Devon rex. Båda har samma mjuka temperament och är kastrerade så det borde bli bra, det hoppas jag verkligen på!

Fick höra att devon och cornish inte alls går bra ihop pga olika "raslynne" och blev rätt förvånad faktiskt.

Är detta ngt som stämmer??

Finns det ngn här som har devon och cornish tillsammans?

Mona22
0

Vad menar du med "raslynne"Glad? att de inte tycker om andra raser eller ? Vi har cornish med en skogis och de är superbästisar. Vi har haft exotic och oriental med rex och det funkar med. Jag tror det borde funka bra med devon-cornish.Skrattande

miarosa
0

Ja det var det jag tyckte lät så underligt!

Att Cornish inte skulle funka med devon för att de är såpass annorlunda i sitt lynne. Skitskumt. Det handlar väl mer om individerna då i såfall!

Jag kan ju förstå om en perser inte tycker att det är så lattjo med en sjövild devon som vill leva rullan jämt, men tillåmed dom lever rullan ibland, lika väl som en devon kan ligga å sova en halv dag. Så nä jag kan inte riktigt tro det jag hört, jag har en känsla av att det var två katter som bara inte gick ihop, och detta pga personkemi eller ska man säga kattkemi!? ;)

[Silkwaves]
0

Det finns inget som säger att det inte funkar mellan en devon och en cornish - absolut inte. Det finns inget däremot som garanterar att två devon eller två cornishar eller vilka två katter du än tar, funkar ihop. Det är precis som miarosa skriver kattkemi det handlar om.

Oftast går det bra att sammanföra två vuxna katter men ibland går det inte alls tyvärr. Oddsen är bättre om båda katterna är kastrerade och ännu bättre om en av dem är en kattunge eller ungkatt.

miarosa
0

det var exakt så jag tänkte!

Vilken tur att det är två supermesiga kastrater det handlar om då! varav ena är kärlekstörstande och den andre utstött!!

håller tummarna att dom dom ska finna varandra och kunna få vara bästa vänner för resten av livet nu…

Jag vill ju bara att min lille prins ska få vara riktigt  riktigt lycklig!

Xenomorphs
0

Man kan ju ha cornish rex och hund tillsammans. Snacka om olika kommunikationssätt och lynne…..

Det går säkert finfint att ha cornish och devon tillsammans förutsatt att individerna tolererar varandra.

-- Eternity is a very long time --