Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettomplacering
Läst 1969 ggr
Natali
0

Katter omplaceras och söker fodervärd.

Mitt liv funkar inte längre. Därför måste jag minska ner på kattantalet. Har länge försökt detta, men när jag trodde jag lyckats hitta ett omplaceringshem så kom katten tillbaka, plus en hona jag hade ute på foder. Så här sitter jag med 7 katter. Det funkar inte.

Jag ska presentera katterna här nedan. 4 st av dem är Cornsih rex.

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Natali
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Först ut en 6 år gammal hona. Hon behöver ett hem med mycke tuppmärksamhet och tid. De bör inte ha många katter, men en sällskaps katt går bra.

Hon är mycket snäll och trevlig dam. Hon omplaceras för kostnaden för besiktning och kastrering.

Natali
0

Sen en tre år gammal dam. Svartsköldpaddspotted med vitt.

Saga kan omplaceras helt eller lämnas ut på foder 1 år, för att sedan övergå kastrerad.

Vill du vara fodervärd så måste du bo i närheten av Umeå!

Saga har försökt få ett eget hem länge, men detta har inte funkat alls.  Detta är dock sista försöket, jag kan inte låta henne genomlida mera stress av flytt. Hon tycker inte om mina sphynxar, så hon kan inte bo hos mej (läs anfaller och attakerar).

Hon är en mycket kelig och tillgiven katt, bara man lär känna henne.

Hon är inte en katt som går att ställa ut, då hennes päls på rygg och sidor finns där, men är inte tillräckligt lång.

Hon har ett otroligt häftigt psyke, hon backar inte för något. Promenad i sele är jätte spännande, även om det kommer en hund.

Natali
0

Ev söker jag fodervärd åt två cornish rex killar.

Först ut är en blåtabby maskad kille som snart blir ett år. Han är "chippad" så snart hoppas jag på att han "blir kastrat" i ett år. Mycket trevlig snäll och kelig.

Om du är intresserad så måste du bo nära umeå, veta vad det innebär att ha fertil hane.

Ingen kostnad, men det dröjer ett tag innan katten "blir din".

Natali
0

Näst ut är min underbara importhane. Jag vill inte gärna lämna ut denna kille, ens på foder alls, men har du rätt hem och bor nära.

I övrigt gäller samma som katten ovan. Han är dock inte chippad, men kan chippas till hösten.

Denna grabb vill jag dock spara in i det längsta.

Natali
0

Sist ut är min huskatt. Han är 11 år gammal veteran. Han är långhårig till max, men behöver i princip aldir pälsvård. Nu kan det dock vara bra att kolla igenom honom med kam lite nu och då, han börjar ju bli äldre.

Chevy är min vinstrikaste katt på utställning. Min son har fått ställa ut honom eftersom han är otroligt lugn och trygg. Detta gäller även här hemma.

Han har aldrig varit sjuk, är fullvaccinerad osv. Har huskattsbevis i Sverak.

ett BIS ifrån DMS titel. Jag hoppas på detta 1 maj, på våran sista utställnig som vi tar med denna grabb på. Han är bästa klubbkatt två år i rad, i år 2a bästa veteran på sveraks lista, i fjol 2a bästa senior.

Hopppas han får vara med i denna tråd trots att det inte är en Cornish.

Eftersom han är så pass gamal så får han bara byta hem om det blir rätt. Annars får jag ha kvar honom så länge jag klarar det helt enkelt. Jag försöker så här hellre än att gära något drastiskt, det klarar jag inte.

Natali
0

Kanske ska skriva hur du når mej. via mail på natta@fylgias.com eller 072-2142040

MonicaLagerquist
0

Håller tummarna för att du hittar bra hem och en bra lösning för dina katter.

Stolt ägare till tre La permer

AnneAlva
0

Vad tråkigt att det inte går längre Natta, jag hoppas och tror att det ska lösa sig för dig och katterna! *kram*

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Natali
0

Söker fortfarande hem till Saga och Pepsi. Ev. foder hem till Bure (ev kan jag sälja honom). Även huskatten söker hem. Motorini behåller jag dock här hemma.